The education conditionalities of Bolsa Família Program: an analysis from the theoretical perspective of Bourdieu
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1720 |
Resumo: | This article aims to discuss the conditionality on the education as part of the design of Bolsa Família income transfer program. It is concluded that the strategy of conditioning the income transfer to the participation of children and adolescents in school life, in order to raise the accumulation of "human capital" in this population segment, tends to bump the limits set by elements of economic and cultural order, which converge to the maintenance of unequal features that characterize the structure of social space in the Brazilian reality. |
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The education conditionalities of Bolsa Família Program: an analysis from the theoretical perspective of BourdieuA Perspectiva teórica de Bourdieu: contribuições sobre a condicionalidade de educação do Programa Bolsa FamíliaConditionality; Social Space; School InequalityEducação; Ciências Sociais;Programa Bolsa Família; Condicionalidade; Espaço Social; desigualdade escolarThis article aims to discuss the conditionality on the education as part of the design of Bolsa Família income transfer program. It is concluded that the strategy of conditioning the income transfer to the participation of children and adolescents in school life, in order to raise the accumulation of "human capital" in this population segment, tends to bump the limits set by elements of economic and cultural order, which converge to the maintenance of unequal features that characterize the structure of social space in the Brazilian reality.O presente artigo tem por objetivo discutir a condicionalidade relativa à educação que faz parte do desenho do Programa de transferência de renda Bolsa Família. Conclui-se que a estratégia de condicionar a transferência de renda à participação de crianças e adolescentes na vida escolar, com o intuito de elevar o acumulo de “capital humano” neste seguimento da população, tende a esbarrar nos limites postos por elementos de ordem econômica e relativos ao capital cultural, que convergem para a manutenção das características desiguais que caracterizam a estruturação do espaço social na realidade brasileira.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasOliveira, Roberta RezendeBrandão, André Augusto Pereira2014-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/172010.18316/1720Educação, Ciência e Cultura; v. 19, n. 2 (2014); p. 59-722236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1720/1225info:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-04T19:27:30Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1720Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-04T19:27:30Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
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