Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopez Bello, Samuel Edmundo
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Sanchotene, Virgínia Crivellaro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197
Resumo: This article aims to problematize the notions of truth and thinking, especially with contributions from the Philosophies of Difference in Michel Foucault and Gilles Deleuze. We consider these discussions serve as a tool to think about Contemporary Mathematics Education, which result in the production of spaces that welcome different ways of thinking, acting, feeling and interpreting the world, through broader and more dynamic relationships.
id UNILASALLE-2_bff1c6eb0d1d1dea34b473ce14529abb
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4197
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and DeleuzePensamento e verdade na Educação (Matemática): conversações com Foucault e DeleuzeFoucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education.Educação; Educação Matemáticafoucault; Deleuze; Pensamento; VerdadeThis article aims to problematize the notions of truth and thinking, especially with contributions from the Philosophies of Difference in Michel Foucault and Gilles Deleuze. We consider these discussions serve as a tool to think about Contemporary Mathematics Education, which result in the production of spaces that welcome different ways of thinking, acting, feeling and interpreting the world, through broader and more dynamic relationships.Este artigo tem por objetivo problematizar as noções de verdade e pensamento, especialmente com aporte das Filosofias da Diferença de Michel Foucault e Gilles Deleuze. Considera-se que essa problematização serve de ferramenta para pensar a Educação Matemática Contemporânea, a qual pode resultar na produção de espaços que acolham maneiras outras de pensar, agir, sentir, interpretar o mundo, através de relações mais amplas e dinâmicas.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasLopez Bello, Samuel EdmundoSanchotene, Virgínia Crivellaro2018-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/419710.18316/recc.v23i1.4197Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 141-1472236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197/pdfDireitos autorais 2018 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-17T13:25:57Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4197Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-05-17T13:25:57Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
Pensamento e verdade na Educação (Matemática): conversações com Foucault e Deleuze
title Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
spellingShingle Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
Lopez Bello, Samuel Edmundo
Foucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education.
Educação; Educação Matemática
foucault; Deleuze; Pensamento; Verdade
title_short Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
title_full Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
title_fullStr Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
title_full_unstemmed Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
title_sort Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
author Lopez Bello, Samuel Edmundo
author_facet Lopez Bello, Samuel Edmundo
Sanchotene, Virgínia Crivellaro
author_role author
author2 Sanchotene, Virgínia Crivellaro
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Lopez Bello, Samuel Edmundo
Sanchotene, Virgínia Crivellaro
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Foucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education.
Educação; Educação Matemática
foucault; Deleuze; Pensamento; Verdade
topic Foucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education.
Educação; Educação Matemática
foucault; Deleuze; Pensamento; Verdade
description This article aims to problematize the notions of truth and thinking, especially with contributions from the Philosophies of Difference in Michel Foucault and Gilles Deleuze. We consider these discussions serve as a tool to think about Contemporary Mathematics Education, which result in the production of spaces that welcome different ways of thinking, acting, feeling and interpreting the world, through broader and more dynamic relationships.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-05-03
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197
10.18316/recc.v23i1.4197
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197
identifier_str_mv 10.18316/recc.v23i1.4197
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 141-147
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165868985778176