Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197 |
Resumo: | This article aims to problematize the notions of truth and thinking, especially with contributions from the Philosophies of Difference in Michel Foucault and Gilles Deleuze. We consider these discussions serve as a tool to think about Contemporary Mathematics Education, which result in the production of spaces that welcome different ways of thinking, acting, feeling and interpreting the world, through broader and more dynamic relationships. |
id |
UNILASALLE-2_bff1c6eb0d1d1dea34b473ce14529abb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4197 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and DeleuzePensamento e verdade na Educação (Matemática): conversações com Foucault e DeleuzeFoucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education.Educação; Educação Matemáticafoucault; Deleuze; Pensamento; VerdadeThis article aims to problematize the notions of truth and thinking, especially with contributions from the Philosophies of Difference in Michel Foucault and Gilles Deleuze. We consider these discussions serve as a tool to think about Contemporary Mathematics Education, which result in the production of spaces that welcome different ways of thinking, acting, feeling and interpreting the world, through broader and more dynamic relationships.Este artigo tem por objetivo problematizar as noções de verdade e pensamento, especialmente com aporte das Filosofias da Diferença de Michel Foucault e Gilles Deleuze. Considera-se que essa problematização serve de ferramenta para pensar a Educação Matemática Contemporânea, a qual pode resultar na produção de espaços que acolham maneiras outras de pensar, agir, sentir, interpretar o mundo, através de relações mais amplas e dinâmicas.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasLopez Bello, Samuel EdmundoSanchotene, Virgínia Crivellaro2018-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/419710.18316/recc.v23i1.4197Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 141-1472236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197/pdfDireitos autorais 2018 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-17T13:25:57Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4197Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-05-17T13:25:57Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze Pensamento e verdade na Educação (Matemática): conversações com Foucault e Deleuze |
title |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze |
spellingShingle |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze Lopez Bello, Samuel Edmundo Foucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education. Educação; Educação Matemática foucault; Deleuze; Pensamento; Verdade |
title_short |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze |
title_full |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze |
title_fullStr |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze |
title_full_unstemmed |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze |
title_sort |
Thought and truth in (Mathematics) Education: conversations with Foucault and Deleuze |
author |
Lopez Bello, Samuel Edmundo |
author_facet |
Lopez Bello, Samuel Edmundo Sanchotene, Virgínia Crivellaro |
author_role |
author |
author2 |
Sanchotene, Virgínia Crivellaro |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopez Bello, Samuel Edmundo Sanchotene, Virgínia Crivellaro |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Foucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education. Educação; Educação Matemática foucault; Deleuze; Pensamento; Verdade |
topic |
Foucault; Deleuze; Thought; Truth; Mathematics Education. Educação; Educação Matemática foucault; Deleuze; Pensamento; Verdade |
description |
This article aims to problematize the notions of truth and thinking, especially with contributions from the Philosophies of Difference in Michel Foucault and Gilles Deleuze. We consider these discussions serve as a tool to think about Contemporary Mathematics Education, which result in the production of spaces that welcome different ways of thinking, acting, feeling and interpreting the world, through broader and more dynamic relationships. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-05-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197 10.18316/recc.v23i1.4197 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197 |
identifier_str_mv |
10.18316/recc.v23i1.4197 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4197/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 141-147 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165868985778176 |