Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogo |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/3585 |
Resumo: | This article presents a mapping of youth identities in schools in three municipalities of the Hortensias Region (Canela, Gramado and São Francisco de Paula) with a brief analysis of some social groups in each location. This research sought to identify the most common youth groups found in high school, and constitutes a scientific quantitative and qualitative descriptive study, as it sought through a questionnaire and observation bring results to describe the behavior adopted by certain youth groups. Young people have multiple identities settings, with varying transitions according to the social context of each. |
id |
UNILASALLE-5_a8a7842c0a706b87ad775ddd4b15d2b1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/3585 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-5 |
network_name_str |
Revista Diálogo |
repository_id_str |
|
spelling |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the HortensiasMapeamento e análises iniciais das identidades juvenis na Região das HortênsiasYouth Identities; Youth; Hortensias Region, Rio Grande do Sul.Educação; SociologiaIdentidades Juvenis; Juventude; Região das Hortênsias; Rio Grande do Sul.This article presents a mapping of youth identities in schools in three municipalities of the Hortensias Region (Canela, Gramado and São Francisco de Paula) with a brief analysis of some social groups in each location. This research sought to identify the most common youth groups found in high school, and constitutes a scientific quantitative and qualitative descriptive study, as it sought through a questionnaire and observation bring results to describe the behavior adopted by certain youth groups. Young people have multiple identities settings, with varying transitions according to the social context of each.Este artigo apresenta um mapeamento das identidades juvenis em escolas de três municípios da Região das Hortênsias (Canela, Gramado e São Francisco de Paula) do Rio Grande do Sul, com breve análise de alguns grupos sociais em cada localidade. Esta pesquisa buscou identificar quais os grupos juvenis mais comuns encontrados no ensino médio, e se constitui em um estudo científico de caráter quanti-qualitativo e descritivo, uma vez que buscou por meio de questionário e observação trazer resultados para descrever os comportamentos adotados por determinados grupos juvenis. Os jovens apresentam configurações de identidades múltiplas, com transições variáveis de acordo com o contexto social de cada um.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasKoch, RodrigoCastilhos, Priscila Francisco de OliveiraSouza, Caroline Borges deDamasceno, Priscila da SilvaTomazetti, Elisete Medianeira2017-10-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/358510.18316/dialogo.v0i36.3585Diálogo; n. 36 (2017); p. 107-1202238-90241519-3640reponame:Revista Diálogoinstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/3585/pdf_1Direitos autorais 2017 Diálogoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-18T17:00:38Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/3585Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/DialogoONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/oairevistas@unilasalle.edu.br||dialogo@unilasalle.edu.br2238-90241519-3640opendoar:2017-12-18T17:00:38Revista Diálogo - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias Mapeamento e análises iniciais das identidades juvenis na Região das Hortênsias |
title |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias |
spellingShingle |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias Koch, Rodrigo Youth Identities; Youth; Hortensias Region, Rio Grande do Sul. Educação; Sociologia Identidades Juvenis; Juventude; Região das Hortênsias; Rio Grande do Sul. |
title_short |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias |
title_full |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias |
title_fullStr |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias |
title_full_unstemmed |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias |
title_sort |
Mapping and initial alalysis of youth idenities in the Hortensias |
author |
Koch, Rodrigo |
author_facet |
Koch, Rodrigo Castilhos, Priscila Francisco de Oliveira Souza, Caroline Borges de Damasceno, Priscila da Silva Tomazetti, Elisete Medianeira |
author_role |
author |
author2 |
Castilhos, Priscila Francisco de Oliveira Souza, Caroline Borges de Damasceno, Priscila da Silva Tomazetti, Elisete Medianeira |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Koch, Rodrigo Castilhos, Priscila Francisco de Oliveira Souza, Caroline Borges de Damasceno, Priscila da Silva Tomazetti, Elisete Medianeira |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Youth Identities; Youth; Hortensias Region, Rio Grande do Sul. Educação; Sociologia Identidades Juvenis; Juventude; Região das Hortênsias; Rio Grande do Sul. |
topic |
Youth Identities; Youth; Hortensias Region, Rio Grande do Sul. Educação; Sociologia Identidades Juvenis; Juventude; Região das Hortênsias; Rio Grande do Sul. |
description |
This article presents a mapping of youth identities in schools in three municipalities of the Hortensias Region (Canela, Gramado and São Francisco de Paula) with a brief analysis of some social groups in each location. This research sought to identify the most common youth groups found in high school, and constitutes a scientific quantitative and qualitative descriptive study, as it sought through a questionnaire and observation bring results to describe the behavior adopted by certain youth groups. Young people have multiple identities settings, with varying transitions according to the social context of each. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-23 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/3585 10.18316/dialogo.v0i36.3585 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/3585 |
identifier_str_mv |
10.18316/dialogo.v0i36.3585 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/3585/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Diálogo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Diálogo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Diálogo; n. 36 (2017); p. 107-120 2238-9024 1519-3640 reponame:Revista Diálogo instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Diálogo |
collection |
Revista Diálogo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogo - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||dialogo@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165933266632704 |