Inventive learning in digital game production
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação Matemática Debate |
DOI: | 10.46551/emd.v7n13a22 |
Texto Completo: | https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362 |
Resumo: | This work aims to map the encounters, events, and perceptions of digital game production in the Mathematics Teaching degree program at the Federal University of Northern Tocantins, promoting Inventive Learning. Conducted in collaboration with the students of this program, the study adopted a qualitative approach to map the subjectivity production of the participants. The initial role of Information and Communication Technologies (ICTs) disciplines in game production was highlighted, also identifying the disciplines and platforms used during the study, while emphasizing the need for a training policy that incorporates digital games. |
id |
UNIMONTES1_ad58ea9beacc7aec39d5e559e8c11daa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/7362 |
network_acronym_str |
UNIMONTES1 |
network_name_str |
Educação Matemática Debate |
spelling |
Inventive learning in digital game productionAprendizaje inventivo en la producción de juegos digitalesAprendizagem inventiva na produção de jogos digitaisAprendizagem InventivaJogos DigitaisCartografiaEducação MatemáticaInventive LearningDigital GamesCartographyMathematical EducationAprendizaje InventivoJuegos DigitalesCartografíaEducación MatemáticaThis work aims to map the encounters, events, and perceptions of digital game production in the Mathematics Teaching degree program at the Federal University of Northern Tocantins, promoting Inventive Learning. Conducted in collaboration with the students of this program, the study adopted a qualitative approach to map the subjectivity production of the participants. The initial role of Information and Communication Technologies (ICTs) disciplines in game production was highlighted, also identifying the disciplines and platforms used during the study, while emphasizing the need for a training policy that incorporates digital games.Este trabajo tiene como objetivo mapear los encuentros, eventos y percepciones de la producción de juegos digitales en el Curso de licenciatura en matemáticas de la Universidad Federal del Norte de Tocantins, promoviendo el Aprendizaje Inventivo. Realizado en colaboración con los estudiantes de este curso, el trabajo adoptó un enfoque cualitativo para mapear la producción de subjetividad de los participantes. Se destacó el papel inicial de las disciplinas de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en la producción de juegos, identificando también las disciplinas y plataformas utilizadas durante el estudio, además de resaltar la necesidad de una política de formación que incorpore los juegos digitales.Este trabalho tem como objetivo mapear os encontros, acontecimentos e percepções da produção de jogos digitais no Curso de licenciatura em matemática da Universidade Federal do Norte do Tocantins, promovendo a Aprendizagem Inventiva. Realizado em colaboração com os alunos desse curso, o trabalho adotou uma abordagem qualitativa para mapear a produção de subjetividade dos participantes. Destacou-se o papel inicial das disciplinas de Tecnologias da Informação e da Comunicação (TICs) na produção de jogos, identificando também as disciplinas e plataformas utilizadas durante o estudo, além de ressaltar a necessidade de uma política de formação que incorpore os jogos digitais.Editora Unimontes2023-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/736210.46551/emd.v7n13a22Educação Matemática Debate; v. 7 n. 13 (2023): jan./dez.; 1-232526-6136reponame:Educação Matemática Debateinstname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)instacron:UNIMONTESporhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362/7149https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Hevellyn Tays Lima daAlves, Deive Barbosa2024-03-28T19:36:54Zoai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/7362Revistahttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emdPUBhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emdrevista.emd@unimontes.br||2526-61362526-6136opendoar:2024-03-28T19:36:54Educação Matemática Debate - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Inventive learning in digital game production Aprendizaje inventivo en la producción de juegos digitales Aprendizagem inventiva na produção de jogos digitais |
title |
Inventive learning in digital game production |
spellingShingle |
Inventive learning in digital game production Inventive learning in digital game production Silva, Hevellyn Tays Lima da Aprendizagem Inventiva Jogos Digitais Cartografia Educação Matemática Inventive Learning Digital Games Cartography Mathematical Education Aprendizaje Inventivo Juegos Digitales Cartografía Educación Matemática Silva, Hevellyn Tays Lima da Aprendizagem Inventiva Jogos Digitais Cartografia Educação Matemática Inventive Learning Digital Games Cartography Mathematical Education Aprendizaje Inventivo Juegos Digitales Cartografía Educación Matemática |
title_short |
Inventive learning in digital game production |
title_full |
Inventive learning in digital game production |
title_fullStr |
Inventive learning in digital game production Inventive learning in digital game production |
title_full_unstemmed |
Inventive learning in digital game production Inventive learning in digital game production |
title_sort |
Inventive learning in digital game production |
author |
Silva, Hevellyn Tays Lima da |
author_facet |
Silva, Hevellyn Tays Lima da Silva, Hevellyn Tays Lima da Alves, Deive Barbosa Alves, Deive Barbosa |
author_role |
author |
author2 |
Alves, Deive Barbosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Hevellyn Tays Lima da Alves, Deive Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem Inventiva Jogos Digitais Cartografia Educação Matemática Inventive Learning Digital Games Cartography Mathematical Education Aprendizaje Inventivo Juegos Digitales Cartografía Educación Matemática |
topic |
Aprendizagem Inventiva Jogos Digitais Cartografia Educação Matemática Inventive Learning Digital Games Cartography Mathematical Education Aprendizaje Inventivo Juegos Digitales Cartografía Educación Matemática |
description |
This work aims to map the encounters, events, and perceptions of digital game production in the Mathematics Teaching degree program at the Federal University of Northern Tocantins, promoting Inventive Learning. Conducted in collaboration with the students of this program, the study adopted a qualitative approach to map the subjectivity production of the participants. The initial role of Information and Communication Technologies (ICTs) disciplines in game production was highlighted, also identifying the disciplines and platforms used during the study, while emphasizing the need for a training policy that incorporates digital games. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362 10.46551/emd.v7n13a22 |
url |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362 |
identifier_str_mv |
10.46551/emd.v7n13a22 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362/7149 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Unimontes |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Unimontes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação Matemática Debate; v. 7 n. 13 (2023): jan./dez.; 1-23 2526-6136 reponame:Educação Matemática Debate instname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) instacron:UNIMONTES |
instname_str |
Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) |
instacron_str |
UNIMONTES |
institution |
UNIMONTES |
reponame_str |
Educação Matemática Debate |
collection |
Educação Matemática Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Educação Matemática Debate - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.emd@unimontes.br|| |
_version_ |
1822179538732318720 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.46551/emd.v7n13a22 |