Inventive learning in digital game production

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Hevellyn Tays Lima da
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Alves, Deive Barbosa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação Matemática Debate
Texto Completo: https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362
Resumo: This work aims to map the encounters, events, and perceptions of digital game production in the Mathematics Teaching degree program at the Federal University of Northern Tocantins, promoting Inventive Learning. Conducted in collaboration with the students of this program, the study adopted a qualitative approach to map the subjectivity production of the participants. The initial role of Information and Communication Technologies (ICTs) disciplines in game production was highlighted, also identifying the disciplines and platforms used during the study, while emphasizing the need for a training policy that incorporates digital games.
id UNIMONTES1_ad58ea9beacc7aec39d5e559e8c11daa
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/7362
network_acronym_str UNIMONTES1
network_name_str Educação Matemática Debate
repository_id_str
spelling Inventive learning in digital game productionAprendizaje inventivo en la producción de juegos digitalesAprendizagem inventiva na produção de jogos digitaisAprendizagem InventivaJogos DigitaisCartografiaEducação MatemáticaInventive LearningDigital GamesCartographyMathematical EducationAprendizaje InventivoJuegos DigitalesCartografíaEducación MatemáticaThis work aims to map the encounters, events, and perceptions of digital game production in the Mathematics Teaching degree program at the Federal University of Northern Tocantins, promoting Inventive Learning. Conducted in collaboration with the students of this program, the study adopted a qualitative approach to map the subjectivity production of the participants. The initial role of Information and Communication Technologies (ICTs) disciplines in game production was highlighted, also identifying the disciplines and platforms used during the study, while emphasizing the need for a training policy that incorporates digital games.Este trabajo tiene como objetivo mapear los encuentros, eventos y percepciones de la producción de juegos digitales en el Curso de licenciatura en matemáticas de la Universidad Federal del Norte de Tocantins, promoviendo el Aprendizaje Inventivo. Realizado en colaboración con los estudiantes de este curso, el trabajo adoptó un enfoque cualitativo para mapear la producción de subjetividad de los participantes. Se destacó el papel inicial de las disciplinas de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en la producción de juegos, identificando también las disciplinas y plataformas utilizadas durante el estudio, además de resaltar la necesidad de una política de formación que incorpore los juegos digitales.Este trabalho tem como objetivo mapear os encontros, acontecimentos e percepções da produção de jogos digitais no Curso de licenciatura em matemática da Universidade Federal do Norte do Tocantins, promovendo a Aprendizagem Inventiva. Realizado em colaboração com os alunos desse curso, o trabalho adotou uma abordagem qualitativa para mapear a produção de subjetividade dos participantes. Destacou-se o papel inicial das disciplinas de Tecnologias da Informação e da Comunicação (TICs) na produção de jogos, identificando também as disciplinas e plataformas utilizadas durante o estudo, além de ressaltar a necessidade de uma política de formação que incorpore os jogos digitais.Editora Unimontes2023-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/736210.46551/emd.v7n13a22Educação Matemática Debate; v. 7 n. 13 (2023): jan./dez.; 1-232526-6136reponame:Educação Matemática Debateinstname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)instacron:UNIMONTESporhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362/7149https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Hevellyn Tays Lima daAlves, Deive Barbosa2024-03-28T19:36:54Zoai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/7362Revistahttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emdPUBhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emdrevista.emd@unimontes.br||2526-61362526-6136opendoar:2024-03-28T19:36:54Educação Matemática Debate - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)false
dc.title.none.fl_str_mv Inventive learning in digital game production
Aprendizaje inventivo en la producción de juegos digitales
Aprendizagem inventiva na produção de jogos digitais
title Inventive learning in digital game production
spellingShingle Inventive learning in digital game production
Silva, Hevellyn Tays Lima da
Aprendizagem Inventiva
Jogos Digitais
Cartografia
Educação Matemática
Inventive Learning
Digital Games
Cartography
Mathematical Education
Aprendizaje Inventivo
Juegos Digitales
Cartografía
Educación Matemática
title_short Inventive learning in digital game production
title_full Inventive learning in digital game production
title_fullStr Inventive learning in digital game production
title_full_unstemmed Inventive learning in digital game production
title_sort Inventive learning in digital game production
author Silva, Hevellyn Tays Lima da
author_facet Silva, Hevellyn Tays Lima da
Alves, Deive Barbosa
author_role author
author2 Alves, Deive Barbosa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Hevellyn Tays Lima da
Alves, Deive Barbosa
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem Inventiva
Jogos Digitais
Cartografia
Educação Matemática
Inventive Learning
Digital Games
Cartography
Mathematical Education
Aprendizaje Inventivo
Juegos Digitales
Cartografía
Educación Matemática
topic Aprendizagem Inventiva
Jogos Digitais
Cartografia
Educação Matemática
Inventive Learning
Digital Games
Cartography
Mathematical Education
Aprendizaje Inventivo
Juegos Digitales
Cartografía
Educación Matemática
description This work aims to map the encounters, events, and perceptions of digital game production in the Mathematics Teaching degree program at the Federal University of Northern Tocantins, promoting Inventive Learning. Conducted in collaboration with the students of this program, the study adopted a qualitative approach to map the subjectivity production of the participants. The initial role of Information and Communication Technologies (ICTs) disciplines in game production was highlighted, also identifying the disciplines and platforms used during the study, while emphasizing the need for a training policy that incorporates digital games.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362
10.46551/emd.v7n13a22
url https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362
identifier_str_mv 10.46551/emd.v7n13a22
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7362/7149
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Unimontes
publisher.none.fl_str_mv Editora Unimontes
dc.source.none.fl_str_mv Educação Matemática Debate; v. 7 n. 13 (2023): jan./dez.; 1-23
2526-6136
reponame:Educação Matemática Debate
instname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)
instacron:UNIMONTES
instname_str Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)
instacron_str UNIMONTES
institution UNIMONTES
reponame_str Educação Matemática Debate
collection Educação Matemática Debate
repository.name.fl_str_mv Educação Matemática Debate - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)
repository.mail.fl_str_mv revista.emd@unimontes.br||
_version_ 1797174835088982016