Environmental Perception of Flag Users in Relation to the Product Life Cycle
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/geas/article/view/10104 |
Resumo: | This study addresses the sustainability and importance of its adoption by the company, object of this study, to be competitive in the market. The objective was to identify and analyze the perception of flag users regarding to the life cycle of the product, in a reference industry located in the city of Cascavel, western region of the State of Paraná. The methodology used was an exploratory, bibliographic research and application of the VAPERCOM model to 40 active clients of the company in June 2016. The results indicated that, on average, consumers have an environmental perception and can become ecological consumers, as well as showing concern about the stages of the product life cycle from the production process to disposal. |
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Environmental Perception of Flag Users in Relation to the Product Life CyclePercepção Ambiental dos Usuários de Bandeira em Relação ao Ciclo de Vida do ProdutoEcological consumerEcologically correct productVapercomConsumidor ecológicoProduto ecologicamente corretoVapercomThis study addresses the sustainability and importance of its adoption by the company, object of this study, to be competitive in the market. The objective was to identify and analyze the perception of flag users regarding to the life cycle of the product, in a reference industry located in the city of Cascavel, western region of the State of Paraná. The methodology used was an exploratory, bibliographic research and application of the VAPERCOM model to 40 active clients of the company in June 2016. The results indicated that, on average, consumers have an environmental perception and can become ecological consumers, as well as showing concern about the stages of the product life cycle from the production process to disposal.Este estudo aborda a sustentabilidade e a importância de sua adoção pela empresa, objeto do estudo, para ser competitiva no mercado. O objetivo foi identificar e analisar a percepção dos usuários de bandeiras em relação ao ciclo de vida do produto, em uma indústria de bandeiras localizada na cidade de Cascavel, região oeste do Estado do Paraná. A metodologia utilizada foi pesquisa exploratória, bibliográfica e aplicação do modelo VAPERCOM a 40 clientes ativos da empresa, em junho de 2016. Os resultados indicaram que, em média, os consumidores possuem percepção ambiental e podem se tornar consumidores ecológicos, além de mostrarem preocupação com as etapas do ciclo de vida do produto desde o processo produtivo ao descarte. Universidade Nove de Julho - UNINOVE2018-03-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/geas/article/view/1010410.5585/geas.v7i1.650Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade; v. 7 n. 1 (2018): Janeiro - Abril; 23-422316-9834reponame:Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeASinstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEporhttps://periodicos.uninove.br/geas/article/view/10104/4797Copyright (c) 2018 Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessTomasetto, Sergio RobertoBrandalise, Loreni Teresinha2018-12-05T03:46:53Zoai:ojs.periodicos.uninove.br:article/10104Revistahttps://periodicos.uninove.br/geasONGhttps://periodicos.uninove.br/geas/oai||journalgeas@gmail.com2316-98342316-9834opendoar:2018-12-05T03:46:53Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
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