THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Assis Todorov, Maria do Carmo
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Martins, Cibele Barsalini, Martins, Sergio Bomfim, Novaretti, Márcia Cristina Zago
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/geas/article/view/9950
Resumo: The Balanced Scorecard - BSC is a performance measurement tool developed by Kaplan and Norton (1997). According to Wu and Chen (2012), Zangoueinezhad and Moshabaki, (2011) and Galas and Forte (2005), the Balanced Scorecard is an innovative method for evaluating business performance, but the dissemination of the BSC concepts and the indicators for all hierarchic levels of the organization, according to Kaplan and Norton (1999), is a critical factor in its implementation. Within this context, the aim of this study is to examine how to disseminate BSC based corporate strategies through a case study on a company providing environmental services. As a result, it becomes evident that the studied company disseminates corporate strategies through an innovative organizational method, the PEG - Prêmio de Excelência em Gestão (Management Excellence Award), taking into account the three dimensions of sustainability (economic, social and environmental).
id UNINOVE-3_d01ae3812ae99d3b675a9dab70383c7d
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.uninove.br:article/9950
network_acronym_str UNINOVE-3
network_name_str Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS
repository_id_str
spelling THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.LIBERACIÓN DE ESTRATEGIAS EMPRESARIALES BASADAS EN EL CUADRO DE MANDO INTEGRAL - BSC: UN ESTUDIO DE CASO EN UNA EMPRESA DE SERVICIOS AMBIENTALESA DISSEMINAÇÃO DAS ESTRATÉGIAS CORPORATIVAS BASEADAS NO BALANCED SCORECARD: UM ESTUDO DE CASO EM UMA EMPRESA DE PRESTAÇÃO DE SERVIÇOS AMBIENTAISEstratégia CorporativaBalanced ScorecardInovação e Sustentabilidade.The Balanced Scorecard - BSC is a performance measurement tool developed by Kaplan and Norton (1997). According to Wu and Chen (2012), Zangoueinezhad and Moshabaki, (2011) and Galas and Forte (2005), the Balanced Scorecard is an innovative method for evaluating business performance, but the dissemination of the BSC concepts and the indicators for all hierarchic levels of the organization, according to Kaplan and Norton (1999), is a critical factor in its implementation. Within this context, the aim of this study is to examine how to disseminate BSC based corporate strategies through a case study on a company providing environmental services. As a result, it becomes evident that the studied company disseminates corporate strategies through an innovative organizational method, the PEG - Prêmio de Excelência em Gestão (Management Excellence Award), taking into account the three dimensions of sustainability (economic, social and environmental).El Balance de Scorecard (BSC) es una herramienta de medición del desempeño desarrollado por Kaplan y Norton (1997). Según Wu y Chen (2012), y Zangoueinezhad Moshabaki, (2011) y Galas y Strong (2005) Cuadro de Mando Integral es un método innovador para evaluar el rendimiento del negocio, pero la difusión de los conceptos e indicadores del BSC para todos los niveles de organización, de acuerdo con Kaplan y Norton (1999), es un factor crítico en su implementación. En este contexto, el presente estudio tuvo como objetivo analizar cómo hace la difusión de estrategias empresariales basadas en BSC a través de un estudio de caso sobre una empresa que presta servicios ambientales. Como resultado de ello, se insiste en que la empresa estudia difunde estrategias corporativas a través de un método de organización innovadora, el PEG - Premio a la Excelencia en la Gestión, teniendo en cuenta las tres dimensiones de la sostenibilidad (económica, social y ambiental).O balanced scorecard (BSC) é uma ferramenta de medição de desempenho, desenvolvida por Norton e Kaplan (1997). Segundo Wu e Chen (2012), Zangoueinezhad e Moshabaki, (2011) e Galas e Forte (2005), o BSC é um método inovador de avaliação de desempenho empresarial, mas a disseminação de seus conceitos e indicadores para todos os níveis hierárquicos da organização, segundo Kaplan e Norton (1999), é um dos fatores críticos na sua implantação. Dentro desse contexto, esta pesquisa teve como objetivo analisar como ocorre a disseminação das estratégias corporativas baseadas no BSC por meio de um estudo de caso em uma empresa de prestação de serviços ambientais. Como resultado, destaca-se que a empresa estudada dissemina as estratégias corporativas por meio de um método organizacional inovador, o Prêmio de Excelência em Gestão, levando em conta as três dimensões da sustentabilidade (econômica, social e ambiental).Universidade Nove de Julho - UNINOVE2014-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/geas/article/view/995010.5585/geas.v3i3.195Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade; v. 3 n. 3 (2014): Setembro - Dezembro; 65-772316-9834reponame:Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeASinstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEporhttps://periodicos.uninove.br/geas/article/view/9950/4643Copyright (c) 2018 Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessAssis Todorov, Maria do CarmoMartins, Cibele BarsaliniMartins, Sergio BomfimNovaretti, Márcia Cristina Zago2018-12-05T03:50:09Zoai:ojs.periodicos.uninove.br:article/9950Revistahttps://periodicos.uninove.br/geasONGhttps://periodicos.uninove.br/geas/oai||journalgeas@gmail.com2316-98342316-9834opendoar:2018-12-05T03:50:09Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.none.fl_str_mv THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
LIBERACIÓN DE ESTRATEGIAS EMPRESARIALES BASADAS EN EL CUADRO DE MANDO INTEGRAL - BSC: UN ESTUDIO DE CASO EN UNA EMPRESA DE SERVICIOS AMBIENTALES
A DISSEMINAÇÃO DAS ESTRATÉGIAS CORPORATIVAS BASEADAS NO BALANCED SCORECARD: UM ESTUDO DE CASO EM UMA EMPRESA DE PRESTAÇÃO DE SERVIÇOS AMBIENTAIS
title THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
spellingShingle THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
Assis Todorov, Maria do Carmo
Estratégia Corporativa
Balanced Scorecard
Inovação e Sustentabilidade.
title_short THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
title_full THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
title_fullStr THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
title_full_unstemmed THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
title_sort THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.
author Assis Todorov, Maria do Carmo
author_facet Assis Todorov, Maria do Carmo
Martins, Cibele Barsalini
Martins, Sergio Bomfim
Novaretti, Márcia Cristina Zago
author_role author
author2 Martins, Cibele Barsalini
Martins, Sergio Bomfim
Novaretti, Márcia Cristina Zago
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Assis Todorov, Maria do Carmo
Martins, Cibele Barsalini
Martins, Sergio Bomfim
Novaretti, Márcia Cristina Zago
dc.subject.por.fl_str_mv Estratégia Corporativa
Balanced Scorecard
Inovação e Sustentabilidade.
topic Estratégia Corporativa
Balanced Scorecard
Inovação e Sustentabilidade.
description The Balanced Scorecard - BSC is a performance measurement tool developed by Kaplan and Norton (1997). According to Wu and Chen (2012), Zangoueinezhad and Moshabaki, (2011) and Galas and Forte (2005), the Balanced Scorecard is an innovative method for evaluating business performance, but the dissemination of the BSC concepts and the indicators for all hierarchic levels of the organization, according to Kaplan and Norton (1999), is a critical factor in its implementation. Within this context, the aim of this study is to examine how to disseminate BSC based corporate strategies through a case study on a company providing environmental services. As a result, it becomes evident that the studied company disseminates corporate strategies through an innovative organizational method, the PEG - Prêmio de Excelência em Gestão (Management Excellence Award), taking into account the three dimensions of sustainability (economic, social and environmental).
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/geas/article/view/9950
10.5585/geas.v3i3.195
url https://periodicos.uninove.br/geas/article/view/9950
identifier_str_mv 10.5585/geas.v3i3.195
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/geas/article/view/9950/4643
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - UNINOVE
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - UNINOVE
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade; v. 3 n. 3 (2014): Setembro - Dezembro; 65-77
2316-9834
reponame:Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:UNINOVE
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str UNINOVE
institution UNINOVE
reponame_str Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS
collection Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão Ambiental e Sustentabilidade - GeAS - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv ||journalgeas@gmail.com
_version_ 1800217233514823680