Corporate use of Big Data: A Literature Review

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silveira, Marcio
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Marcolin, Carla Bonato, Freitas, Henrique Mello Rodrigues
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gestão e Projetos (GeP)
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9627
Resumo: The Big Data is a technological advent of processing large volumes of data that has gained notoriety because of opportunities and challenges around their usefulness in supporting the business. Therefore, this article, through a systematic literature review to identify how they are connected to Big Data and the corporate world. For this, 439 papers are investigated in terms of type of publication, annual trends in production, leading authors and institutions. As a result it was identified that there is a growing interest in the topic Big Data connected to business, both in the productions linked to scientific institutions, as those linked to companies. Were also observed theme leads to a very wide range of businesses, health marketing, or public transportation to education, always linked to better decision making.
id UNINOVE-4_186e484ae7dde53ef4719aabbd6c33c3
oai_identifier_str oai:https://periodicos.uninove.br:article/9627
network_acronym_str UNINOVE-4
network_name_str Revista Gestão e Projetos (GeP)
repository_id_str
spelling Corporate use of Big Data: A Literature ReviewUso Corporativo do Big Data: Uma Revisão de LiteraturaBig Data, Business, Information Technology.Big Data, Negócios, Tecnologia da Informação.The Big Data is a technological advent of processing large volumes of data that has gained notoriety because of opportunities and challenges around their usefulness in supporting the business. Therefore, this article, through a systematic literature review to identify how they are connected to Big Data and the corporate world. For this, 439 papers are investigated in terms of type of publication, annual trends in production, leading authors and institutions. As a result it was identified that there is a growing interest in the topic Big Data connected to business, both in the productions linked to scientific institutions, as those linked to companies. Were also observed theme leads to a very wide range of businesses, health marketing, or public transportation to education, always linked to better decision making.O Big Data é um advento tecnológico de processamento de grandes volumes de dados que vem ganhando notoriedade por conta de oportunidades e desafios em torno de sua utilidade no apoio aos negócios. Diante disso, este artigo procura, através de uma revisão sistemática da literatura, identificar como estão ligados o Big Data e o mundo corporativo. Para isso, são investigados 439 artigos, em termos de tipo de publicação, evolução anual da produção, principais autores e instituições. Como resultado foi identificado que existe um crescente interesse pelo tema Big Data ligado aos negócios, tanto nas produções ligadas às instituições científicas, quanto àquelas ligadas às empresas. Também foram observadas ligações do tema a uma gama de negócios bastante ampla, do marketing à saúde, ou do transporte público à educação, sempre ligados à uma melhor tomada de decisão.Universidade Nove de Julho (Uninove)Silveira, MarcioMarcolin, Carla BonatoFreitas, Henrique Mello Rodrigues2015-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/962710.5585/gep.v6i3.369Revista de Gestão e Projetos; v. 6, n. 3 (2015): setembro-dezembro; 44-592236-0972reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEporhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9627/4372Direitos autorais 2016 Marcio Silveira, Carla Bonato Marcolin, Henrique Freitashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-27T21:12:34Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/9627Revistahttps://periodicos.uninove.br/gepPRIhttps://periodicos.uninove.br/gep/oaigep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br2236-09722236-0972opendoar:2019-05-27T21:12:34Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.none.fl_str_mv Corporate use of Big Data: A Literature Review
Uso Corporativo do Big Data: Uma Revisão de Literatura
title Corporate use of Big Data: A Literature Review
spellingShingle Corporate use of Big Data: A Literature Review
Silveira, Marcio
Big Data, Business, Information Technology.
Big Data, Negócios, Tecnologia da Informação.
title_short Corporate use of Big Data: A Literature Review
title_full Corporate use of Big Data: A Literature Review
title_fullStr Corporate use of Big Data: A Literature Review
title_full_unstemmed Corporate use of Big Data: A Literature Review
title_sort Corporate use of Big Data: A Literature Review
author Silveira, Marcio
author_facet Silveira, Marcio
Marcolin, Carla Bonato
Freitas, Henrique Mello Rodrigues
author_role author
author2 Marcolin, Carla Bonato
Freitas, Henrique Mello Rodrigues
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv
dc.contributor.author.fl_str_mv Silveira, Marcio
Marcolin, Carla Bonato
Freitas, Henrique Mello Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv Big Data, Business, Information Technology.
Big Data, Negócios, Tecnologia da Informação.
topic Big Data, Business, Information Technology.
Big Data, Negócios, Tecnologia da Informação.
description The Big Data is a technological advent of processing large volumes of data that has gained notoriety because of opportunities and challenges around their usefulness in supporting the business. Therefore, this article, through a systematic literature review to identify how they are connected to Big Data and the corporate world. For this, 439 papers are investigated in terms of type of publication, annual trends in production, leading authors and institutions. As a result it was identified that there is a growing interest in the topic Big Data connected to business, both in the productions linked to scientific institutions, as those linked to companies. Were also observed theme leads to a very wide range of businesses, health marketing, or public transportation to education, always linked to better decision making.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-26
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9627
10.5585/gep.v6i3.369
url https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9627
identifier_str_mv 10.5585/gep.v6i3.369
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9627/4372
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Marcio Silveira, Carla Bonato Marcolin, Henrique Freitas
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Marcio Silveira, Carla Bonato Marcolin, Henrique Freitas
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho (Uninove)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho (Uninove)
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Gestão e Projetos; v. 6, n. 3 (2015): setembro-dezembro; 44-59
2236-0972
reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:UNINOVE
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str UNINOVE
institution UNINOVE
reponame_str Revista Gestão e Projetos (GeP)
collection Revista Gestão e Projetos (GeP)
repository.name.fl_str_mv Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv gep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br
_version_ 1797052865178501120