The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bitencourt, Lorene Carvalho
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Garcez, Marcos Paixão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gestão e Projetos (GeP)
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9574
Resumo: Many companies are triggered to differentiate the quality of its services to meet customer expectations. This study reports the development of a project occurred in a Brazilian retailer, which was motivated by customer satisfaction surveys with customers. The theme is relevant, as the sector is one of the most dynamic of the Brazilian economy. The report presents nuances of development, the need for use of project management techniques and the search for the promotion of quality service culture. The results suggest that customer satisfaction can be influenced by project management.   DOI: 10.5585 / gep.v4i1.136
id UNINOVE-4_62c6214a7bd530084878586df31cde3a
oai_identifier_str oai:https://periodicos.uninove.br:article/9574
network_acronym_str UNINOVE-4
network_name_str Revista Gestão e Projetos (GeP)
repository_id_str
spelling The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.A Influência da Gestão de Projetos na Qualidade de Serviços Prestados no Caixa: Um Projeto Desenvolvido em uma Empresa Varejista.Gestão de Projetos; Qualidade de Serviços; Varejo.Many companies are triggered to differentiate the quality of its services to meet customer expectations. This study reports the development of a project occurred in a Brazilian retailer, which was motivated by customer satisfaction surveys with customers. The theme is relevant, as the sector is one of the most dynamic of the Brazilian economy. The report presents nuances of development, the need for use of project management techniques and the search for the promotion of quality service culture. The results suggest that customer satisfaction can be influenced by project management.   DOI: 10.5585 / gep.v4i1.136Muitas empresas são provocadas a diferenciar-se pela qualidade de seus serviços para atender às expectativas dos clientes. Esse estudo relata o desenvolvimento de um projeto ocorrido em uma empresa varejista brasileira, o qual foi motivado por pesquisas de satisfação com os clientes. O tema é relevante, pois o setor é um dos mais dinâmicos da economia brasileira. O relato apresenta nuances do seu desenvolvimento, a necessidade de utilização de técnicas de gerenciamento de projetos e a busca pelo fomento da cultura de qualidade de serviços. Os resultados sugerem que a satisfação dos clientes pode ser influenciada pela gestão de projetos.DOI:10.5585/gep.v4i1.136Universidade Nove de Julho (Uninove)Bitencourt, Lorene CarvalhoGarcez, Marcos Paixão2013-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/957410.5585/gep.v4i1.136Revista de Gestão e Projetos; v. 4, n. 1 (2013): janeiro-abril; 224-2412236-0972reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEporhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9574/4318Direitos autorais 2013 Lorene Carvalho Bitencourt, Marcos Paixão Garcezinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-27T21:08:15Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/9574Revistahttps://periodicos.uninove.br/gepPRIhttps://periodicos.uninove.br/gep/oaigep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br2236-09722236-0972opendoar:2019-05-27T21:08:15Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
A Influência da Gestão de Projetos na Qualidade de Serviços Prestados no Caixa: Um Projeto Desenvolvido em uma Empresa Varejista.
title The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
spellingShingle The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
Bitencourt, Lorene Carvalho
Gestão de Projetos; Qualidade de Serviços; Varejo.
title_short The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
title_full The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
title_fullStr The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
title_full_unstemmed The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
title_sort The Influence of Project Management on the Quality of Services Rendered by the Cashier: A Project Developed in a Retail Company.
author Bitencourt, Lorene Carvalho
author_facet Bitencourt, Lorene Carvalho
Garcez, Marcos Paixão
author_role author
author2 Garcez, Marcos Paixão
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv
dc.contributor.author.fl_str_mv Bitencourt, Lorene Carvalho
Garcez, Marcos Paixão
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão de Projetos; Qualidade de Serviços; Varejo.
topic Gestão de Projetos; Qualidade de Serviços; Varejo.
description Many companies are triggered to differentiate the quality of its services to meet customer expectations. This study reports the development of a project occurred in a Brazilian retailer, which was motivated by customer satisfaction surveys with customers. The theme is relevant, as the sector is one of the most dynamic of the Brazilian economy. The report presents nuances of development, the need for use of project management techniques and the search for the promotion of quality service culture. The results suggest that customer satisfaction can be influenced by project management.   DOI: 10.5585 / gep.v4i1.136
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-04-30
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9574
10.5585/gep.v4i1.136
url https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9574
identifier_str_mv 10.5585/gep.v4i1.136
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9574/4318
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2013 Lorene Carvalho Bitencourt, Marcos Paixão Garcez
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2013 Lorene Carvalho Bitencourt, Marcos Paixão Garcez
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho (Uninove)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho (Uninove)
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Gestão e Projetos; v. 4, n. 1 (2013): janeiro-abril; 224-241
2236-0972
reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:UNINOVE
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str UNINOVE
institution UNINOVE
reponame_str Revista Gestão e Projetos (GeP)
collection Revista Gestão e Projetos (GeP)
repository.name.fl_str_mv Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv gep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br
_version_ 1797052865851686912