Modelos de negócio para geradores incentivados atuando no ambiente de contratação livre do Brasil.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guimarães, Matheus Thomé Albano
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do UNIOESTE
Texto Completo: http://tede.unioeste.br:8080/tede/handle/tede/1038
Resumo: The Incentivized Generator (IG) is a small agent that acts on the retail segment of the Electricity Market (EM) in Brazil. It receives incentives, as discounts on wire rates, when negotiates its energy either directly with special costumers or indirectly through a retail trader. The dynamic behavior of this agent on the complex EM results in an extremely uncertain environment for itself, hindering the growth of the retail market. Thus, the purpose of the study is to identify, characterize and describe the forms of GI relationship, putting them in the form of a business model, showing how you can create, provide and receive value of the medium. For the development of the business model, we propose the use of methodologies Busmod and Business Model Generation, the first by the great relationship with the proposed objective and the second by most of the application. The interrelations of the generator encouraged with other agents as well as the value changes and the uncertainties associated with the commercialization process are identified from a systemic approach to generator operation encouraged the ACL. These relationships are classified into three broad groups, physical, financial and institutional relationships. The analysis was segmented to consider the period of study and of implantation and operation. In this way it is possible to clearly understand the marketing process and the environment in which the GI is inserted, as well as the characteristics necessary for the elaboration of business models.
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The dynamic behavior of this agent on the complex EM results in an extremely uncertain environment for itself, hindering the growth of the retail market. Thus, the purpose of the study is to identify, characterize and describe the forms of GI relationship, putting them in the form of a business model, showing how you can create, provide and receive value of the medium. For the development of the business model, we propose the use of methodologies Busmod and Business Model Generation, the first by the great relationship with the proposed objective and the second by most of the application. The interrelations of the generator encouraged with other agents as well as the value changes and the uncertainties associated with the commercialization process are identified from a systemic approach to generator operation encouraged the ACL. These relationships are classified into three broad groups, physical, financial and institutional relationships. The analysis was segmented to consider the period of study and of implantation and operation. In this way it is possible to clearly understand the marketing process and the environment in which the GI is inserted, as well as the characteristics necessary for the elaboration of business models.O Gerador Incentivado (GI) é um agente de pequeno porte que atua no segmento varejista do Mercado de Energia Elétrica (MEE) do Brasil. O mesmo recebe incentivo, na forma de descontos nas tarifas de fio, ao negociar sua energia diretamente com os consumidores especiais ou através de uma comercializadora. A dinâmica que envolve o complexo MEE resulta em um ambiente extremamente incerto para a atuação desse agente, dificultando o crescimento do mercado varejista. Assim, o propósito do trabalho é identificar, caracterizar e descrever as formas de relacionamento do GI, colocando-as na forma de um modelo de negócio, mostrando de que forma é possível criar, fornecer e receber valor do meio. Para a elaboração do modelo de negócio, é proposta a utilização das metodologias Busmod e Business Model Generation. As inter-relações do gerador incentivado com os demais agentes, assim como as trocas de valor e as incertezas associadas ao processo de comercialização, são identificadas a partir de uma abordagem sistêmica da atuação do gerador incentivado no ACL. Essas relações são classificadas em três grandes grupos, relações físicas, financeiras e institucionais. A análise foi segmentada para considerar o período de estudo e de implantação e operação. Desse modo é possível compreender de forma clara o processo de comercialização e o ambiente no qual está inserido o GI, assim como as características necessárias para a elaboração de modelos de negócio.Made available in DSpace on 2017-07-10T16:41:35Z (GMT). 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