Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tannús, Márcia Cristina
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Lima, Sandra Cristina Fagundes de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educa (Porto Velho)
Texto Completo: https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541
Resumo: During the Era Vargas (1930-1945) education was a constant theme of ideologues and authorities constituted in the three spheres of power, as a fundamental element in the formation of new patriot citizens and necessary for the construction of a "new" state. In this nationalist context, rural education was an important element, since almost half of the country's population was still living in the countryside. In Uberlândia / MG local and national political interests were part of the school organization in the period and this article discusses the organization and characteristics of the rural schools of that municipality according to the legal and curricular guidelines at the time and presents the main subjects of the rural school.
id UNIR-3_3fed650de763065da1fcf8ac011d3ccb
oai_identifier_str oai:periodicos.unir.br:article/5541
network_acronym_str UNIR-3
network_name_str Educa (Porto Velho)
repository_id_str
spelling Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)Escuela primaria rural: organización, inversiones y sujetos (Uberlandia-MG, 1930-1945)Escola primária rural: organização, investimentos e sujeitos (Uberlândia-MG, 1930-1945)Educação rural. Era Vargas. Uberlândia.370 - EducaçãoRural education. Era Vargas. Uberlândia.Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela UberlândiaDuring the Era Vargas (1930-1945) education was a constant theme of ideologues and authorities constituted in the three spheres of power, as a fundamental element in the formation of new patriot citizens and necessary for the construction of a "new" state. In this nationalist context, rural education was an important element, since almost half of the country's population was still living in the countryside. In Uberlândia / MG local and national political interests were part of the school organization in the period and this article discusses the organization and characteristics of the rural schools of that municipality according to the legal and curricular guidelines at the time and presents the main subjects of the rural school.No decorrer da Era Vargas (1930-1945) a educação foi um tema constante de ideólogos e autoridades constituídas nas três esferas de poder, conquanto elemento fundamental na formação dos novos cidadãos patriotas e necessários à construção de um “novo” Estado. Nesse contexto nacionalista, a educação rural foi um elemento importante, uma vez que quase a metade da população do país ainda vivia no campo. Em Uberlândia/MG os interesses políticos locais e nacionais determinaram a organização escolar no período e esse artigo discorre sobre a organização e características das escolas rurais desse município conforme as diretrizes legais e curriculares existentes à época, bem como apresenta os principais sujeitos da escola rural.En el transcurso de la Era Vargas (1930-1945) la educación fue un tema constante de ideólogos y autoridades constituidas en las tres esferas de poder, como elemento fundamental en la formación de los nuevos ciudadanos patriotas y necesarios para la construcción de un "nuevo" Estado. En ese contexto nacionalista, la educación rural, fue un elemento importante, ya que casi la mitad de la población del país aún vivía en el campo. En Uberlandia / MG los intereses políticos locales y nacionales formaron parte de la organización escolar en el período y ese artículo discurre sobre la organización y características de las escuelas rurales de ese municipio conforme a las directrices legales y curriculares existentes en la época y presenta a los principales sujetos de la escuela rural.Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)2020-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Histórica. Pesquisa Documentalapplication/pdfhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/554110.26568/2359-2087.2020.5541EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 7 n. 17 (2020); 920-9482359-20872359-208710.26568/educa.v7i17reponame:Educa (Porto Velho)instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)instacron:UNIRporhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541/3718Copyright (c) 2020 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessTannús, Márcia CristinaLima, Sandra Cristina Fagundes de2021-01-07T02:10:19Zoai:periodicos.unir.br:article/5541Revistahttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCAPUBhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/oairevistaeduca@unir.br || dti@unir.br2359-20872359-2087opendoar:2021-01-07T02:10:19Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)false
dc.title.none.fl_str_mv Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
Escuela primaria rural: organización, inversiones y sujetos (Uberlandia-MG, 1930-1945)
Escola primária rural: organização, investimentos e sujeitos (Uberlândia-MG, 1930-1945)
title Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
spellingShingle Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
Tannús, Márcia Cristina
Educação rural. Era Vargas. Uberlândia.
370 - Educação
Rural education. Era Vargas. Uberlândia.
Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela Uberlândia
title_short Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
title_full Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
title_fullStr Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
title_full_unstemmed Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
title_sort Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
author Tannús, Márcia Cristina
author_facet Tannús, Márcia Cristina
Lima, Sandra Cristina Fagundes de
author_role author
author2 Lima, Sandra Cristina Fagundes de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tannús, Márcia Cristina
Lima, Sandra Cristina Fagundes de
dc.subject.por.fl_str_mv Educação rural. Era Vargas. Uberlândia.
370 - Educação
Rural education. Era Vargas. Uberlândia.
Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela Uberlândia
topic Educação rural. Era Vargas. Uberlândia.
370 - Educação
Rural education. Era Vargas. Uberlândia.
Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela Uberlândia
description During the Era Vargas (1930-1945) education was a constant theme of ideologues and authorities constituted in the three spheres of power, as a fundamental element in the formation of new patriot citizens and necessary for the construction of a "new" state. In this nationalist context, rural education was an important element, since almost half of the country's population was still living in the countryside. In Uberlândia / MG local and national political interests were part of the school organization in the period and this article discusses the organization and characteristics of the rural schools of that municipality according to the legal and curricular guidelines at the time and presents the main subjects of the rural school.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa Histórica. Pesquisa Documental
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541
10.26568/2359-2087.2020.5541
url https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541
identifier_str_mv 10.26568/2359-2087.2020.5541
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541/3718
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)
publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)
dc.source.none.fl_str_mv EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 7 n. 17 (2020); 920-948
2359-2087
2359-2087
10.26568/educa.v7i17
reponame:Educa (Porto Velho)
instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
instacron:UNIR
instname_str Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
instacron_str UNIR
institution UNIR
reponame_str Educa (Porto Velho)
collection Educa (Porto Velho)
repository.name.fl_str_mv Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
repository.mail.fl_str_mv revistaeduca@unir.br || dti@unir.br
_version_ 1797174541589413888