Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educa (Porto Velho) |
Texto Completo: | https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541 |
Resumo: | During the Era Vargas (1930-1945) education was a constant theme of ideologues and authorities constituted in the three spheres of power, as a fundamental element in the formation of new patriot citizens and necessary for the construction of a "new" state. In this nationalist context, rural education was an important element, since almost half of the country's population was still living in the countryside. In Uberlândia / MG local and national political interests were part of the school organization in the period and this article discusses the organization and characteristics of the rural schools of that municipality according to the legal and curricular guidelines at the time and presents the main subjects of the rural school. |
id |
UNIR-3_3fed650de763065da1fcf8ac011d3ccb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.unir.br:article/5541 |
network_acronym_str |
UNIR-3 |
network_name_str |
Educa (Porto Velho) |
repository_id_str |
|
spelling |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945)Escuela primaria rural: organización, inversiones y sujetos (Uberlandia-MG, 1930-1945)Escola primária rural: organização, investimentos e sujeitos (Uberlândia-MG, 1930-1945)Educação rural. Era Vargas. Uberlândia.370 - EducaçãoRural education. Era Vargas. Uberlândia.Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela UberlândiaDuring the Era Vargas (1930-1945) education was a constant theme of ideologues and authorities constituted in the three spheres of power, as a fundamental element in the formation of new patriot citizens and necessary for the construction of a "new" state. In this nationalist context, rural education was an important element, since almost half of the country's population was still living in the countryside. In Uberlândia / MG local and national political interests were part of the school organization in the period and this article discusses the organization and characteristics of the rural schools of that municipality according to the legal and curricular guidelines at the time and presents the main subjects of the rural school.No decorrer da Era Vargas (1930-1945) a educação foi um tema constante de ideólogos e autoridades constituídas nas três esferas de poder, conquanto elemento fundamental na formação dos novos cidadãos patriotas e necessários à construção de um “novo” Estado. Nesse contexto nacionalista, a educação rural foi um elemento importante, uma vez que quase a metade da população do país ainda vivia no campo. Em Uberlândia/MG os interesses políticos locais e nacionais determinaram a organização escolar no período e esse artigo discorre sobre a organização e características das escolas rurais desse município conforme as diretrizes legais e curriculares existentes à época, bem como apresenta os principais sujeitos da escola rural.En el transcurso de la Era Vargas (1930-1945) la educación fue un tema constante de ideólogos y autoridades constituidas en las tres esferas de poder, como elemento fundamental en la formación de los nuevos ciudadanos patriotas y necesarios para la construcción de un "nuevo" Estado. En ese contexto nacionalista, la educación rural, fue un elemento importante, ya que casi la mitad de la población del país aún vivía en el campo. En Uberlandia / MG los intereses políticos locales y nacionales formaron parte de la organización escolar en el período y ese artículo discurre sobre la organización y características de las escuelas rurales de ese municipio conforme a las directrices legales y curriculares existentes en la época y presenta a los principales sujetos de la escuela rural.Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)2020-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Histórica. Pesquisa Documentalapplication/pdfhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/554110.26568/2359-2087.2020.5541EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 7 n. 17 (2020); 920-9482359-20872359-208710.26568/educa.v7i17reponame:Educa (Porto Velho)instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)instacron:UNIRporhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541/3718Copyright (c) 2020 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessTannús, Márcia CristinaLima, Sandra Cristina Fagundes de2021-01-07T02:10:19Zoai:periodicos.unir.br:article/5541Revistahttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCAPUBhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/oairevistaeduca@unir.br || dti@unir.br2359-20872359-2087opendoar:2021-01-07T02:10:19Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) Escuela primaria rural: organización, inversiones y sujetos (Uberlandia-MG, 1930-1945) Escola primária rural: organização, investimentos e sujeitos (Uberlândia-MG, 1930-1945) |
title |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) |
spellingShingle |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) Tannús, Márcia Cristina Educação rural. Era Vargas. Uberlândia. 370 - Educação Rural education. Era Vargas. Uberlândia. Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela Uberlândia |
title_short |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) |
title_full |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) |
title_fullStr |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) |
title_full_unstemmed |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) |
title_sort |
Rural primary school: organization, investments and subjects (Uberlândia-MG, 1930-1945) |
author |
Tannús, Márcia Cristina |
author_facet |
Tannús, Márcia Cristina Lima, Sandra Cristina Fagundes de |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Sandra Cristina Fagundes de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tannús, Márcia Cristina Lima, Sandra Cristina Fagundes de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação rural. Era Vargas. Uberlândia. 370 - Educação Rural education. Era Vargas. Uberlândia. Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela Uberlândia |
topic |
Educação rural. Era Vargas. Uberlândia. 370 - Educação Rural education. Era Vargas. Uberlândia. Educación rural. Era Vargas. Organización de la escuela Uberlândia |
description |
During the Era Vargas (1930-1945) education was a constant theme of ideologues and authorities constituted in the three spheres of power, as a fundamental element in the formation of new patriot citizens and necessary for the construction of a "new" state. In this nationalist context, rural education was an important element, since almost half of the country's population was still living in the countryside. In Uberlândia / MG local and national political interests were part of the school organization in the period and this article discusses the organization and characteristics of the rural schools of that municipality according to the legal and curricular guidelines at the time and presents the main subjects of the rural school. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa Histórica. Pesquisa Documental |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541 10.26568/2359-2087.2020.5541 |
url |
https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541 |
identifier_str_mv |
10.26568/2359-2087.2020.5541 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/5541/3718 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO) |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO) |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 7 n. 17 (2020); 920-948 2359-2087 2359-2087 10.26568/educa.v7i17 reponame:Educa (Porto Velho) instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR) instacron:UNIR |
instname_str |
Universidade Federal de Rondônia (UNIR) |
instacron_str |
UNIR |
institution |
UNIR |
reponame_str |
Educa (Porto Velho) |
collection |
Educa (Porto Velho) |
repository.name.fl_str_mv |
Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaeduca@unir.br || dti@unir.br |
_version_ |
1797174541589413888 |