Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Branco Junior, Arlindo Gonzaga
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Zingra, Karina Negrão, REIS, Ana Raquel Paz dos, Souza, Thairini Fuza de, Sousa, Camila Maciel de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educa (Porto Velho)
Texto Completo: https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572
Resumo: The academic monitoring is an alternative form of educational work that seeks to improve the learning process. It is beneficial both for teachers and for the students, such that it is consolidating as an effective learning mode and the intention is always the improvement of student performance. In this article we will cover the effect of tutoring in academic progress of the students and the teacher’s opnion front of that extracurricular activity, through questionnaires developed by the authors.
id UNIR-3_bcb7639fe52aa7e26378ada083322bf2
oai_identifier_str oai:periodicos.unir.br:article/2572
network_acronym_str UNIR-3
network_name_str Educa (Porto Velho)
repository_id_str
spelling Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvidaMonitores en el procedimiento de enseñanza aprendizaje: evaluación de la trípula envolvidaMonitors in the teaching process learning: evaluation of the triad involvedMonitorización. Aprendizaje. Medicina.Monitoring. Learning. Medicine.Monitoria. Aprendizado. Medicina.The academic monitoring is an alternative form of educational work that seeks to improve the learning process. It is beneficial both for teachers and for the students, such that it is consolidating as an effective learning mode and the intention is always the improvement of student performance. In this article we will cover the effect of tutoring in academic progress of the students and the teacher’s opnion front of that extracurricular activity, through questionnaires developed by the authors.La monitorización académica es extremadamente importante para el monitor, el alumno no monitor y el docente siendo el monitoreo es una forma alternativa de trabajo pedagogic que busca mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje en las instituciones de enseñanza superior y escuelas técnicas del país. Es beneficiosa tanto para el docente y para los alumnos, de forma que la misma viene ganando espacio como forma efectiva de aprendizaje, y buscasiempre la mejora del desempeño académico del alumno. En este trabajo abordaremos el efecto de los monitoreos en el desarrollo académico de los alumnos, así como la óptica del professor frente a esa actividad extracurricular, a través de cuestionarios elaborados por los autores.A monitoria é uma forma alternativa de trabalho pedagógico que visa aprimorar o processo de ensino-aprendizado. Sendo benéfica tanto pra o docente quanto para os discentes, de forma que a mesma vem ganhando espaço como forma efetiva de aprendizado, e busca sempre a melhora do desempenho acadêmico do aluno.  Neste trabalho abordaremos o efeito das monitorias no desenvolvimento acadêmico dos alunos, bem como a óptica do professor frente a essa atividade extracurricular através de questionários elaborados pelos autores.Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)2018-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/257210.26568/2359-2087.2018.2572EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 5 n. 10 (2018); 149-1642359-20872359-208710.26568/educa.v5i10reponame:Educa (Porto Velho)instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)instacron:UNIRporhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572/2316Copyright (c) 2018 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBranco Junior, Arlindo GonzagaZingra, Karina NegrãoREIS, Ana Raquel Paz dosSouza, Thairini Fuza deSousa, Camila Maciel de2018-06-18T01:31:01Zoai:periodicos.unir.br:article/2572Revistahttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCAPUBhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/oairevistaeduca@unir.br || dti@unir.br2359-20872359-2087opendoar:2018-06-18T01:31:01Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)false
dc.title.none.fl_str_mv Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
Monitores en el procedimiento de enseñanza aprendizaje: evaluación de la trípula envolvida
Monitors in the teaching process learning: evaluation of the triad involved
title Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
spellingShingle Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
Branco Junior, Arlindo Gonzaga
Monitorización. Aprendizaje. Medicina.
Monitoring. Learning. Medicine.
Monitoria. Aprendizado. Medicina.
title_short Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
title_full Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
title_fullStr Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
title_full_unstemmed Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
title_sort Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
author Branco Junior, Arlindo Gonzaga
author_facet Branco Junior, Arlindo Gonzaga
Zingra, Karina Negrão
REIS, Ana Raquel Paz dos
Souza, Thairini Fuza de
Sousa, Camila Maciel de
author_role author
author2 Zingra, Karina Negrão
REIS, Ana Raquel Paz dos
Souza, Thairini Fuza de
Sousa, Camila Maciel de
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Branco Junior, Arlindo Gonzaga
Zingra, Karina Negrão
REIS, Ana Raquel Paz dos
Souza, Thairini Fuza de
Sousa, Camila Maciel de
dc.subject.por.fl_str_mv Monitorización. Aprendizaje. Medicina.
Monitoring. Learning. Medicine.
Monitoria. Aprendizado. Medicina.
topic Monitorización. Aprendizaje. Medicina.
Monitoring. Learning. Medicine.
Monitoria. Aprendizado. Medicina.
description The academic monitoring is an alternative form of educational work that seeks to improve the learning process. It is beneficial both for teachers and for the students, such that it is consolidating as an effective learning mode and the intention is always the improvement of student performance. In this article we will cover the effect of tutoring in academic progress of the students and the teacher’s opnion front of that extracurricular activity, through questionnaires developed by the authors.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572
10.26568/2359-2087.2018.2572
url https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572
identifier_str_mv 10.26568/2359-2087.2018.2572
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572/2316
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)
publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)
dc.source.none.fl_str_mv EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 5 n. 10 (2018); 149-164
2359-2087
2359-2087
10.26568/educa.v5i10
reponame:Educa (Porto Velho)
instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
instacron:UNIR
instname_str Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
instacron_str UNIR
institution UNIR
reponame_str Educa (Porto Velho)
collection Educa (Porto Velho)
repository.name.fl_str_mv Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
repository.mail.fl_str_mv revistaeduca@unir.br || dti@unir.br
_version_ 1797174542090633216