Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educa (Porto Velho) |
Texto Completo: | https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572 |
Resumo: | The academic monitoring is an alternative form of educational work that seeks to improve the learning process. It is beneficial both for teachers and for the students, such that it is consolidating as an effective learning mode and the intention is always the improvement of student performance. In this article we will cover the effect of tutoring in academic progress of the students and the teacher’s opnion front of that extracurricular activity, through questionnaires developed by the authors. |
id |
UNIR-3_bcb7639fe52aa7e26378ada083322bf2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.unir.br:article/2572 |
network_acronym_str |
UNIR-3 |
network_name_str |
Educa (Porto Velho) |
repository_id_str |
|
spelling |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvidaMonitores en el procedimiento de enseñanza aprendizaje: evaluación de la trípula envolvidaMonitors in the teaching process learning: evaluation of the triad involvedMonitorización. Aprendizaje. Medicina.Monitoring. Learning. Medicine.Monitoria. Aprendizado. Medicina.The academic monitoring is an alternative form of educational work that seeks to improve the learning process. It is beneficial both for teachers and for the students, such that it is consolidating as an effective learning mode and the intention is always the improvement of student performance. In this article we will cover the effect of tutoring in academic progress of the students and the teacher’s opnion front of that extracurricular activity, through questionnaires developed by the authors.La monitorización académica es extremadamente importante para el monitor, el alumno no monitor y el docente siendo el monitoreo es una forma alternativa de trabajo pedagogic que busca mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje en las instituciones de enseñanza superior y escuelas técnicas del país. Es beneficiosa tanto para el docente y para los alumnos, de forma que la misma viene ganando espacio como forma efectiva de aprendizaje, y buscasiempre la mejora del desempeño académico del alumno. En este trabajo abordaremos el efecto de los monitoreos en el desarrollo académico de los alumnos, así como la óptica del professor frente a esa actividad extracurricular, a través de cuestionarios elaborados por los autores.A monitoria é uma forma alternativa de trabalho pedagógico que visa aprimorar o processo de ensino-aprendizado. Sendo benéfica tanto pra o docente quanto para os discentes, de forma que a mesma vem ganhando espaço como forma efetiva de aprendizado, e busca sempre a melhora do desempenho acadêmico do aluno. Neste trabalho abordaremos o efeito das monitorias no desenvolvimento acadêmico dos alunos, bem como a óptica do professor frente a essa atividade extracurricular através de questionários elaborados pelos autores.Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)2018-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/257210.26568/2359-2087.2018.2572EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 5 n. 10 (2018); 149-1642359-20872359-208710.26568/educa.v5i10reponame:Educa (Porto Velho)instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)instacron:UNIRporhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572/2316Copyright (c) 2018 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBranco Junior, Arlindo GonzagaZingra, Karina NegrãoREIS, Ana Raquel Paz dosSouza, Thairini Fuza deSousa, Camila Maciel de2018-06-18T01:31:01Zoai:periodicos.unir.br:article/2572Revistahttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCAPUBhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/oairevistaeduca@unir.br || dti@unir.br2359-20872359-2087opendoar:2018-06-18T01:31:01Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida Monitores en el procedimiento de enseñanza aprendizaje: evaluación de la trípula envolvida Monitors in the teaching process learning: evaluation of the triad involved |
title |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida |
spellingShingle |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida Branco Junior, Arlindo Gonzaga Monitorización. Aprendizaje. Medicina. Monitoring. Learning. Medicine. Monitoria. Aprendizado. Medicina. |
title_short |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida |
title_full |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida |
title_fullStr |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida |
title_full_unstemmed |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida |
title_sort |
Monitores no processo de ensino aprendizagem: avaliação da tríade envolvida |
author |
Branco Junior, Arlindo Gonzaga |
author_facet |
Branco Junior, Arlindo Gonzaga Zingra, Karina Negrão REIS, Ana Raquel Paz dos Souza, Thairini Fuza de Sousa, Camila Maciel de |
author_role |
author |
author2 |
Zingra, Karina Negrão REIS, Ana Raquel Paz dos Souza, Thairini Fuza de Sousa, Camila Maciel de |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Branco Junior, Arlindo Gonzaga Zingra, Karina Negrão REIS, Ana Raquel Paz dos Souza, Thairini Fuza de Sousa, Camila Maciel de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Monitorización. Aprendizaje. Medicina. Monitoring. Learning. Medicine. Monitoria. Aprendizado. Medicina. |
topic |
Monitorización. Aprendizaje. Medicina. Monitoring. Learning. Medicine. Monitoria. Aprendizado. Medicina. |
description |
The academic monitoring is an alternative form of educational work that seeks to improve the learning process. It is beneficial both for teachers and for the students, such that it is consolidating as an effective learning mode and the intention is always the improvement of student performance. In this article we will cover the effect of tutoring in academic progress of the students and the teacher’s opnion front of that extracurricular activity, through questionnaires developed by the authors. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572 10.26568/2359-2087.2018.2572 |
url |
https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572 |
identifier_str_mv |
10.26568/2359-2087.2018.2572 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/2572/2316 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO) |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO) |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 5 n. 10 (2018); 149-164 2359-2087 2359-2087 10.26568/educa.v5i10 reponame:Educa (Porto Velho) instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR) instacron:UNIR |
instname_str |
Universidade Federal de Rondônia (UNIR) |
instacron_str |
UNIR |
institution |
UNIR |
reponame_str |
Educa (Porto Velho) |
collection |
Educa (Porto Velho) |
repository.name.fl_str_mv |
Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaeduca@unir.br || dti@unir.br |
_version_ |
1797174542090633216 |