Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
Texto Completo: | https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/12270 |
Resumo: | Objective: to identify the digital marketing profile of nursing professionals' ventures disclosed via Instagram. Methods: netnographic study, conducted on Instagram, which is a social network of public access. The sample was composed of 15 profiles of digital entrepreneurs, which were nursing professionals. Data collection was performed between March and May 2022 using hashtags as a search strategy. Results: there was a prevalence of digital books (30,0%), followed by online courses (26,6%). The areas undertaken and the content produced were about wound healing and dressings; general training in the nursing field; law in nursing; entrepreneurship for nurses; ear piercing; obstetric care; general nursing care; and exam preparation. Conclusion: there was a considerable increase in products disseminated via Instagram by nursing professionals, resulting in greater visibility, autonomy, and independence of the professional category. |
id |
UNIRIO-2_28024cb386ce6449b96c79e0d517872e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.seer.unirio.br:article/12270 |
network_acronym_str |
UNIRIO-2 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via InstagramPerfil de marketing digital de emprendimientos de profesionales de enfermería divulgados a través de InstagramDigital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram / Perfil mercadológico digital de empreendimentos de profissionais de enfermagem divulgados via InstagramEnfermagemEmpreendedorismoRede socialNursingEntrepreneurshipSocial networkingEnfermeríaEmprendimientoRed socialObjective: to identify the digital marketing profile of nursing professionals' ventures disclosed via Instagram. Methods: netnographic study, conducted on Instagram, which is a social network of public access. The sample was composed of 15 profiles of digital entrepreneurs, which were nursing professionals. Data collection was performed between March and May 2022 using hashtags as a search strategy. Results: there was a prevalence of digital books (30,0%), followed by online courses (26,6%). The areas undertaken and the content produced were about wound healing and dressings; general training in the nursing field; law in nursing; entrepreneurship for nurses; ear piercing; obstetric care; general nursing care; and exam preparation. Conclusion: there was a considerable increase in products disseminated via Instagram by nursing professionals, resulting in greater visibility, autonomy, and independence of the professional category.Objetivo: identificar el perfil mercadológico digital de los negocios de profesionales de enfermería divulgados a través de Instagram. Métodos: estudio netnográfico, realizado en el instagram, siendo esta una red social pública. Muestra compuesta por 15 perfiles de empresarios digitales, siendo estos profesionales de enfermería. La recopilación de datos se realizó entre marzo y mayo de 2022 por medio de hashtags. Resultados: predominan los libros digitales (30,0%), seguidos de los cursos en línea (26,6%). Las áreas emprendidas y los contenidos elaborados fueron sobre curación de heridas y vendajes; formación general en el ámbito de la enfermería; derecho en la enfermería; espíritu empresarial para enfermeras; perforación de orejas; cuidados obstétricos; cuidados generales de enfermería; y preparación de exámenes. Conclusión: se ha producido un aumento considerable de los productos difundidos a través de Instagram por profesionales de enfermería, lo que se traduce en una mayor visibilidad, autonomía e independencia de la categoría profesional.Objetivo: identificar o perfil mercadológico digital de empreendimentos de profissionais de enfermagem divulgados via Instagram. Métodos: estudo netnográfico, realizado no Instagram, sendo esta uma rede social de acesso público. A amostra foi composta por 15 perfis de empreendedores digitais, sendo estes profissionais de enfermagem. A coleta de dados foi realizada entre os meses de março e maio de 2022 por meio de hashtags como estratégia de busca. Resultados: houve prevalência de livros digitais (30,0%), seguido de cursos online (26,6%). As áreas empreendidas e os conteúdos produzidos foram sobre cicatrização de feridas e curativos; capacitações gerais do campo da enfermagem; direito na enfermagem; empreendedorismo para enfermeiros; furo de orelha; atendimento obstétrico; atendimentos gerais de enfermagem; e preparatório para concurso. Conclusão: houve um aumento considerável de produtos divulgados via Instagram por profissionais da enfermagem repercutindo em uma maior visibilidade, autonomia e independência da categoria profissional. Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem2023-09-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/1227010.9789/2175-5361.rpcfo.v15.12270Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 15 (2023); e-12270Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 15 (2023); e-12270Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 15 (2023); e-122702175-53611809-6107reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Onlineinstname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)instacron:UNIRIOporhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/12270/11980https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/12270/11981Copyright (c) 2023 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Onlinehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFernandes Madureira , Thalitade Souza Santos, Cláudio Luísdos Reis Alves, Carolinada Silva, Patrick Leonardo NogueiraFreitas, Ingred Gimenes Cassimiro de Ruas, Rosana FrancieleBotelh o 2023-01-30T09:25:50Zoai:ojs.seer.unirio.br:article/12270Revistahttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/about/contactPUBhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/oaiprofunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com2175-53611809-6107opendoar:2023-01-30T09:25:50Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram Perfil de marketing digital de emprendimientos de profesionales de enfermería divulgados a través de Instagram Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram / Perfil mercadológico digital de empreendimentos de profissionais de enfermagem divulgados via Instagram |
title |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram |
spellingShingle |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram Fernandes Madureira , Thalita Enfermagem Empreendedorismo Rede social Nursing Entrepreneurship Social networking Enfermería Emprendimiento Red social |
title_short |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram |
title_full |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram |
title_fullStr |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram |
title_full_unstemmed |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram |
title_sort |
Digital marketing profile of nursing professional ventures published via Instagram |
author |
Fernandes Madureira , Thalita |
author_facet |
Fernandes Madureira , Thalita de Souza Santos, Cláudio Luís dos Reis Alves, Carolina da Silva, Patrick Leonardo Nogueira Freitas, Ingred Gimenes Cassimiro de Ruas, Rosana FrancieleBotelh o |
author_role |
author |
author2 |
de Souza Santos, Cláudio Luís dos Reis Alves, Carolina da Silva, Patrick Leonardo Nogueira Freitas, Ingred Gimenes Cassimiro de Ruas, Rosana FrancieleBotelh o |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes Madureira , Thalita de Souza Santos, Cláudio Luís dos Reis Alves, Carolina da Silva, Patrick Leonardo Nogueira Freitas, Ingred Gimenes Cassimiro de Ruas, Rosana FrancieleBotelh o |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Enfermagem Empreendedorismo Rede social Nursing Entrepreneurship Social networking Enfermería Emprendimiento Red social |
topic |
Enfermagem Empreendedorismo Rede social Nursing Entrepreneurship Social networking Enfermería Emprendimiento Red social |
description |
Objective: to identify the digital marketing profile of nursing professionals' ventures disclosed via Instagram. Methods: netnographic study, conducted on Instagram, which is a social network of public access. The sample was composed of 15 profiles of digital entrepreneurs, which were nursing professionals. Data collection was performed between March and May 2022 using hashtags as a search strategy. Results: there was a prevalence of digital books (30,0%), followed by online courses (26,6%). The areas undertaken and the content produced were about wound healing and dressings; general training in the nursing field; law in nursing; entrepreneurship for nurses; ear piercing; obstetric care; general nursing care; and exam preparation. Conclusion: there was a considerable increase in products disseminated via Instagram by nursing professionals, resulting in greater visibility, autonomy, and independence of the professional category. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/12270 10.9789/2175-5361.rpcfo.v15.12270 |
url |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/12270 |
identifier_str_mv |
10.9789/2175-5361.rpcfo.v15.12270 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/12270/11980 https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/12270/11981 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 15 (2023); e-12270 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 15 (2023); e-12270 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 15 (2023); e-12270 2175-5361 1809-6107 reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online instname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) instacron:UNIRIO |
instname_str |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) |
instacron_str |
UNIRIO |
institution |
UNIRIO |
reponame_str |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
collection |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) |
repository.mail.fl_str_mv |
profunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com |
_version_ |
1800218887083524096 |