Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signo (Santa Cruz do Sul. Online) |
Texto Completo: | https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1342 |
Resumo: | Beliefs can be essencial components in language teaching and language teacher education. Research on beliefs has presented various implications to teacher education. Based on the aforementioned considerations, this study set out analyze the beliefs of in service teacher, pré service teacher and teacher educator, and also to identify possible influence in this processo of education teacher of LE. |
id |
UNISC-3_26b3d6427e7243c1b96682f3c3a9683e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.online.unisc.br:article/1342 |
network_acronym_str |
UNISC-3 |
network_name_str |
Signo (Santa Cruz do Sul. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LEO papel dos estudos sobre crenças na formação do professor de LElugaresdiscursos de posseethos prévioethos discursivoBeliefs can be essencial components in language teaching and language teacher education. Research on beliefs has presented various implications to teacher education. Based on the aforementioned considerations, this study set out analyze the beliefs of in service teacher, pré service teacher and teacher educator, and also to identify possible influence in this processo of education teacher of LE.Fazendo uso de recursos retóricos Lula apóia os textos de seus dois pronunciamentos presidenciais (2003 e 2007) principalmente em “lugares” como o do “novo”, da “pessoa” e da “qualidade”. Em cada um deles há a utilização do ethos prévio que, somado à idéia do uso dos “lugares”, bem como ao recurso do pathos reelabora a imagem atual sobre si próprio e produz o ethos discursivo final que tem como objetivo o convencimento da platéia por meio do despertar da credibilidade. A novidade desse estudo está em concluir que discursos tão díspares como o de FHC e o de Lula não se mostram analiticamente divergentes, já que suas construções se baseiam em características comuns como o excesso de substantivação abstrata. O que os torna aparentemente diferentes é o trabalho com os temas atuais que, em conjunto com o ethos prévio ao orador, resulta numa abordagem remodelada e atual.Edunisc2010-01-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/134210.17058/signo.v35i0.1342Signo; 2010: Especial - Ensino de Língua Estrangeira; 224-2411982-2014reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online)instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)instacron:UNISCporhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1342/1213Oliveira, Carla Pereira deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-07-26T18:05:24Zoai:ojs.online.unisc.br:article/1342Revistahttp://online.unisc.br/seer/index.php/signohttp://online.unisc.br/seer/index.php/signo/oairgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com1982-20140101-1812opendoar:2018-07-26T18:05:24Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE O papel dos estudos sobre crenças na formação do professor de LE |
title |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE |
spellingShingle |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE Oliveira, Carla Pereira de lugares discursos de posse ethos prévio ethos discursivo |
title_short |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE |
title_full |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE |
title_fullStr |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE |
title_full_unstemmed |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE |
title_sort |
Studies on the role of beliefs in the training of teachers of LE |
author |
Oliveira, Carla Pereira de |
author_facet |
Oliveira, Carla Pereira de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Carla Pereira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
lugares discursos de posse ethos prévio ethos discursivo |
topic |
lugares discursos de posse ethos prévio ethos discursivo |
description |
Beliefs can be essencial components in language teaching and language teacher education. Research on beliefs has presented various implications to teacher education. Based on the aforementioned considerations, this study set out analyze the beliefs of in service teacher, pré service teacher and teacher educator, and also to identify possible influence in this processo of education teacher of LE. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-01-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1342 10.17058/signo.v35i0.1342 |
url |
https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1342 |
identifier_str_mv |
10.17058/signo.v35i0.1342 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/1342/1213 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Edunisc |
publisher.none.fl_str_mv |
Edunisc |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signo; 2010: Especial - Ensino de Língua Estrangeira; 224-241 1982-2014 reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online) instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC) instacron:UNISC |
instname_str |
Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC) |
instacron_str |
UNISC |
institution |
UNISC |
reponame_str |
Signo (Santa Cruz do Sul. Online) |
collection |
Signo (Santa Cruz do Sul. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC) |
repository.mail.fl_str_mv |
rgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com |
_version_ |
1800218788772184064 |