VALUE CO-CREATION: A BIBLIOMETRIC FROM 2000 TO 2014

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro, Henrique César Melo
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: tavares, vanessa carvalho miranda, Costa, Benny Kramer
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3477
Resumo: The objective of this study was to investigate the characteristics of scientific production on the theme Co-creation Value in Web of Science and Scopus databases from 2000 to 2014. We used the bibliometric analysis technique. There was an evolution of the subject Co-creation Value. Vargo and Lusch were the most frequent and most profitable researchers. This study helped to spread, socialize and guide the thematic Co-creation Value in the national academic literature, contributing to understanding nuances that influence its importance as an emerging theme in the academic context and knowledge on the field Management.
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spelling VALUE CO-CREATION: A BIBLIOMETRIC FROM 2000 TO 2014CO-CREACIÓN DE VALOR: UNA BIBLIOMETRÍA DESDE 2000 HASTA 2014COCRIAÇÃO DE VALOR: UMA BIBLIOMETRIA DE 2000 A 2014Co-creation of valueScientific productionInternational journalsBibliometrics.Co-creación de valorProducción científicaPeriódicos internacionalesBibliometría.Cocriação de valorProdução científicaPeriódicos internacionaisBibliometria.The objective of this study was to investigate the characteristics of scientific production on the theme Co-creation Value in Web of Science and Scopus databases from 2000 to 2014. We used the bibliometric analysis technique. There was an evolution of the subject Co-creation Value. Vargo and Lusch were the most frequent and most profitable researchers. This study helped to spread, socialize and guide the thematic Co-creation Value in the national academic literature, contributing to understanding nuances that influence its importance as an emerging theme in the academic context and knowledge on the field Management.El objetivo de este estudio fue investigar las características de la producción científica del tema Co-creación de Valor en las bases de datos Web of Science y Scopus en el periodo de 2000 hasta 2014. Fue utilizada la técnica de análisis bibliométrico. Fue verificada una evolución del tema Co-creación de Valor. Vargo y Lusch fueron los investigadores más citados y más proficuos. Este estudio contribuye para difundir, socializar y nortear la temática co-creación de valor en la literatura académica nacional, colaborando para mejor comprensión de sus matices, que influencian en su importancia como tema emergente en el contexto académico y en el campo del conocimiento Administración.O objetivo deste estudo foi investigar as características da produção científica do tema Cocriação de Valor nas bases de dados Web of Science e Scopus no período de 2000 a 2014. Utilizou-se a técnica de análise bibliométrica. Verificou-se a evolução do tema Cocriação de Valor. Vargo e Lusch foram os pesquisadores mais citados e mais profícuos. Este estudo contribuiu para difundir, socializar e nortear a temática cocriação de valor na literatura acadêmica nacional, colaborando para melhor entendimento de suas nuances, que influenciam em sua importância como tema emergente no contexto acadêmico e no campo do conhecimento Administração.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/347710.19177/reen.v9e12016118-151Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 118-1511984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3477/2601Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Henrique César Melotavares, vanessa carvalho mirandaCosta, Benny Kramer2016-06-15T12:48:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3477Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:29.511887Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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