RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rossetto, Maria Helena
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Segatto, Andréa Paula
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
DOI: 10.19177/reen.v7e12014p.181-212
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1761
Resumo: The purpose of this study is to identify how the relational capabilities of managing international alliances differ according to those developed in national alliances. Thereunto, these paper investigates the internationalization process of a Brazilian company in the pharmaceutical sector, in order to identify the consolidation of strategic alliances, to analyze the strategic partnership formed by this company to operate in domestic and foreign market, in terms of its main characteristics and ways of management, to identify the relational management capabilities developed (technological, human, based in managing systems and cultural) by means of specific routines (coordination, learning, sensing and transformation) and to compare the results. The research is classified as qualitative with a single case study, characterized as field research, documentary, ex post facto. In conclusion, it was observed that there is parity between the characteristics of the observed alliances and the literature, and that there are differences between national and international alliances, regarding to relational capabilities, although small ones.
id UNISUL-1_2cad67dd6baf5114af3de9eb850f088f
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1761
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
spelling RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICALCAPACIDADES RELACIONALES EM LA ADMINISTRACIÓN DE ALIANZAS DE BLANVER FARMACÉUTICACapacidades relacionais na gestão de alianças da Blanver FarmacêuticaStrategic AllianceAlliance ManagementRelational capabilities of management.Alianza estratégicaAdministración de alianzaCapacidades relacionales de administración.Aliança estratégicaGestão da aliançaCapacidades relacionais de gestão.The purpose of this study is to identify how the relational capabilities of managing international alliances differ according to those developed in national alliances. Thereunto, these paper investigates the internationalization process of a Brazilian company in the pharmaceutical sector, in order to identify the consolidation of strategic alliances, to analyze the strategic partnership formed by this company to operate in domestic and foreign market, in terms of its main characteristics and ways of management, to identify the relational management capabilities developed (technological, human, based in managing systems and cultural) by means of specific routines (coordination, learning, sensing and transformation) and to compare the results. The research is classified as qualitative with a single case study, characterized as field research, documentary, ex post facto. In conclusion, it was observed that there is parity between the characteristics of the observed alliances and the literature, and that there are differences between national and international alliances, regarding to relational capabilities, although small ones.El objetivo de ese estudio es verificar de qué manera se distinguen las capacidades relacionales en la administración de alianzas internacionales en relación con las nacionales. Para eso se busca conocer el proceso de internacionalización de una empresa representativa del sector farmacéutico brasileño, para identificar la consolidación de alianzas estratégicas; analizar las asociaciones estratégicas constituidas por la empresa para actuación en el mercado interno y en el mercado externo, en términos de sus características principales y de administración; e identificar las capacidades relacionales de administración desarrolladas por medio de rutinas. La investigación está clasificada como cualitativa, con estudio de caso único, y caracterizada como investigación de campo, documental, ex post facto. En conclusión se observó que hay consonancia entre las características de las alianzas estudiadas y la literatura, y que hay diferencias entre las alianzas nacionales e internacionales con relación de las capacidades relacionales, mismo que pequeñas.O objetivo deste estudo é verificar de que forma se diferem as capacidades relacionais na gestão de alianças internacionais em relação às nacionais. Para tanto, busca-se conhecer o processo de internacionalização de uma empresa representativa do setor farmacêutico brasileiro, a fim de identificar a consolidação de alianças estratégicas; analisar as parcerias estratégicas constituídas por ela para atuação no mercado interno e no mercado externo, em termos de suas características principais e de gestão; e identificar as capacidades relacionais de gestão desenvolvidas por meio de rotinas. A pesquisa classifica-se como qualitativa, com estudo de caso único, sendo caracterizada como pesquisa de campo, documental, ex post facto. Em conclusão, observou-se que há consonância entre as características das alianças observadas e a literatura, e que há diferenças entre as alianças nacionais e internacionais no tocante às capacidades relacionais, embora pequenas.  Universidade do Sul de Santa Catarina2014-04-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/176110.19177/reen.v7e12014p.181-212Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 181-2121984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1761/1518Rossetto, Maria HelenaSegatto, Andréa Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-28T14:13:47Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1761Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:25.556472Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
CAPACIDADES RELACIONALES EM LA ADMINISTRACIÓN DE ALIANZAS DE BLANVER FARMACÉUTICA
Capacidades relacionais na gestão de alianças da Blanver Farmacêutica
title RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
spellingShingle RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
Rossetto, Maria Helena
Strategic Alliance
Alliance Management
Relational capabilities of management.
Alianza estratégica
Administración de alianza
Capacidades relacionales de administración.
Aliança estratégica
Gestão da aliança
Capacidades relacionais de gestão.
Rossetto, Maria Helena
Strategic Alliance
Alliance Management
Relational capabilities of management.
Alianza estratégica
Administración de alianza
Capacidades relacionales de administración.
Aliança estratégica
Gestão da aliança
Capacidades relacionais de gestão.
title_short RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
title_full RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
title_fullStr RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
title_full_unstemmed RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
title_sort RELATIONAL CAPABILITIES IN ALLIANCES MANAGEMENT OF BLANVER PHARMACEUTICAL
author Rossetto, Maria Helena
author_facet Rossetto, Maria Helena
Rossetto, Maria Helena
Segatto, Andréa Paula
Segatto, Andréa Paula
author_role author
author2 Segatto, Andréa Paula
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rossetto, Maria Helena
Segatto, Andréa Paula
dc.subject.por.fl_str_mv Strategic Alliance
Alliance Management
Relational capabilities of management.
Alianza estratégica
Administración de alianza
Capacidades relacionales de administración.
Aliança estratégica
Gestão da aliança
Capacidades relacionais de gestão.
topic Strategic Alliance
Alliance Management
Relational capabilities of management.
Alianza estratégica
Administración de alianza
Capacidades relacionales de administración.
Aliança estratégica
Gestão da aliança
Capacidades relacionais de gestão.
description The purpose of this study is to identify how the relational capabilities of managing international alliances differ according to those developed in national alliances. Thereunto, these paper investigates the internationalization process of a Brazilian company in the pharmaceutical sector, in order to identify the consolidation of strategic alliances, to analyze the strategic partnership formed by this company to operate in domestic and foreign market, in terms of its main characteristics and ways of management, to identify the relational management capabilities developed (technological, human, based in managing systems and cultural) by means of specific routines (coordination, learning, sensing and transformation) and to compare the results. The research is classified as qualitative with a single case study, characterized as field research, documentary, ex post facto. In conclusion, it was observed that there is parity between the characteristics of the observed alliances and the literature, and that there are differences between national and international alliances, regarding to relational capabilities, although small ones.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1761
10.19177/reen.v7e12014p.181-212
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1761
identifier_str_mv 10.19177/reen.v7e12014p.181-212
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1761/1518
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 181-212
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1822181669190238208
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.19177/reen.v7e12014p.181-212