INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Petry, Jonas Fernando
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Brizolla, Maria Margarete Baccin, Herculano, Harlan de Azevedo, Hein, Nelson
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1646
Resumo: The study aims to analyze the relationship between the level of internationalization of Brazilian companies and the creation of value for shareholders of these organizations. For this descriptive study, a collection of variables were used in applying the model. These variables are from companies listed on the BM&FBovespa and the data was collected in Multinational Value magazine. The sample is considered non-probabilistic intentional and constitutes the basis of identification for 26 most internationalized companies in 2010, listed on the BM&FBovespa. In this study, the item of internationalization is considered as a dependent variable and the sub-items as independent variables. We evaluate that the simple regression model is better to analyze the object of study by SPSS software. The result indicates that the higher the level of internationalization of Brazilian companies, the higher the shareholder value and the profitability.
id UNISUL-1_45241ddf73a5d8a106bb10224a2b5617
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1646
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATIONINFLUENCIA DE LA INTERNACIONALIZACIÓN DE EMPRESAS BRASILEÑAS EN LA CREACIÓN DE VALORInfluência da internacionalização das empresas brasileiras na criação de valorInternationalizationCapital structureRiskValue creation for shareholders.InternacionalizaciónEstructura de capitalRiesgoCreación de valor para accionistas.InternacionalizaçãoEstrutura de capitalRiscoCriação de valor para os acionistas.The study aims to analyze the relationship between the level of internationalization of Brazilian companies and the creation of value for shareholders of these organizations. For this descriptive study, a collection of variables were used in applying the model. These variables are from companies listed on the BM&FBovespa and the data was collected in Multinational Value magazine. The sample is considered non-probabilistic intentional and constitutes the basis of identification for 26 most internationalized companies in 2010, listed on the BM&FBovespa. In this study, the item of internationalization is considered as a dependent variable and the sub-items as independent variables. We evaluate that the simple regression model is better to analyze the object of study by SPSS software. The result indicates that the higher the level of internationalization of Brazilian companies, the higher the shareholder value and the profitability.El estudio objetiva analizar la relación entre el nivel de internacionalización de empresas brasileñas y creación de valor para sus accionistas. Para eso fue realizada una investigación descriptiva conducida por medio de la recopilación de variables utilizadas en la aplicación del modelo; esas variables son provenientes de empresas alistadas en la BM&FBovespa, y los datos recopilados en la revista Valor Multinacionais. La muestra es considerada intencional no probabilística, y es constituida a partir de la identificación de las 26 empresas más internacionalizadas en año 2010 alistadas en la BM&FBovespa. En ese estudio existe el ítem de internacionalización como variable dependiente y los sub-puntos como variables independientes; así se evalúa que la regresión simple es el mejor modelo para analizar el objeto de estudio a través del software SPSS. El resultado indica que cuanto mayor es el índice de internacionalización de empresas brasileñas, mayor es la creación de valor para el accionista y el aumento de rentabilidad.O estudo objetiva analisar a relação entre o nível de internacionalização das empresas brasileiras e a criação de valor para seus acionistas. Para tanto, foi realizada uma pesquisa descritiva, sendo conduzida por meio da coleta de variáveis, as quais foram utilizadas na aplicação do modelo; tais variáveis são provenientes de empresas listadas na BM&FBovespa, e os dados coletados na revista Valor Multinacionais. A amostra é considerada intencional não probabilística, e constitui-se a partir da identificação das 26 empresas mais internacionalizadas no ano de 2010 listadas na BM&FBovespa. Como neste estudo existe o item de internacionalização como variável dependente e os subitens como variáveis independentes, avalia-se que a regressão simples é o melhor modelo para analisar o objeto do estudo através do software SPSS. O resultado indica que, quanto maior o índice de internacionalização das empresas brasileiras, maior a criação de valor para o acionista e o aumento na lucratividade.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/164610.19177/reen.v7e12014p.158-180Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 158-1801984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1646/1528Petry, Jonas FernandoBrizolla, Maria Margarete BaccinHerculano, Harlan de AzevedoHein, Nelsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-28T14:13:47Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1646Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:25.396761Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
INFLUENCIA DE LA INTERNACIONALIZACIÓN DE EMPRESAS BRASILEÑAS EN LA CREACIÓN DE VALOR
Influência da internacionalização das empresas brasileiras na criação de valor
title INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
spellingShingle INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
Petry, Jonas Fernando
Internationalization
Capital structure
Risk
Value creation for shareholders.
Internacionalización
Estructura de capital
Riesgo
Creación de valor para accionistas.
Internacionalização
Estrutura de capital
Risco
Criação de valor para os acionistas.
title_short INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
title_full INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
title_fullStr INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
title_full_unstemmed INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
title_sort INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
author Petry, Jonas Fernando
author_facet Petry, Jonas Fernando
Brizolla, Maria Margarete Baccin
Herculano, Harlan de Azevedo
Hein, Nelson
author_role author
author2 Brizolla, Maria Margarete Baccin
Herculano, Harlan de Azevedo
Hein, Nelson
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Petry, Jonas Fernando
Brizolla, Maria Margarete Baccin
Herculano, Harlan de Azevedo
Hein, Nelson
dc.subject.por.fl_str_mv Internationalization
Capital structure
Risk
Value creation for shareholders.
Internacionalización
Estructura de capital
Riesgo
Creación de valor para accionistas.
Internacionalização
Estrutura de capital
Risco
Criação de valor para os acionistas.
topic Internationalization
Capital structure
Risk
Value creation for shareholders.
Internacionalización
Estructura de capital
Riesgo
Creación de valor para accionistas.
Internacionalização
Estrutura de capital
Risco
Criação de valor para os acionistas.
description The study aims to analyze the relationship between the level of internationalization of Brazilian companies and the creation of value for shareholders of these organizations. For this descriptive study, a collection of variables were used in applying the model. These variables are from companies listed on the BM&FBovespa and the data was collected in Multinational Value magazine. The sample is considered non-probabilistic intentional and constitutes the basis of identification for 26 most internationalized companies in 2010, listed on the BM&FBovespa. In this study, the item of internationalization is considered as a dependent variable and the sub-items as independent variables. We evaluate that the simple regression model is better to analyze the object of study by SPSS software. The result indicates that the higher the level of internationalization of Brazilian companies, the higher the shareholder value and the profitability.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1646
10.19177/reen.v7e12014p.158-180
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1646
identifier_str_mv 10.19177/reen.v7e12014p.158-180
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1646/1528
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 158-180
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657517068288