INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATION
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1646 |
Resumo: | The study aims to analyze the relationship between the level of internationalization of Brazilian companies and the creation of value for shareholders of these organizations. For this descriptive study, a collection of variables were used in applying the model. These variables are from companies listed on the BM&FBovespa and the data was collected in Multinational Value magazine. The sample is considered non-probabilistic intentional and constitutes the basis of identification for 26 most internationalized companies in 2010, listed on the BM&FBovespa. In this study, the item of internationalization is considered as a dependent variable and the sub-items as independent variables. We evaluate that the simple regression model is better to analyze the object of study by SPSS software. The result indicates that the higher the level of internationalization of Brazilian companies, the higher the shareholder value and the profitability. |
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INFLUENCE OF THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES IN VALUE CREATIONINFLUENCIA DE LA INTERNACIONALIZACIÓN DE EMPRESAS BRASILEÑAS EN LA CREACIÓN DE VALORInfluência da internacionalização das empresas brasileiras na criação de valorInternationalizationCapital structureRiskValue creation for shareholders.InternacionalizaciónEstructura de capitalRiesgoCreación de valor para accionistas.InternacionalizaçãoEstrutura de capitalRiscoCriação de valor para os acionistas.The study aims to analyze the relationship between the level of internationalization of Brazilian companies and the creation of value for shareholders of these organizations. For this descriptive study, a collection of variables were used in applying the model. These variables are from companies listed on the BM&FBovespa and the data was collected in Multinational Value magazine. The sample is considered non-probabilistic intentional and constitutes the basis of identification for 26 most internationalized companies in 2010, listed on the BM&FBovespa. In this study, the item of internationalization is considered as a dependent variable and the sub-items as independent variables. We evaluate that the simple regression model is better to analyze the object of study by SPSS software. The result indicates that the higher the level of internationalization of Brazilian companies, the higher the shareholder value and the profitability.El estudio objetiva analizar la relación entre el nivel de internacionalización de empresas brasileñas y creación de valor para sus accionistas. Para eso fue realizada una investigación descriptiva conducida por medio de la recopilación de variables utilizadas en la aplicación del modelo; esas variables son provenientes de empresas alistadas en la BM&FBovespa, y los datos recopilados en la revista Valor Multinacionais. La muestra es considerada intencional no probabilística, y es constituida a partir de la identificación de las 26 empresas más internacionalizadas en año 2010 alistadas en la BM&FBovespa. En ese estudio existe el ítem de internacionalización como variable dependiente y los sub-puntos como variables independientes; así se evalúa que la regresión simple es el mejor modelo para analizar el objeto de estudio a través del software SPSS. El resultado indica que cuanto mayor es el índice de internacionalización de empresas brasileñas, mayor es la creación de valor para el accionista y el aumento de rentabilidad.O estudo objetiva analisar a relação entre o nível de internacionalização das empresas brasileiras e a criação de valor para seus acionistas. Para tanto, foi realizada uma pesquisa descritiva, sendo conduzida por meio da coleta de variáveis, as quais foram utilizadas na aplicação do modelo; tais variáveis são provenientes de empresas listadas na BM&FBovespa, e os dados coletados na revista Valor Multinacionais. A amostra é considerada intencional não probabilística, e constitui-se a partir da identificação das 26 empresas mais internacionalizadas no ano de 2010 listadas na BM&FBovespa. Como neste estudo existe o item de internacionalização como variável dependente e os subitens como variáveis independentes, avalia-se que a regressão simples é o melhor modelo para analisar o objeto do estudo através do software SPSS. O resultado indica que, quanto maior o índice de internacionalização das empresas brasileiras, maior a criação de valor para o acionista e o aumento na lucratividade.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/164610.19177/reen.v7e12014p.158-180Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 158-1801984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1646/1528Petry, Jonas FernandoBrizolla, Maria Margarete BaccinHerculano, Harlan de AzevedoHein, Nelsoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-28T14:13:47Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1646Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:25.396761Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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