PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521 |
Resumo: | In Brazil, 27% of companies established close down its activities in the first year of existence and 58% by the end of the fifth year. The objectives of the article are: present the composition of a Business Plan through the WBS (Work Breakdown Structure Project), using the standard PMBOK® Guide (Project Management Body of Knowledge) and discuss the creation of a Business Plan to increase the probability of success of a new company. The methodology consisted of three steps: literature review, definition of deliverables of a project to create a new business and analysis of the major reasons for the closure of a company in its early years of existence. The results showed that the existence of a Business Plan is not synonymous of success, but it certainly increases the probability of this happening, because the most causes given by the closing of new businesses have been supplied by the preparation of a Business Plan. |
id |
UNISUL-1_51b90cf1037a72066a09778ebfaf40eb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1521 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLANALCANCE DEL PROYECTO DE CREACIÓN UN PLAN DE NEGOCIOSEscopo de projeto para criação de um Plano de NegóciosBusiness PlanEntrepreneurshipScopeScope ManagementWBS.Plan de NegociosEmprendimientoAlcanceÁmbito de gestiónEAP.Plano de NegóciosEmpreendedorismoEscopoGerenciamento de EscopoEAP.In Brazil, 27% of companies established close down its activities in the first year of existence and 58% by the end of the fifth year. The objectives of the article are: present the composition of a Business Plan through the WBS (Work Breakdown Structure Project), using the standard PMBOK® Guide (Project Management Body of Knowledge) and discuss the creation of a Business Plan to increase the probability of success of a new company. The methodology consisted of three steps: literature review, definition of deliverables of a project to create a new business and analysis of the major reasons for the closure of a company in its early years of existence. The results showed that the existence of a Business Plan is not synonymous of success, but it certainly increases the probability of this happening, because the most causes given by the closing of new businesses have been supplied by the preparation of a Business Plan.En Brasil, 27% de las empresas establecidas clausuran sus actividades en el primer año de existencia y 58% en final del quinto año. Los objetivos del artículo son presentar la composición de un Plan de Negocios a través de la EAP (Estructura Analítica de Proyecto), utilizando el estándar contenido en la Guía PMBOK® (Project Management Body of Knowledge) y discutir se la creación de un Plan de Negocios aumenta la probabilidad de éxito de una nueva empresa. La metodología consistió en tres pasos: revisión de la literatura, la definición de los entregables de un proyecto para crear una nueva empresa y el análisis de las principales razones para el cierre de una empresa en sus primeros años de existencia. Los resultados mostraron que la existencia de un Plan de Negocios no es sinónimo de éxito, pero sin duda aumenta la probabilidad de que esto ocurra, porque la mayoría de causas dadas habría sido suministrada por la preparación de un Plan de Negocios. Como continuación de este trabajo, se sugiere una investigación con empresas jóvenes que han tenido éxito con el fin de detectar la correlación entre el Plan de Negocios.No Brasil, 27% das empresas criadas encerrem suas atividades no primeiro ano de existência, e 58% delas até o final do quinto ano. Assim, os objetivos do artigo são: apresentar a composição de um Plano de Negócios por meio da EAP (Estrutura Analítica de Projetos) utilizando o padrão do Guia PMBOK® (Project Management Body of Knowledge), e discutir se a criação de um Plano de Negócios aumentaria a probabilidade de sucesso de uma nova empresa. A metodologia utilizada foi composta de três etapas: revisão bibliográfica, definição dos entregáveis de um projeto para criação de um novo negócio e análise das principais razões para o encerramento de uma empresa em seus primeiros anos de existência. Os resultados apontaram que a existência de um Plano de Negócios não é sinônimo de sucesso, mas, certamente aumenta a probabilidade disto acontecer, pois a maioria das causas identificadas teria sido suprida pela elaboração de um Plano de Negócios.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/152110.19177/reen.v7e12014p.29-55Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 29-551984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521/1535Terribili Filho, Armandoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-28T14:13:47Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1521Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:24.981917Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN ALCANCE DEL PROYECTO DE CREACIÓN UN PLAN DE NEGOCIOS Escopo de projeto para criação de um Plano de Negócios |
title |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN |
spellingShingle |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN Terribili Filho, Armando Business Plan Entrepreneurship Scope Scope Management WBS. Plan de Negocios Emprendimiento Alcance Ámbito de gestión EAP. Plano de Negócios Empreendedorismo Escopo Gerenciamento de Escopo EAP. |
title_short |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN |
title_full |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN |
title_fullStr |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN |
title_full_unstemmed |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN |
title_sort |
PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN |
author |
Terribili Filho, Armando |
author_facet |
Terribili Filho, Armando |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Terribili Filho, Armando |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Business Plan Entrepreneurship Scope Scope Management WBS. Plan de Negocios Emprendimiento Alcance Ámbito de gestión EAP. Plano de Negócios Empreendedorismo Escopo Gerenciamento de Escopo EAP. |
topic |
Business Plan Entrepreneurship Scope Scope Management WBS. Plan de Negocios Emprendimiento Alcance Ámbito de gestión EAP. Plano de Negócios Empreendedorismo Escopo Gerenciamento de Escopo EAP. |
description |
In Brazil, 27% of companies established close down its activities in the first year of existence and 58% by the end of the fifth year. The objectives of the article are: present the composition of a Business Plan through the WBS (Work Breakdown Structure Project), using the standard PMBOK® Guide (Project Management Body of Knowledge) and discuss the creation of a Business Plan to increase the probability of success of a new company. The methodology consisted of three steps: literature review, definition of deliverables of a project to create a new business and analysis of the major reasons for the closure of a company in its early years of existence. The results showed that the existence of a Business Plan is not synonymous of success, but it certainly increases the probability of this happening, because the most causes given by the closing of new businesses have been supplied by the preparation of a Business Plan. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521 10.19177/reen.v7e12014p.29-55 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v7e12014p.29-55 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521/1535 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 29-55 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657167892480 |