PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Terribili Filho, Armando
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521
Resumo: In Brazil, 27% of companies established close down its activities in the first year of existence and 58% by the end of the fifth year. The objectives of the article are: present the composition of a Business Plan through the WBS (Work Breakdown Structure Project), using the standard PMBOK® Guide (Project Management Body of Knowledge) and discuss the creation of a Business Plan to increase the probability of success of a new company. The methodology consisted of three steps: literature review, definition of deliverables of a project to create a new business and analysis of the major reasons for the closure of a company in its early years of existence. The results showed that the existence of a Business Plan is not synonymous of success, but it certainly increases the probability of this happening, because the most causes given by the closing of new businesses have been supplied by the preparation of a Business Plan.
id UNISUL-1_51b90cf1037a72066a09778ebfaf40eb
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1521
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLANALCANCE DEL PROYECTO DE CREACIÓN UN PLAN DE NEGOCIOSEscopo de projeto para criação de um Plano de NegóciosBusiness PlanEntrepreneurshipScopeScope ManagementWBS.Plan de NegociosEmprendimientoAlcanceÁmbito de gestiónEAP.Plano de NegóciosEmpreendedorismoEscopoGerenciamento de EscopoEAP.In Brazil, 27% of companies established close down its activities in the first year of existence and 58% by the end of the fifth year. The objectives of the article are: present the composition of a Business Plan through the WBS (Work Breakdown Structure Project), using the standard PMBOK® Guide (Project Management Body of Knowledge) and discuss the creation of a Business Plan to increase the probability of success of a new company. The methodology consisted of three steps: literature review, definition of deliverables of a project to create a new business and analysis of the major reasons for the closure of a company in its early years of existence. The results showed that the existence of a Business Plan is not synonymous of success, but it certainly increases the probability of this happening, because the most causes given by the closing of new businesses have been supplied by the preparation of a Business Plan.En Brasil, 27% de las empresas establecidas clausuran sus actividades en el primer año de existencia y 58% en final del quinto año. Los objetivos del artículo son presentar la composición de un Plan de Negocios a través de la EAP (Estructura Analítica de Proyecto), utilizando el estándar contenido en la Guía PMBOK® (Project Management Body of Knowledge) y discutir se la creación de un Plan de Negocios aumenta la probabilidad de éxito de una nueva empresa. La metodología consistió en tres pasos: revisión de la literatura, la definición de los entregables de un proyecto para crear una nueva empresa y el análisis de las principales razones para el cierre de una empresa en sus primeros años de existencia. Los resultados mostraron que la existencia de un Plan de Negocios no es sinónimo de éxito, pero sin duda aumenta la probabilidad de que esto ocurra, porque la mayoría de causas dadas habría sido suministrada por la preparación de un Plan de Negocios. Como continuación de este trabajo, se sugiere una investigación con empresas jóvenes que han tenido éxito con el fin de detectar la correlación entre el Plan de Negocios.No Brasil, 27% das empresas criadas encerrem suas atividades no primeiro ano de existência, e 58% delas até o final do quinto ano. Assim, os objetivos do artigo são: apresentar a composição de um Plano de Negócios por meio da EAP (Estrutura Analítica de Projetos) utilizando o padrão do Guia PMBOK® (Project Management Body of Knowledge), e discutir se a criação de um Plano de Negócios aumentaria a probabilidade de sucesso de uma nova empresa. A metodologia utilizada foi composta de três etapas: revisão bibliográfica, definição dos entregáveis de um projeto para criação de um novo negócio e análise das principais razões para o encerramento de uma empresa em seus primeiros anos de existência. Os resultados apontaram que a existência de um Plano de Negócios não é sinônimo de sucesso, mas, certamente aumenta a probabilidade disto acontecer, pois a maioria das causas identificadas teria sido suprida pela elaboração de um Plano de Negócios.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/152110.19177/reen.v7e12014p.29-55Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 29-551984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521/1535Terribili Filho, Armandoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-28T14:13:47Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1521Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:24.981917Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
ALCANCE DEL PROYECTO DE CREACIÓN UN PLAN DE NEGOCIOS
Escopo de projeto para criação de um Plano de Negócios
title PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
spellingShingle PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
Terribili Filho, Armando
Business Plan
Entrepreneurship
Scope
Scope Management
WBS.
Plan de Negocios
Emprendimiento
Alcance
Ámbito de gestión
EAP.
Plano de Negócios
Empreendedorismo
Escopo
Gerenciamento de Escopo
EAP.
title_short PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
title_full PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
title_fullStr PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
title_full_unstemmed PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
title_sort PROJECT SCOPE TO CREATE A BUSINESS PLAN
author Terribili Filho, Armando
author_facet Terribili Filho, Armando
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Terribili Filho, Armando
dc.subject.por.fl_str_mv Business Plan
Entrepreneurship
Scope
Scope Management
WBS.
Plan de Negocios
Emprendimiento
Alcance
Ámbito de gestión
EAP.
Plano de Negócios
Empreendedorismo
Escopo
Gerenciamento de Escopo
EAP.
topic Business Plan
Entrepreneurship
Scope
Scope Management
WBS.
Plan de Negocios
Emprendimiento
Alcance
Ámbito de gestión
EAP.
Plano de Negócios
Empreendedorismo
Escopo
Gerenciamento de Escopo
EAP.
description In Brazil, 27% of companies established close down its activities in the first year of existence and 58% by the end of the fifth year. The objectives of the article are: present the composition of a Business Plan through the WBS (Work Breakdown Structure Project), using the standard PMBOK® Guide (Project Management Body of Knowledge) and discuss the creation of a Business Plan to increase the probability of success of a new company. The methodology consisted of three steps: literature review, definition of deliverables of a project to create a new business and analysis of the major reasons for the closure of a company in its early years of existence. The results showed that the existence of a Business Plan is not synonymous of success, but it certainly increases the probability of this happening, because the most causes given by the closing of new businesses have been supplied by the preparation of a Business Plan.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521
10.19177/reen.v7e12014p.29-55
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521
identifier_str_mv 10.19177/reen.v7e12014p.29-55
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1521/1535
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 1 (2014); 29-55
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657167892480