TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Cassio Henrique Garcia
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Castro Júnior, Luiz Gonzaga de, Ferreira, Cassiano de Andrade, Benedicto, Gideon Carvalho de, Novaes, André Lucas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082
Resumo: The objective of this study is to create, through an action research, a model of strategic management for the Coffee Innovation Agency (InovaCafé), integrating the BSC to the theory of the Triple Propeller. The alignment of action research to Triple Propeller theory, Strategic Planning and the BSC approach provided the necessary inputs to the formulation of a strategic management model capable of contemplating the complexity of InovaCafé as an articulating organization of the Triple Propeller. With the development of a strategic map adapted to InovaCafé, the indicators, goals and initiatives are innovations that can be explored in other researches.
id UNISUL-1_63ab823411b4150d53e671fa589ede09
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7082
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)TEORÍA DE LA TRIPLE HÉLICE: UNA PROPUESTA DE MODELO DE GESTIÓN ESTRATÉGICA APLICADA A LA AGENCIA DE INNOVACIÓN DEL CAFÉ (INOVACAFÉ)TEORIA DA TRÍPLICE HÉLICE: UMA PROPOSTA DE MODELO DE GESTÃO ESTRATÉGICA APLICADO À AGÊNCIA DE INOVAÇÃO DO CAFÉ (INOVACAFÉ)Strategic managementCoffee Innovation Agency (InovaCafé)Triple Helix theoryBalanced ScorecardSWOT.Gestión estratégicaAgencia de Innovación del CaféTeoría de la Triple HéliceBalanced ScorecardMatriz SWOT.Gestão estratégicaAgência de Inovação do CaféTeoria da Tríplice HéliceBalanced ScorecardMatriz SWOT.The objective of this study is to create, through an action research, a model of strategic management for the Coffee Innovation Agency (InovaCafé), integrating the BSC to the theory of the Triple Propeller. The alignment of action research to Triple Propeller theory, Strategic Planning and the BSC approach provided the necessary inputs to the formulation of a strategic management model capable of contemplating the complexity of InovaCafé as an articulating organization of the Triple Propeller. With the development of a strategic map adapted to InovaCafé, the indicators, goals and initiatives are innovations that can be explored in other researches.El objetivo de este estudio es crear por medio de una investigación-acción un modelo de gestión estratégica para la InovaCafé, integrando el BSC a la teoría de la Triple Hélice. La alineación de la investigación-acción a las teorías de la TH, de la Planificación Estratégica y al enfoque del BSC proporcionó los subsidios necesarios para la formulación de un modelo de gestión estratégica capaz de contemplar la complejidad de InovaCafé como organización articuladora de la TH. Con el desarrollo de un mapa estratégico adaptado a InovaCafé, los objetivos indicadores, metas, iniciativas constituyen innovaciones que pueden ser exploradas en otras investigaciones.O objetivo neste estudo foi criar, por meio de uma pesquisa-ação, um modelo de gestão estratégica para a Agência de Inovação do Café (InovaCafé), integrando o Balanced Scorecard (BSC) à teoria da Tríplice Hélice. O alinhamento da pesquisa-ação às teorias da Tríplice Hélice, do Planejamento Estratégico e à abordagem do BSC forneceu os subsídios necessários à formulação de um modelo de gestão estratégica capaz de contemplar a complexidade da InovaCafé enquanto organização articuladora da Tríplice Hélice. Com o desenvolvimento de um mapa estratégico adaptado à InovaCafé, os objetivos indicadores, metas e iniciativas constituem inovações que podem ser exploradas em outras pesquisas.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/708210.19177/reen.v12e22019250-284Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 250-2841984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Cassio Henrique GarciaCastro Júnior, Luiz Gonzaga deFerreira, Cassiano de AndradeBenedicto, Gideon Carvalho deNovaes, André Lucas2020-04-23T19:19:10Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7082Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:37.339192Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
TEORÍA DE LA TRIPLE HÉLICE: UNA PROPUESTA DE MODELO DE GESTIÓN ESTRATÉGICA APLICADA A LA AGENCIA DE INNOVACIÓN DEL CAFÉ (INOVACAFÉ)
TEORIA DA TRÍPLICE HÉLICE: UMA PROPOSTA DE MODELO DE GESTÃO ESTRATÉGICA APLICADO À AGÊNCIA DE INOVAÇÃO DO CAFÉ (INOVACAFÉ)
title TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
spellingShingle TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
Costa, Cassio Henrique Garcia
Strategic management
Coffee Innovation Agency (InovaCafé)
Triple Helix theory
Balanced Scorecard
SWOT.
Gestión estratégica
Agencia de Innovación del Café
Teoría de la Triple Hélice
Balanced Scorecard
Matriz SWOT.
Gestão estratégica
Agência de Inovação do Café
Teoria da Tríplice Hélice
Balanced Scorecard
Matriz SWOT.
title_short TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
title_full TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
title_fullStr TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
title_full_unstemmed TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
title_sort TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
author Costa, Cassio Henrique Garcia
author_facet Costa, Cassio Henrique Garcia
Castro Júnior, Luiz Gonzaga de
Ferreira, Cassiano de Andrade
Benedicto, Gideon Carvalho de
Novaes, André Lucas
author_role author
author2 Castro Júnior, Luiz Gonzaga de
Ferreira, Cassiano de Andrade
Benedicto, Gideon Carvalho de
Novaes, André Lucas
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Cassio Henrique Garcia
Castro Júnior, Luiz Gonzaga de
Ferreira, Cassiano de Andrade
Benedicto, Gideon Carvalho de
Novaes, André Lucas
dc.subject.por.fl_str_mv Strategic management
Coffee Innovation Agency (InovaCafé)
Triple Helix theory
Balanced Scorecard
SWOT.
Gestión estratégica
Agencia de Innovación del Café
Teoría de la Triple Hélice
Balanced Scorecard
Matriz SWOT.
Gestão estratégica
Agência de Inovação do Café
Teoria da Tríplice Hélice
Balanced Scorecard
Matriz SWOT.
topic Strategic management
Coffee Innovation Agency (InovaCafé)
Triple Helix theory
Balanced Scorecard
SWOT.
Gestión estratégica
Agencia de Innovación del Café
Teoría de la Triple Hélice
Balanced Scorecard
Matriz SWOT.
Gestão estratégica
Agência de Inovação do Café
Teoria da Tríplice Hélice
Balanced Scorecard
Matriz SWOT.
description The objective of this study is to create, through an action research, a model of strategic management for the Coffee Innovation Agency (InovaCafé), integrating the BSC to the theory of the Triple Propeller. The alignment of action research to Triple Propeller theory, Strategic Planning and the BSC approach provided the necessary inputs to the formulation of a strategic management model capable of contemplating the complexity of InovaCafé as an articulating organization of the Triple Propeller. With the development of a strategic map adapted to InovaCafé, the indicators, goals and initiatives are innovations that can be explored in other researches.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-04-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082
10.19177/reen.v12e22019250-284
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082
identifier_str_mv 10.19177/reen.v12e22019250-284
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 250-284
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658544672768