TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082 |
Resumo: | The objective of this study is to create, through an action research, a model of strategic management for the Coffee Innovation Agency (InovaCafé), integrating the BSC to the theory of the Triple Propeller. The alignment of action research to Triple Propeller theory, Strategic Planning and the BSC approach provided the necessary inputs to the formulation of a strategic management model capable of contemplating the complexity of InovaCafé as an articulating organization of the Triple Propeller. With the development of a strategic map adapted to InovaCafé, the indicators, goals and initiatives are innovations that can be explored in other researches. |
id |
UNISUL-1_63ab823411b4150d53e671fa589ede09 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7082 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ)TEORÍA DE LA TRIPLE HÉLICE: UNA PROPUESTA DE MODELO DE GESTIÓN ESTRATÉGICA APLICADA A LA AGENCIA DE INNOVACIÓN DEL CAFÉ (INOVACAFÉ)TEORIA DA TRÍPLICE HÉLICE: UMA PROPOSTA DE MODELO DE GESTÃO ESTRATÉGICA APLICADO À AGÊNCIA DE INOVAÇÃO DO CAFÉ (INOVACAFÉ)Strategic managementCoffee Innovation Agency (InovaCafé)Triple Helix theoryBalanced ScorecardSWOT.Gestión estratégicaAgencia de Innovación del CaféTeoría de la Triple HéliceBalanced ScorecardMatriz SWOT.Gestão estratégicaAgência de Inovação do CaféTeoria da Tríplice HéliceBalanced ScorecardMatriz SWOT.The objective of this study is to create, through an action research, a model of strategic management for the Coffee Innovation Agency (InovaCafé), integrating the BSC to the theory of the Triple Propeller. The alignment of action research to Triple Propeller theory, Strategic Planning and the BSC approach provided the necessary inputs to the formulation of a strategic management model capable of contemplating the complexity of InovaCafé as an articulating organization of the Triple Propeller. With the development of a strategic map adapted to InovaCafé, the indicators, goals and initiatives are innovations that can be explored in other researches.El objetivo de este estudio es crear por medio de una investigación-acción un modelo de gestión estratégica para la InovaCafé, integrando el BSC a la teoría de la Triple Hélice. La alineación de la investigación-acción a las teorías de la TH, de la Planificación Estratégica y al enfoque del BSC proporcionó los subsidios necesarios para la formulación de un modelo de gestión estratégica capaz de contemplar la complejidad de InovaCafé como organización articuladora de la TH. Con el desarrollo de un mapa estratégico adaptado a InovaCafé, los objetivos indicadores, metas, iniciativas constituyen innovaciones que pueden ser exploradas en otras investigaciones.O objetivo neste estudo foi criar, por meio de uma pesquisa-ação, um modelo de gestão estratégica para a Agência de Inovação do Café (InovaCafé), integrando o Balanced Scorecard (BSC) à teoria da Tríplice Hélice. O alinhamento da pesquisa-ação às teorias da Tríplice Hélice, do Planejamento Estratégico e à abordagem do BSC forneceu os subsídios necessários à formulação de um modelo de gestão estratégica capaz de contemplar a complexidade da InovaCafé enquanto organização articuladora da Tríplice Hélice. Com o desenvolvimento de um mapa estratégico adaptado à InovaCafé, os objetivos indicadores, metas e iniciativas constituem inovações que podem ser exploradas em outras pesquisas.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/708210.19177/reen.v12e22019250-284Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 250-2841984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Cassio Henrique GarciaCastro Júnior, Luiz Gonzaga deFerreira, Cassiano de AndradeBenedicto, Gideon Carvalho deNovaes, André Lucas2020-04-23T19:19:10Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7082Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:37.339192Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) TEORÍA DE LA TRIPLE HÉLICE: UNA PROPUESTA DE MODELO DE GESTIÓN ESTRATÉGICA APLICADA A LA AGENCIA DE INNOVACIÓN DEL CAFÉ (INOVACAFÉ) TEORIA DA TRÍPLICE HÉLICE: UMA PROPOSTA DE MODELO DE GESTÃO ESTRATÉGICA APLICADO À AGÊNCIA DE INOVAÇÃO DO CAFÉ (INOVACAFÉ) |
title |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) |
spellingShingle |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) Costa, Cassio Henrique Garcia Strategic management Coffee Innovation Agency (InovaCafé) Triple Helix theory Balanced Scorecard SWOT. Gestión estratégica Agencia de Innovación del Café Teoría de la Triple Hélice Balanced Scorecard Matriz SWOT. Gestão estratégica Agência de Inovação do Café Teoria da Tríplice Hélice Balanced Scorecard Matriz SWOT. |
title_short |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) |
title_full |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) |
title_fullStr |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) |
title_full_unstemmed |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) |
title_sort |
TRIPLE HELIX THEORY: A PROPOSAL FOR A STRATEGIC MANAGEMENT MODEL APPLIED TO THE COFFEE INNOVATION AGENCY (INOVACAFÉ) |
author |
Costa, Cassio Henrique Garcia |
author_facet |
Costa, Cassio Henrique Garcia Castro Júnior, Luiz Gonzaga de Ferreira, Cassiano de Andrade Benedicto, Gideon Carvalho de Novaes, André Lucas |
author_role |
author |
author2 |
Castro Júnior, Luiz Gonzaga de Ferreira, Cassiano de Andrade Benedicto, Gideon Carvalho de Novaes, André Lucas |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Cassio Henrique Garcia Castro Júnior, Luiz Gonzaga de Ferreira, Cassiano de Andrade Benedicto, Gideon Carvalho de Novaes, André Lucas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Strategic management Coffee Innovation Agency (InovaCafé) Triple Helix theory Balanced Scorecard SWOT. Gestión estratégica Agencia de Innovación del Café Teoría de la Triple Hélice Balanced Scorecard Matriz SWOT. Gestão estratégica Agência de Inovação do Café Teoria da Tríplice Hélice Balanced Scorecard Matriz SWOT. |
topic |
Strategic management Coffee Innovation Agency (InovaCafé) Triple Helix theory Balanced Scorecard SWOT. Gestión estratégica Agencia de Innovación del Café Teoría de la Triple Hélice Balanced Scorecard Matriz SWOT. Gestão estratégica Agência de Inovação do Café Teoria da Tríplice Hélice Balanced Scorecard Matriz SWOT. |
description |
The objective of this study is to create, through an action research, a model of strategic management for the Coffee Innovation Agency (InovaCafé), integrating the BSC to the theory of the Triple Propeller. The alignment of action research to Triple Propeller theory, Strategic Planning and the BSC approach provided the necessary inputs to the formulation of a strategic management model capable of contemplating the complexity of InovaCafé as an articulating organization of the Triple Propeller. With the development of a strategic map adapted to InovaCafé, the indicators, goals and initiatives are innovations that can be explored in other researches. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082 10.19177/reen.v12e22019250-284 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v12e22019250-284 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7082/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 250-284 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658544672768 |