SERVICE LEVEL AGREEMENT: PROCESS SYNERGY MAINTENANCE/OPERATION - CASE STUDY AT ILHA GUAÍBA-VALE TERMINAL
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/16485 |
Resumo: | The study broach about Service Level Agreement (ANS) in the Port Maintenance area of the Ilha Guaíba Terminal (Tig-Vale). The Purpose is to analyze the impact on ANS on asset delivery, aiming the improvement in performance and maintenance/operation interface in TIG. It presents an exploratory and qualitative case of study with documentary research. The results show that before the ANS, there were no condition of delivery and receipt of critical assets for maintenance and that after implementation, there were failures generated management, limits to accept equipment, comparisons or projections of scenario and problem control as object of improvement. |
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SERVICE LEVEL AGREEMENT: PROCESS SYNERGY MAINTENANCE/OPERATION - CASE STUDY AT ILHA GUAÍBA-VALE TERMINALACUERDO DE NIVEL DE SERVICIO: ESTUDIO DE MANTENIMIENTO DE SINERGIA/OPERACIÓN DE PROCESOS EN LA TERMINAL DE ILHA GUAIBA-VALEACORDO DE NÍVEL DE SERVIÇO: SINERGIA DOS PROCESSOS MANUTENÇÃO/OPERAÇÃO – ESTUDO DE CASO NO TERMINAL ILHA GUAÍBA-VALEService level agreementPort areaOperation and maintenanceActive and deviationsTerminal Guaíba IslandAcuerdo de nivel de servicioÁrea de puertoOperación y mantenimientoActivo y desviacionesTerminal Ilha GuaibaAcordo de nível de serviçoÁrea portuáriaOperação e manutençãoAtivos e desviosTerminal Ilha GuaíbaThe study broach about Service Level Agreement (ANS) in the Port Maintenance area of the Ilha Guaíba Terminal (Tig-Vale). The Purpose is to analyze the impact on ANS on asset delivery, aiming the improvement in performance and maintenance/operation interface in TIG. It presents an exploratory and qualitative case of study with documentary research. The results show that before the ANS, there were no condition of delivery and receipt of critical assets for maintenance and that after implementation, there were failures generated management, limits to accept equipment, comparisons or projections of scenario and problem control as object of improvement.El estudio aborda el acuerdo de nivel de servicio (ANS) en el área de mantenimiento de puertos de la Terminal Ilha Guaiba (TIG-Vale). Su objetivo es analizar el impacto en ANS en la entrega de activos, con el objetivo de mejorar la interfaz de rendimiento y mantenimiento/operación en TIG. Presenta un estudio de caso exploratorio y cualitativo con investigación documental. Los resultados señalan que antes del ANS, no había condición de entrega y recepción de activos críticos para el mantenimiento y después de la implementación, las desviaciones generadas, los límites para aceptar equipos, comparaciones o proyecciones de escenario y control de problemas como objeto de mejora.O estudo aborda sobre Acordo de Nível de Serviço (ANS) na área de manutenção portuária do Terminal Ilha Guaíba (TIG-Vale). Tem como objetivo analisar o impacto no ANS na entrega dos ativos, visando melhoria da performance e interface manutenção/operação no TIG. Apresenta estudo de caso exploratório, qualitativo, com pesquisa documental. Os resultados apontam que antecedente ao ANS, não havia condição de entrega e recebimento dos ativos críticos para manutenção e após sua implantação, houve o gerenciamento dos desvios gerados, limites para aceite de equipamentos, comparações ou projeções de cenários e controle de problemas como objeto de melhoria.Universidade do Sul de Santa Catarina2022-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/16485Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 (2022): Edição Especial CIDESPORT 2021; 231-2481984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/16485/11903Copyright (c) 2022 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócioshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessZito, AlexNunes, LuísSantos, Bruno Araújo, VictorYussa, Leonardo2022-08-01T23:02:32Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/16485Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:43.496052Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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