USE OF PURE STRATEGY GAME THEORY FOR SALE PRICE DETERMINATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva, Alini
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Pletsch, Caroline Sulzbach, Hein, Nelson, Scarpin, Jorge Eduardo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2957
Resumo: The study aimed to verify the ideal selling price according to the pure strategy game theory in a hotel company. The methodology used was descriptive, quantitative, and it is a case study. The case study was carried out in a company providing services in the hotel industry located in the northern state of Rio Grande do Sul, which offers three types of daily, standard, superior and standard suite. eight sales prices were generated for each service offered by four costing systems and two metrics apportionment of indirect costs, in order to find the competitor price with other companies. It was found that sales prices generated by direct or variable costing system was portrayed by three types of services, which is the best option in the face of competitive prices.
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spelling USE OF PURE STRATEGY GAME THEORY FOR SALE PRICE DETERMINATIONUSO DE PURA TEORÍA ESTRATEGIA DE JUEGO PARA LA VENTA PRECIO DETERMINACIÓNUTILIZAÇÃO DA ESTRATÉGIA PURA DA TEORIA DOS JOGOS PARA DETERMINAÇÃO DO PREÇO DE VENDADecision makingSelling pricesGame Theorypure strategy.Tomada de decisiónPrecios de vendaTeoría de los JuegosEstrategia Pura.Tomada de decisãoPreços de vendaTeoria dos JogosEstratégia Pura.The study aimed to verify the ideal selling price according to the pure strategy game theory in a hotel company. The methodology used was descriptive, quantitative, and it is a case study. The case study was carried out in a company providing services in the hotel industry located in the northern state of Rio Grande do Sul, which offers three types of daily, standard, superior and standard suite. eight sales prices were generated for each service offered by four costing systems and two metrics apportionment of indirect costs, in order to find the competitor price with other companies. It was found that sales prices generated by direct or variable costing system was portrayed by three types of services, which is the best option in the face of competitive prices.El estudio tuvo como objetivo verificar el precio de venta ideal de acuerdo a la teoría pura estrategia de juego en una empresa hotelera. La metodología utilizada fue descriptiva, cuantitativa, y es un estudio de caso. El estudio de caso se llevó a cabo en una empresa que presta servicios en la industria hotelera situada en el norte del estado de Rio Grande do Sul, que ofrece tres tipos de todos los días, la suite estándar, superiores y estándar. ocho precios de venta se generaron para cada servicio ofrecido por cuatro sistemas de costes y dos métricas Reparto de los gastos indirectos, con el fin de encontrar el precio competidor con otras empresas. Se encontró que los precios de venta generados por el sistema de costeo directo o variable fue interpretado por tres tipos de servicios, lo cual es la mejor opción de cara a precios competitivos.O estudo teve por objetivo verificar o preço de venda ideal de acordo com a estratégia pura da Teoria dos Jogos em uma empresa hoteleira. A metodologia utilizada foi descritiva, quantitativa e trata-se de um estudo de caso. O estudo de caso foi realizado em uma empresa de prestação de serviços no ramo hoteleiro localizada no norte do estado do Rio Grande do Sul, a qual oferece três tipos de diárias, standard, standard superior e suíte. Foram gerados oito preços de venda para cada serviço ofertado por quatro sistemas de custeio e duas métricas de rateio dos gastos indiretos, com a finalidade de encontrar o preço concorrente com as demais empresas. Constatou-se que os preços de venda gerados pelo sistema de custeio direto ou variável foi o retratado pelos três tipos de serviços, o que representa a melhor opção diante dos preços da concorrência.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/295710.19177/reen.v8e32015187-204Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 187-2041984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2957/2592Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, AliniPletsch, Caroline SulzbachHein, NelsonScarpin, Jorge Eduardo2016-09-15T14:04:32Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2957Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:28.867387Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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