COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765 |
Resumo: | The objective of this article is to analyze the community actions articulated to the educational-social project of the Marist Educational Center Lúcia Mayvorne. This is a qualitative study, and the investigation means is the case study. The research aimed to analyze whether the relationship between project and community can be considered as a practice of social innovation. The results and the evidences found indicate there is a significant adherence of the community practice developed in the project to social innovation, since through the imbrication between the educational project and the community action, conditions are created for the promotion and consolidation of forms of individual and collective emancipation. |
id |
UNISUL-1_be664af1652eb5ff1632e3465c7b1d16 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4765 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNELA PARTICIPACIÓN COMUNITARIA COMO PRÁCTICA DE INNOVACIÓN SOCIAL: UN ESTUDIO DE CASO EN EL CENTRO EDUCATIVO MARISTA LÚCIA MAYVORNEPARTICIPAÇÃO COMUNITÁRIA COMO PRÁTICA DE INOVAÇÃO SOCIAL: UM ESTUDO DE CASO NO CENTRO EDUCACIONAL MARISTA LÚCIA MAYVORNECommunitySocial InnovationEducational-Social ProjectEmancipationAutonomy.ComunidadInnovación socialEducación y Proyecto SocialEmancipaciónAutonomía.ComunidadeInovação SocialProjeto Educacional-SocialEmancipaçãoAutonomia.The objective of this article is to analyze the community actions articulated to the educational-social project of the Marist Educational Center Lúcia Mayvorne. This is a qualitative study, and the investigation means is the case study. The research aimed to analyze whether the relationship between project and community can be considered as a practice of social innovation. The results and the evidences found indicate there is a significant adherence of the community practice developed in the project to social innovation, since through the imbrication between the educational project and the community action, conditions are created for the promotion and consolidation of forms of individual and collective emancipation.El propósito de este artículo es analizar las acciones de la comunidad articulados con el proyecto educativo y social del Centro Marista para la Educación Lucía Mayvorne. Se trata de un estudio cualitativo, lo que significa que la investigación es el estudio de caso. La investigación tuvo como objetivo analizar si la relación entre el proyecto y la comunidad puede ser considerada como una práctica de innovación social. Los resultados y las evidencias encontradas indican que hay significativa adhesión de la práctica comunitaria desarrollada en el proyecto con la innovación social, porque a través de la superposición entre el proyecto educativo y la acción comunitaria se crean condiciones para la promoción y consolidación de las formas de emancipación individual y colectiva.O objetivo deste artigo é analisar as ações comunitárias articuladas ao projeto educacional-social do Centro Educacional Marista Lúcia Mayvorne. Trata-se de um estudo qualitativo, cujo meio de investigação é o estudo de caso. A pesquisa visou a analisar se a relação entre projeto e comunidade pode ser considerada uma prática de inovação social. Os resultados e as evidências encontradas indicam que há significativa aderência da prática comunitária desenvolvida no projeto com a inovação social, pois através da imbricação entre o projeto educacional e a ação comunitária criam-se condições para o fomento e consolidação de formas de emancipação individual e coletiva.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/476510.19177/reen.v10e22017154-180Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 154-1801984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessNunes, Nei AntônioCasagrande, Jacir LeonirRamos, Márcia Maria GilSantos, Andréia Aparecida PandolfidosCorseuil, Louise2017-12-22T03:24:49Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4765Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:31.923974Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE LA PARTICIPACIÓN COMUNITARIA COMO PRÁCTICA DE INNOVACIÓN SOCIAL: UN ESTUDIO DE CASO EN EL CENTRO EDUCATIVO MARISTA LÚCIA MAYVORNE PARTICIPAÇÃO COMUNITÁRIA COMO PRÁTICA DE INOVAÇÃO SOCIAL: UM ESTUDO DE CASO NO CENTRO EDUCACIONAL MARISTA LÚCIA MAYVORNE |
title |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE |
spellingShingle |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE Nunes, Nei Antônio Community Social Innovation Educational-Social Project Emancipation Autonomy. Comunidad Innovación social Educación y Proyecto Social Emancipación Autonomía. Comunidade Inovação Social Projeto Educacional-Social Emancipação Autonomia. |
title_short |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE |
title_full |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE |
title_fullStr |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE |
title_full_unstemmed |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE |
title_sort |
COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE |
author |
Nunes, Nei Antônio |
author_facet |
Nunes, Nei Antônio Casagrande, Jacir Leonir Ramos, Márcia Maria Gil Santos, Andréia Aparecida Pandolfidos Corseuil, Louise |
author_role |
author |
author2 |
Casagrande, Jacir Leonir Ramos, Márcia Maria Gil Santos, Andréia Aparecida Pandolfidos Corseuil, Louise |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nunes, Nei Antônio Casagrande, Jacir Leonir Ramos, Márcia Maria Gil Santos, Andréia Aparecida Pandolfidos Corseuil, Louise |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Community Social Innovation Educational-Social Project Emancipation Autonomy. Comunidad Innovación social Educación y Proyecto Social Emancipación Autonomía. Comunidade Inovação Social Projeto Educacional-Social Emancipação Autonomia. |
topic |
Community Social Innovation Educational-Social Project Emancipation Autonomy. Comunidad Innovación social Educación y Proyecto Social Emancipación Autonomía. Comunidade Inovação Social Projeto Educacional-Social Emancipação Autonomia. |
description |
The objective of this article is to analyze the community actions articulated to the educational-social project of the Marist Educational Center Lúcia Mayvorne. This is a qualitative study, and the investigation means is the case study. The research aimed to analyze whether the relationship between project and community can be considered as a practice of social innovation. The results and the evidences found indicate there is a significant adherence of the community practice developed in the project to social innovation, since through the imbrication between the educational project and the community action, conditions are created for the promotion and consolidation of forms of individual and collective emancipation. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765 10.19177/reen.v10e22017154-180 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v10e22017154-180 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 154-180 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658018287616 |