COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nunes, Nei Antônio
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Casagrande, Jacir Leonir, Ramos, Márcia Maria Gil, Santos, Andréia Aparecida Pandolfidos, Corseuil, Louise
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765
Resumo: The objective of this article is to analyze the community actions articulated to the educational-social project of the Marist Educational Center Lúcia Mayvorne. This is a qualitative study, and the investigation means is the case study. The research aimed to analyze whether the relationship between project and community can be considered as a practice of social innovation. The results and the evidences found indicate there is a significant adherence of the community practice developed in the project to social innovation, since through the imbrication between the educational project and the community action, conditions are created for the promotion and consolidation of forms of individual and collective emancipation.
id UNISUL-1_be664af1652eb5ff1632e3465c7b1d16
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4765
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNELA PARTICIPACIÓN COMUNITARIA COMO PRÁCTICA DE INNOVACIÓN SOCIAL: UN ESTUDIO DE CASO EN EL CENTRO EDUCATIVO MARISTA LÚCIA MAYVORNEPARTICIPAÇÃO COMUNITÁRIA COMO PRÁTICA DE INOVAÇÃO SOCIAL: UM ESTUDO DE CASO NO CENTRO EDUCACIONAL MARISTA LÚCIA MAYVORNECommunitySocial InnovationEducational-Social ProjectEmancipationAutonomy.ComunidadInnovación socialEducación y Proyecto SocialEmancipaciónAutonomía.ComunidadeInovação SocialProjeto Educacional-SocialEmancipaçãoAutonomia.The objective of this article is to analyze the community actions articulated to the educational-social project of the Marist Educational Center Lúcia Mayvorne. This is a qualitative study, and the investigation means is the case study. The research aimed to analyze whether the relationship between project and community can be considered as a practice of social innovation. The results and the evidences found indicate there is a significant adherence of the community practice developed in the project to social innovation, since through the imbrication between the educational project and the community action, conditions are created for the promotion and consolidation of forms of individual and collective emancipation.El propósito de este artículo es analizar las acciones de la comunidad articulados con el proyecto educativo y social del Centro Marista para la Educación Lucía Mayvorne. Se trata de un estudio cualitativo, lo que significa que la investigación es el estudio de caso. La investigación tuvo como objetivo analizar si la relación entre el proyecto y la comunidad puede ser considerada como una práctica de innovación social. Los resultados y las evidencias encontradas indican que hay significativa adhesión de la práctica comunitaria desarrollada en el proyecto con la innovación social, porque a través de la superposición entre el proyecto educativo y la acción comunitaria se crean condiciones para la promoción y consolidación de las formas de emancipación individual y colectiva.O objetivo deste artigo é analisar as ações comunitárias articuladas ao projeto educacional-social do Centro Educacional Marista Lúcia Mayvorne. Trata-se de um estudo qualitativo, cujo meio de investigação é o estudo de caso. A pesquisa visou a analisar se a relação entre projeto e comunidade pode ser considerada uma prática de inovação social. Os resultados e as evidências encontradas indicam que há significativa aderência da prática comunitária desenvolvida no projeto com a inovação social, pois através da imbricação entre o projeto educacional e a ação comunitária criam-se condições para o fomento e consolidação de formas de emancipação individual e coletiva.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/476510.19177/reen.v10e22017154-180Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 154-1801984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessNunes, Nei AntônioCasagrande, Jacir LeonirRamos, Márcia Maria GilSantos, Andréia Aparecida PandolfidosCorseuil, Louise2017-12-22T03:24:49Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4765Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:31.923974Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
LA PARTICIPACIÓN COMUNITARIA COMO PRÁCTICA DE INNOVACIÓN SOCIAL: UN ESTUDIO DE CASO EN EL CENTRO EDUCATIVO MARISTA LÚCIA MAYVORNE
PARTICIPAÇÃO COMUNITÁRIA COMO PRÁTICA DE INOVAÇÃO SOCIAL: UM ESTUDO DE CASO NO CENTRO EDUCACIONAL MARISTA LÚCIA MAYVORNE
title COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
spellingShingle COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
Nunes, Nei Antônio
Community
Social Innovation
Educational-Social Project
Emancipation
Autonomy.
Comunidad
Innovación social
Educación y Proyecto Social
Emancipación
Autonomía.
Comunidade
Inovação Social
Projeto Educacional-Social
Emancipação
Autonomia.
title_short COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
title_full COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
title_fullStr COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
title_full_unstemmed COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
title_sort COMMUNITY PARTICIPATION AS A SOCIAL INNOVATION PRACTICE: A CASE STUDY AT THE MARIST EDUCATIONAL CENTER LÚCIA MAYVORNE
author Nunes, Nei Antônio
author_facet Nunes, Nei Antônio
Casagrande, Jacir Leonir
Ramos, Márcia Maria Gil
Santos, Andréia Aparecida Pandolfidos
Corseuil, Louise
author_role author
author2 Casagrande, Jacir Leonir
Ramos, Márcia Maria Gil
Santos, Andréia Aparecida Pandolfidos
Corseuil, Louise
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nunes, Nei Antônio
Casagrande, Jacir Leonir
Ramos, Márcia Maria Gil
Santos, Andréia Aparecida Pandolfidos
Corseuil, Louise
dc.subject.por.fl_str_mv Community
Social Innovation
Educational-Social Project
Emancipation
Autonomy.
Comunidad
Innovación social
Educación y Proyecto Social
Emancipación
Autonomía.
Comunidade
Inovação Social
Projeto Educacional-Social
Emancipação
Autonomia.
topic Community
Social Innovation
Educational-Social Project
Emancipation
Autonomy.
Comunidad
Innovación social
Educación y Proyecto Social
Emancipación
Autonomía.
Comunidade
Inovação Social
Projeto Educacional-Social
Emancipação
Autonomia.
description The objective of this article is to analyze the community actions articulated to the educational-social project of the Marist Educational Center Lúcia Mayvorne. This is a qualitative study, and the investigation means is the case study. The research aimed to analyze whether the relationship between project and community can be considered as a practice of social innovation. The results and the evidences found indicate there is a significant adherence of the community practice developed in the project to social innovation, since through the imbrication between the educational project and the community action, conditions are created for the promotion and consolidation of forms of individual and collective emancipation.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765
10.19177/reen.v10e22017154-180
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765
identifier_str_mv 10.19177/reen.v10e22017154-180
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4765/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 154-180
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658018287616