Production capacity as a remedy for profit generator
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/959 |
Resumo: | The gradual growth of the flexography market generates different expectations in organizations of this segment. To ensure the fulfillment of the demand and ensure its market share, it is important to know the real productive capacity of its plant. The research aimed to identify the capacity of the sector recording a stereotype workshop the city of Blumenau/SC. Was defined as qualitative research, objective descriptive and as in the investigation, the research is characterized as action research. Data were collected from the daily monitoring of the processes performed in the recording industry, observing the development of activities, recording information in reports and informal interviews with employees. Thus, the data were triangulated and presented in tables and figures. The results of this investigation was identified the bottleneck of production as well as the existence of hours shutdowns for lack of service, and made ??suggestions to optimize production capacity, as well as strategies to increase earnings. |
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Production capacity as a remedy for profit generatorA capacidade de produção como recurso gerador de ganhosFlexografia. Tempo Padrão. Capacidade Produtiva. Restrição do sistema.The gradual growth of the flexography market generates different expectations in organizations of this segment. To ensure the fulfillment of the demand and ensure its market share, it is important to know the real productive capacity of its plant. The research aimed to identify the capacity of the sector recording a stereotype workshop the city of Blumenau/SC. Was defined as qualitative research, objective descriptive and as in the investigation, the research is characterized as action research. Data were collected from the daily monitoring of the processes performed in the recording industry, observing the development of activities, recording information in reports and informal interviews with employees. Thus, the data were triangulated and presented in tables and figures. The results of this investigation was identified the bottleneck of production as well as the existence of hours shutdowns for lack of service, and made ??suggestions to optimize production capacity, as well as strategies to increase earnings.O crescimento gradativo do mercado de flexografia gera diversas expectativas nas organizações deste segmento. Para garantir o atendimento da demanda e garantir a sua fatia de mercado, é importante conhecer a real capacidade produtiva da sua unidade de produção. A pesquisa teve como objetivo identificar a capacidade de produção do setor de gravação de uma clicheria da cidade de Blumenau/SC. Foi definida como pesquisa qualitativa, de objetivo descritivo e quanto aos procedimentos de investigação, a pesquisa se caracterizou como pesquisa-ação. Os dados foram coletados a partir do acompanhamento diário dos processos realizados no setor de gravação, observação do desenvolvimento das atividades, registro das informações em relatórios e entrevistas informais com os funcionários. Dessa forma, os dados obtidos foram triangulados e apresentados em figuras e tabelas. Como resultados desta investigação, foi identificado o gargalo de produção, bem como a existência de horas paradas programadas por falta de serviço, sendo feitas sugestões para otimizar a capacidade produtiva, assim como estratégias para aumentar os ganhos. Universidade do Sul de Santa Catarina2012-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/95910.19177/reen.v5e3201228-56Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 5 n. 3 (2012); 28-561984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/959/1029Tamborlin, Norbertovon der Hayde, Cristian TadeuSchmitt, Camila da SilvaHeiden, GabrieleDalfovo, Oscarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T16:20:05Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/959Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:24.094507Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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