BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
DOI: | 10.19177/reen.v13e32020168-189 |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7769 |
Resumo: | This paper reports results of a research whose objective was to verify to what extent different aspects of the relationship with the consumers with the communities of mark are related to the intentions and the behaviors. Data collection was performed with members of old car clubs. The data were analyzed through the Structural Equation Modeling technique. It has been found that community normative pressures and community identification end up positively influencing engagement and reactance. In addition, these last two constructs are also shown as predictors of loyalty intentions, to recommend, continue and participate in the community. |
id |
UNISUL-1_df6b1cbbfb1aad92f9d1b45061f6caf2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7769 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
spelling |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBSLAS COMUNIDADES DE MARCA Y SUS RELACIONES CON ENGAJAMIENTO, REATÁNCIA E INTENCIONES: UN ESTUDIO CON CLUBES DE COCHES ANTIGUOSAS COMUNIDADES DE MARCA E SUAS RELAÇÕES COM ENGAJAMENTO, REATÂNCIA E INTENÇÕES: UM ESTUDO COM CLUBES DE CARROS ANTIGOSBrand CommunityEngagementReactanceIntentionOld car clubs.Comunidad de MarcaCompromisoReactanciaIntenciónClubes de Coches antiguos.Comunidade de MarcaEngajamentoReatânciaIntençãoClubes de Carros antigos.This paper reports results of a research whose objective was to verify to what extent different aspects of the relationship with the consumers with the communities of mark are related to the intentions and the behaviors. Data collection was performed with members of old car clubs. The data were analyzed through the Structural Equation Modeling technique. It has been found that community normative pressures and community identification end up positively influencing engagement and reactance. In addition, these last two constructs are also shown as predictors of loyalty intentions, to recommend, continue and participate in the community.Este trabajo relata resultados de una investigación cuyo objetivo fue verificar en qué medida diferentes aspectos de la relación con los consumidores con las comunidades de marca están relacionados con las intenciones y los comportamientos. La recolección de datos se realizó con miembros de clubes de coches antiguos. Los datos fueron analizados por medio de la técnica de modelado de ecuaciones estructurales. Se verificó que las presiones normativas de la comunidad y la identificación de la comunidad acaban influenciando positivamente el compromiso y la reactancia. Además, estos dos últimos constructos también se muestran como predictores de intenciones de lealtad, para recomendar, continuar y participar de la comunidad.Este trabalho relata resultados de uma pesquisa cujo objetivo foi verificar em que medida diferentes aspectos do relacionamento com os consumidores com as comunidades de marca estão relacionados às intenções e aos comportamentos. A coleta de dados foi realizada com membros de clubes de carros antigos. Os dados foram analisados por meio da técnica de Modelagem de Equações Estruturais. Verificou-se que as pressões normativas da comunidade e a identificação da comunidade acabam influenciando positivamente o engajamento e a reatância. Ademais, esses dois últimos construtos também são mostrados como preditores de intenções de lealdade, para recomendar, continuar e participar da comunidade.Universidade do Sul de Santa Catarina2021-01-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/776910.19177/reen.v13e32020168-189Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 3 (2020); 168-1891984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULenghttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7769/pdfCopyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessPinto, Marcelo de RezendeAndrade, Matheus Lemos deBatinga, Georgiana LunaLeite, Ramon Silva2021-01-23T00:58:17Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7769Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:39.209476Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS LAS COMUNIDADES DE MARCA Y SUS RELACIONES CON ENGAJAMIENTO, REATÁNCIA E INTENCIONES: UN ESTUDIO CON CLUBES DE COCHES ANTIGUOS AS COMUNIDADES DE MARCA E SUAS RELAÇÕES COM ENGAJAMENTO, REATÂNCIA E INTENÇÕES: UM ESTUDO COM CLUBES DE CARROS ANTIGOS |
title |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS |
spellingShingle |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS Pinto, Marcelo de Rezende Brand Community Engagement Reactance Intention Old car clubs. Comunidad de Marca Compromiso Reactancia Intención Clubes de Coches antiguos. Comunidade de Marca Engajamento Reatância Intenção Clubes de Carros antigos. Pinto, Marcelo de Rezende Brand Community Engagement Reactance Intention Old car clubs. Comunidad de Marca Compromiso Reactancia Intención Clubes de Coches antiguos. Comunidade de Marca Engajamento Reatância Intenção Clubes de Carros antigos. |
title_short |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS |
title_full |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS |
title_fullStr |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS |
title_full_unstemmed |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS |
title_sort |
BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS |
author |
Pinto, Marcelo de Rezende |
author_facet |
Pinto, Marcelo de Rezende Pinto, Marcelo de Rezende Andrade, Matheus Lemos de Batinga, Georgiana Luna Leite, Ramon Silva Andrade, Matheus Lemos de Batinga, Georgiana Luna Leite, Ramon Silva |
author_role |
author |
author2 |
Andrade, Matheus Lemos de Batinga, Georgiana Luna Leite, Ramon Silva |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinto, Marcelo de Rezende Andrade, Matheus Lemos de Batinga, Georgiana Luna Leite, Ramon Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brand Community Engagement Reactance Intention Old car clubs. Comunidad de Marca Compromiso Reactancia Intención Clubes de Coches antiguos. Comunidade de Marca Engajamento Reatância Intenção Clubes de Carros antigos. |
topic |
Brand Community Engagement Reactance Intention Old car clubs. Comunidad de Marca Compromiso Reactancia Intención Clubes de Coches antiguos. Comunidade de Marca Engajamento Reatância Intenção Clubes de Carros antigos. |
description |
This paper reports results of a research whose objective was to verify to what extent different aspects of the relationship with the consumers with the communities of mark are related to the intentions and the behaviors. Data collection was performed with members of old car clubs. The data were analyzed through the Structural Equation Modeling technique. It has been found that community normative pressures and community identification end up positively influencing engagement and reactance. In addition, these last two constructs are also shown as predictors of loyalty intentions, to recommend, continue and participate in the community. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7769 10.19177/reen.v13e32020168-189 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7769 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v13e32020168-189 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7769/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 3 (2020); 168-189 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1822181669474402305 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.19177/reen.v13e32020168-189 |