BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinto, Marcelo de Rezende
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Andrade, Matheus Lemos de, Batinga, Georgiana Luna, Leite, Ramon Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
DOI: 10.19177/reen.v13e32020168-189
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7769
Resumo: This paper reports results of a research whose objective was to verify to what extent different aspects of the relationship with the consumers with the communities of mark are related to the intentions and the behaviors. Data collection was performed with members of old car clubs. The data were analyzed through the Structural Equation Modeling technique. It has been found that community normative pressures and community identification end up positively influencing engagement and reactance. In addition, these last two constructs are also shown as predictors of loyalty intentions, to recommend, continue and participate in the community.
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spelling BRAND COMMUNITIES AND THEIR RELATIONSHIPS WITH ENGAGEMENT, REACTANCE AND INTENTIONS: A STUDY WITH OLD CAR CLUBSLAS COMUNIDADES DE MARCA Y SUS RELACIONES CON ENGAJAMIENTO, REATÁNCIA E INTENCIONES: UN ESTUDIO CON CLUBES DE COCHES ANTIGUOSAS COMUNIDADES DE MARCA E SUAS RELAÇÕES COM ENGAJAMENTO, REATÂNCIA E INTENÇÕES: UM ESTUDO COM CLUBES DE CARROS ANTIGOSBrand CommunityEngagementReactanceIntentionOld car clubs.Comunidad de MarcaCompromisoReactanciaIntenciónClubes de Coches antiguos.Comunidade de MarcaEngajamentoReatânciaIntençãoClubes de Carros antigos.This paper reports results of a research whose objective was to verify to what extent different aspects of the relationship with the consumers with the communities of mark are related to the intentions and the behaviors. Data collection was performed with members of old car clubs. The data were analyzed through the Structural Equation Modeling technique. It has been found that community normative pressures and community identification end up positively influencing engagement and reactance. In addition, these last two constructs are also shown as predictors of loyalty intentions, to recommend, continue and participate in the community.Este trabajo relata resultados de una investigación cuyo objetivo fue verificar en qué medida diferentes aspectos de la relación con los consumidores con las comunidades de marca están relacionados con las intenciones y los comportamientos. La recolección de datos se realizó con miembros de clubes de coches antiguos. Los datos fueron analizados por medio de la técnica de modelado de ecuaciones estructurales. Se verificó que las presiones normativas de la comunidad y la identificación de la comunidad acaban influenciando positivamente el compromiso y la reactancia. Además, estos dos últimos constructos también se muestran como predictores de intenciones de lealtad, para recomendar, continuar y participar de la comunidad.Este trabalho relata resultados de uma pesquisa cujo objetivo foi verificar em que medida diferentes aspectos do relacionamento com os consumidores com as comunidades de marca estão relacionados às intenções e aos comportamentos. A coleta de dados foi realizada com membros de clubes de carros antigos. Os dados foram analisados por meio da técnica de Modelagem de Equações Estruturais. Verificou-se que as pressões normativas da comunidade e a identificação da comunidade acabam influenciando positivamente o engajamento e a reatância. Ademais, esses dois últimos construtos também são mostrados como preditores de intenções de lealdade, para recomendar, continuar e participar da comunidade.Universidade do Sul de Santa Catarina2021-01-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/776910.19177/reen.v13e32020168-189Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 3 (2020); 168-1891984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULenghttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7769/pdfCopyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessPinto, Marcelo de RezendeAndrade, Matheus Lemos deBatinga, Georgiana LunaLeite, Ramon Silva2021-01-23T00:58:17Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7769Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:39.209476Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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