IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Valdati, Aline
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Souza, João Artur de, Dandolini, Gertrudes Aparecida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427
Resumo: Appropriate criteria for selecting ideas increase the chances of organizations to develop potentially innovative and competitive products. The purpose of this paper is to identify criteria for selecting ideas in the context of innovation. For this, an integrative literature review was conducted. The result identified the division of the criteria into 5 aspects. The Technical and Technological aspect encompasses the technical viability, infrastructure and intellectual capital. Economical addresses the market, customer acceptance and finance. The Strategic aspect involves strategic fit. The Social aspect considers the culture and context. Finally, Intuition is considered when choosing ideas in the early stages of innovation.
id UNISUL-1_e4dc389f38be0cdc14e6c3b15af9af71
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7427
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT ENDCRITERIOS DE SELECCIÓN DE IDEAS EN EL FRONT END DE LA INNOVACIÓNCRITÉRIOS PARA SELEÇÃO DE IDEIAS NO FRONT END DA INOVAÇÃOIdeas selectionInnovation Front EndIdea ManagementCriteria for Ideas Selection.Selección de ideasFront End de la innovaciónGestión de ideasCriterios para la selección de ideas.Seleção de ideiasFront End da inovaçãoGestão de IdeiasCritérios para seleção de Ideias.Appropriate criteria for selecting ideas increase the chances of organizations to develop potentially innovative and competitive products. The purpose of this paper is to identify criteria for selecting ideas in the context of innovation. For this, an integrative literature review was conducted. The result identified the division of the criteria into 5 aspects. The Technical and Technological aspect encompasses the technical viability, infrastructure and intellectual capital. Economical addresses the market, customer acceptance and finance. The Strategic aspect involves strategic fit. The Social aspect considers the culture and context. Finally, Intuition is considered when choosing ideas in the early stages of innovation.Los criterios apropiados para seleccionar ideas aumentan las posibilidades de que las organizaciones desarrollen productos potencialmente innovadores y competitivos. El objetivo de este artículo es identificar criterios para seleccionar ideas en el contexto de la innovación. Para eso, se realizó una revisión bibliográfica integradora. El resultado identificó la división de los criterios en 5 aspectos. El aspecto Técnico y Tecnológico abarca la viabilidad técnica, la infraestructura y el capital intelectual. El Económico aborda el mercado, la aceptación del cliente y las finanzas. El aspecto Estratégico implica ajuste estratégico. El aspecto Social considera la cultura y el contexto. Finalmente, se considera la Intuición al elegir ideas en las primeras etapas de la innovación.Critérios adequados para selecionar ideias aumentam as chances de organizações desenvolverem produtos potencialmente inovadores e competitivos. O objetivo deste artigo é identificar critérios para selecionar ideias no contexto da inovação. Para isso, foi conduzida uma revisão integrativa da literatura. O resultado identificou a divisão dos critérios em cinco aspectos. O aspecto Técnico e Tecnológico abarca a viabilidade técnica, infraestrutura e capital intelectual. O aspecto Econômico aborda o mercado, aceitação do cliente e finanças. O aspecto Estratégico envolve adequação estratégica. O aspecto Social considera a cultura e o contexto. Por fim, a Intuição é considerada na escolha de ideias nas fases iniciais da inovação.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-02-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/742710.19177/reen.v12e12019205-229Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 1 (2019); 205-2291984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessValdati, AlineSouza, João Artur deDandolini, Gertrudes Aparecida2020-04-08T18:34:07Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7427Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:38.045619Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
CRITERIOS DE SELECCIÓN DE IDEAS EN EL FRONT END DE LA INNOVACIÓN
CRITÉRIOS PARA SELEÇÃO DE IDEIAS NO FRONT END DA INOVAÇÃO
title IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
spellingShingle IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
Valdati, Aline
Ideas selection
Innovation Front End
Idea Management
Criteria for Ideas Selection.
Selección de ideas
Front End de la innovación
Gestión de ideas
Criterios para la selección de ideas.
Seleção de ideias
Front End da inovação
Gestão de Ideias
Critérios para seleção de Ideias.
title_short IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
title_full IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
title_fullStr IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
title_full_unstemmed IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
title_sort IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
author Valdati, Aline
author_facet Valdati, Aline
Souza, João Artur de
Dandolini, Gertrudes Aparecida
author_role author
author2 Souza, João Artur de
Dandolini, Gertrudes Aparecida
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Valdati, Aline
Souza, João Artur de
Dandolini, Gertrudes Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv Ideas selection
Innovation Front End
Idea Management
Criteria for Ideas Selection.
Selección de ideas
Front End de la innovación
Gestión de ideas
Criterios para la selección de ideas.
Seleção de ideias
Front End da inovação
Gestão de Ideias
Critérios para seleção de Ideias.
topic Ideas selection
Innovation Front End
Idea Management
Criteria for Ideas Selection.
Selección de ideas
Front End de la innovación
Gestión de ideas
Criterios para la selección de ideas.
Seleção de ideias
Front End da inovação
Gestão de Ideias
Critérios para seleção de Ideias.
description Appropriate criteria for selecting ideas increase the chances of organizations to develop potentially innovative and competitive products. The purpose of this paper is to identify criteria for selecting ideas in the context of innovation. For this, an integrative literature review was conducted. The result identified the division of the criteria into 5 aspects. The Technical and Technological aspect encompasses the technical viability, infrastructure and intellectual capital. Economical addresses the market, customer acceptance and finance. The Strategic aspect involves strategic fit. The Social aspect considers the culture and context. Finally, Intuition is considered when choosing ideas in the early stages of innovation.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427
10.19177/reen.v12e12019205-229
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427
identifier_str_mv 10.19177/reen.v12e12019205-229
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 1 (2019); 205-229
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658585567232