IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427 |
Resumo: | Appropriate criteria for selecting ideas increase the chances of organizations to develop potentially innovative and competitive products. The purpose of this paper is to identify criteria for selecting ideas in the context of innovation. For this, an integrative literature review was conducted. The result identified the division of the criteria into 5 aspects. The Technical and Technological aspect encompasses the technical viability, infrastructure and intellectual capital. Economical addresses the market, customer acceptance and finance. The Strategic aspect involves strategic fit. The Social aspect considers the culture and context. Finally, Intuition is considered when choosing ideas in the early stages of innovation. |
id |
UNISUL-1_e4dc389f38be0cdc14e6c3b15af9af71 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7427 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT ENDCRITERIOS DE SELECCIÓN DE IDEAS EN EL FRONT END DE LA INNOVACIÓNCRITÉRIOS PARA SELEÇÃO DE IDEIAS NO FRONT END DA INOVAÇÃOIdeas selectionInnovation Front EndIdea ManagementCriteria for Ideas Selection.Selección de ideasFront End de la innovaciónGestión de ideasCriterios para la selección de ideas.Seleção de ideiasFront End da inovaçãoGestão de IdeiasCritérios para seleção de Ideias.Appropriate criteria for selecting ideas increase the chances of organizations to develop potentially innovative and competitive products. The purpose of this paper is to identify criteria for selecting ideas in the context of innovation. For this, an integrative literature review was conducted. The result identified the division of the criteria into 5 aspects. The Technical and Technological aspect encompasses the technical viability, infrastructure and intellectual capital. Economical addresses the market, customer acceptance and finance. The Strategic aspect involves strategic fit. The Social aspect considers the culture and context. Finally, Intuition is considered when choosing ideas in the early stages of innovation.Los criterios apropiados para seleccionar ideas aumentan las posibilidades de que las organizaciones desarrollen productos potencialmente innovadores y competitivos. El objetivo de este artículo es identificar criterios para seleccionar ideas en el contexto de la innovación. Para eso, se realizó una revisión bibliográfica integradora. El resultado identificó la división de los criterios en 5 aspectos. El aspecto Técnico y Tecnológico abarca la viabilidad técnica, la infraestructura y el capital intelectual. El Económico aborda el mercado, la aceptación del cliente y las finanzas. El aspecto Estratégico implica ajuste estratégico. El aspecto Social considera la cultura y el contexto. Finalmente, se considera la Intuición al elegir ideas en las primeras etapas de la innovación.Critérios adequados para selecionar ideias aumentam as chances de organizações desenvolverem produtos potencialmente inovadores e competitivos. O objetivo deste artigo é identificar critérios para selecionar ideias no contexto da inovação. Para isso, foi conduzida uma revisão integrativa da literatura. O resultado identificou a divisão dos critérios em cinco aspectos. O aspecto Técnico e Tecnológico abarca a viabilidade técnica, infraestrutura e capital intelectual. O aspecto Econômico aborda o mercado, aceitação do cliente e finanças. O aspecto Estratégico envolve adequação estratégica. O aspecto Social considera a cultura e o contexto. Por fim, a Intuição é considerada na escolha de ideias nas fases iniciais da inovação.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-02-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/742710.19177/reen.v12e12019205-229Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 1 (2019); 205-2291984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessValdati, AlineSouza, João Artur deDandolini, Gertrudes Aparecida2020-04-08T18:34:07Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7427Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:38.045619Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END CRITERIOS DE SELECCIÓN DE IDEAS EN EL FRONT END DE LA INNOVACIÓN CRITÉRIOS PARA SELEÇÃO DE IDEIAS NO FRONT END DA INOVAÇÃO |
title |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END |
spellingShingle |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END Valdati, Aline Ideas selection Innovation Front End Idea Management Criteria for Ideas Selection. Selección de ideas Front End de la innovación Gestión de ideas Criterios para la selección de ideas. Seleção de ideias Front End da inovação Gestão de Ideias Critérios para seleção de Ideias. |
title_short |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END |
title_full |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END |
title_fullStr |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END |
title_full_unstemmed |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END |
title_sort |
IDEAS SELECTION CRITERIA IN THE INNOVATION FRONT END |
author |
Valdati, Aline |
author_facet |
Valdati, Aline Souza, João Artur de Dandolini, Gertrudes Aparecida |
author_role |
author |
author2 |
Souza, João Artur de Dandolini, Gertrudes Aparecida |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Valdati, Aline Souza, João Artur de Dandolini, Gertrudes Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ideas selection Innovation Front End Idea Management Criteria for Ideas Selection. Selección de ideas Front End de la innovación Gestión de ideas Criterios para la selección de ideas. Seleção de ideias Front End da inovação Gestão de Ideias Critérios para seleção de Ideias. |
topic |
Ideas selection Innovation Front End Idea Management Criteria for Ideas Selection. Selección de ideas Front End de la innovación Gestión de ideas Criterios para la selección de ideas. Seleção de ideias Front End da inovação Gestão de Ideias Critérios para seleção de Ideias. |
description |
Appropriate criteria for selecting ideas increase the chances of organizations to develop potentially innovative and competitive products. The purpose of this paper is to identify criteria for selecting ideas in the context of innovation. For this, an integrative literature review was conducted. The result identified the division of the criteria into 5 aspects. The Technical and Technological aspect encompasses the technical viability, infrastructure and intellectual capital. Economical addresses the market, customer acceptance and finance. The Strategic aspect involves strategic fit. The Social aspect considers the culture and context. Finally, Intuition is considered when choosing ideas in the early stages of innovation. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427 10.19177/reen.v12e12019205-229 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v12e12019205-229 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7427/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 1 (2019); 205-229 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658585567232 |