RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308 |
Resumo: | This article proposes the design of a platform to support the design of public policies for cargo transportation. The focus of attention is what is called the “last port mile” or ports land interface in the inter-port area, which is also known as drayage transport. As a case study, the Port of San Antonio is considered. The results of the tests and experimentation will serve as recommendations for regulations and standards for the design and development of circular economy services in a port logistics community, as well as public policies for the sector. |
id |
UNISUL-1_f525dfd12fb364c7748d901a8abf344b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9308 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILEMODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURABLE PARA LA LOGÍSTICA DE LA INTERFAZ TERRESTRE PORTUARIA EN CHILEMODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURÁVEL PARA A LOGÍSTICA DA INTERFACE TERRESTRE PORTUÁRIA NO CHILECargo drayage transportSeaportsPublic policies for the facilitation of transportDecision support models.Transporte drayage de cargaPuertos marítimosPolíticas públicas para la facilitación del transportemodelos de apoyo a decisiones.Transporte drayage de cargaPortos marítimosPolíticas públicas para facilitar o transporteModelos de apoio à decisão.This article proposes the design of a platform to support the design of public policies for cargo transportation. The focus of attention is what is called the “last port mile” or ports land interface in the inter-port area, which is also known as drayage transport. As a case study, the Port of San Antonio is considered. The results of the tests and experimentation will serve as recommendations for regulations and standards for the design and development of circular economy services in a port logistics community, as well as public policies for the sector.Este artículo propone el diseño de una plataforma para apoyar el diseño de políticas públicas del transporte de carga. Como foco de atención se tiene lo que se denomina la “última milla portuaria” o interfaz terrestre de los puertos en la zona interportuaria que se conoce también como transporte drayage. A modo de caso de estudio, se considera el Puerto de San Antonio. Los resultados de las pruebas y experimentación servirán como recomendaciones de reglamentos y normativas para el diseño y desarrollo de servicios de economía circular en una comunidad logística portuaria, así como políticas públicas para el sector. Este artigo propõe o projeto de uma plataforma para apoiar o projeto de políticas públicas para o transporte de cargas. O foco está no que é chamado de “última milha portuária” ou interface terrestre dos portos na área interportuária, também conhecida como transporte drayage. O porto de San Antonio será considerado como estudo de caso. Os resultados dos testes e experimentos servirão como recomendações para regulamentos e normas para o projeto e desenvolvimento de serviços de economia circular em uma comunidade de logística portuária, bem como políticas públicas para o setor.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-06-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/930810.19177/reen.v13e0I2020136-158Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 (2020): Edição Especial 2 CIDESPORT 2018; 136-1581984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGonzález-Ramírez, Rosa G.Ascencio, Luis M.Vairetti, CarlaDolores Gracia, MaríaMar-Ortiz, Julio2020-07-01T17:34:13Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9308Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:40.665300Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE MODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURABLE PARA LA LOGÍSTICA DE LA INTERFAZ TERRESTRE PORTUARIA EN CHILE MODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURÁVEL PARA A LOGÍSTICA DA INTERFACE TERRESTRE PORTUÁRIA NO CHILE |
title |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE |
spellingShingle |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE González-Ramírez, Rosa G. Cargo drayage transport Seaports Public policies for the facilitation of transport Decision support models. Transporte drayage de carga Puertos marítimos Políticas públicas para la facilitación del transporte modelos de apoyo a decisiones. Transporte drayage de carga Portos marítimos Políticas públicas para facilitar o transporte Modelos de apoio à decisão. |
title_short |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE |
title_full |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE |
title_fullStr |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE |
title_full_unstemmed |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE |
title_sort |
RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE |
author |
González-Ramírez, Rosa G. |
author_facet |
González-Ramírez, Rosa G. Ascencio, Luis M. Vairetti, Carla Dolores Gracia, María Mar-Ortiz, Julio |
author_role |
author |
author2 |
Ascencio, Luis M. Vairetti, Carla Dolores Gracia, María Mar-Ortiz, Julio |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
González-Ramírez, Rosa G. Ascencio, Luis M. Vairetti, Carla Dolores Gracia, María Mar-Ortiz, Julio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cargo drayage transport Seaports Public policies for the facilitation of transport Decision support models. Transporte drayage de carga Puertos marítimos Políticas públicas para la facilitación del transporte modelos de apoyo a decisiones. Transporte drayage de carga Portos marítimos Políticas públicas para facilitar o transporte Modelos de apoio à decisão. |
topic |
Cargo drayage transport Seaports Public policies for the facilitation of transport Decision support models. Transporte drayage de carga Puertos marítimos Políticas públicas para la facilitación del transporte modelos de apoyo a decisiones. Transporte drayage de carga Portos marítimos Políticas públicas para facilitar o transporte Modelos de apoio à decisão. |
description |
This article proposes the design of a platform to support the design of public policies for cargo transportation. The focus of attention is what is called the “last port mile” or ports land interface in the inter-port area, which is also known as drayage transport. As a case study, the Port of San Antonio is considered. The results of the tests and experimentation will serve as recommendations for regulations and standards for the design and development of circular economy services in a port logistics community, as well as public policies for the sector. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308 10.19177/reen.v13e0I2020136-158 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v13e0I2020136-158 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 (2020): Edição Especial 2 CIDESPORT 2018; 136-158 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658703007744 |