ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Giraldeli, Carlos Giovani
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Picchiai, Djair
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770
Resumo: Hiring IT as a service can ensure efficiency, control of investments and scalability of solutions as required hire’s needs. The aim in this work was to analyze the relationship between structures used in services and its operational efficiency from the perspective of the customer. Through a study case, we searched clarify the relationship between organizational structures set by a service provider in distinct scenarios, and their operational efficiency. We concluded that introducing organic characteristics   can bring excellence and agility for a service with more benefit.
id UNISUL-1_f5e402848846f531461bf514f92533d8
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2770
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICESANÁLISIS DE LA RELACIÓN ENTRE LA ESTRUCTURA ORGANIZACIONAL Y EL RENDIMIENTO OPERATIVO EN LOS SERVICIOS DE TI CON ALTO VALOR AÑADIDOANÁLISE DA RELAÇÃO ENTRE A ESTRUTURA ORGANIZACIONAL E O DESEMPENHO OPERACIONAL NA PRESTAÇÃO DE SERVIÇOS DE TI DE ALTO VALOR AGREGADOOrganizational structureOperational EfficiencyInformation TechnologyIT Service.Estructura OperacionalTecnología de la InformaciónServicios de TI.Estrutura OperacionalTecnologia da InformaçãoServiços de TI.Hiring IT as a service can ensure efficiency, control of investments and scalability of solutions as required hire’s needs. The aim in this work was to analyze the relationship between structures used in services and its operational efficiency from the perspective of the customer. Through a study case, we searched clarify the relationship between organizational structures set by a service provider in distinct scenarios, and their operational efficiency. We concluded that introducing organic characteristics   can bring excellence and agility for a service with more benefit.La contratación de servicios de Tecnología de la Información (TI) por las empresas puede asegurar mayor eficiencia, control de inversiones y escalabilidad de las soluciones, de acuerdo con el atendimiento de las necesidades de la empresa contratista. El objetivo de este trabajo fue analizar la relación entre modelos de estructuras organizacionales utilizadas para prestación de servicios y la eficiencia operacional, en la percepción del cliente, la empresa contratista. Por medio de un estudio de caso, fue buscado aclarar la relación entre estructuras organizacionales, formateadas por un proveedor de servicios en escenarios distintos, y la eficiencia operacional. Se concluye que al introducir características de estructuras orgánicas se puede traer excelencia y agilidad para un servicio.A contratação de serviços de tecnologia da informação (TI) pelas empresas pode garantir maior eficiência, controle dos investimentos e escalabilidade das soluções, conforme o atendimento das necessidades da empresa contratante. O objetivo deste trabalho foi analisar a relação entre modelos de estruturas organizacionais utilizados na prestação de serviços e a eficiência operacional na percepção do cliente, a empresa contratante. Por meio de um estudo de caso, buscou-se esclarecer a relação entre estruturas organizacionais, formatadas por um provedor de serviços em cenários distintos, e a eficiência operacional. Conclui-se que, ao introduzir características de estruturas orgânicas, podem-se trazer excelência e agilidade para um serviço prestado.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/277010.19177/reen.v8e32015205-243Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 205-2431984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770/2593Giraldeli, Carlos GiovaniPicchiai, Djairinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-09-15T14:04:32Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2770Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:28.436370Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
ANÁLISIS DE LA RELACIÓN ENTRE LA ESTRUCTURA ORGANIZACIONAL Y EL RENDIMIENTO OPERATIVO EN LOS SERVICIOS DE TI CON ALTO VALOR AÑADIDO
ANÁLISE DA RELAÇÃO ENTRE A ESTRUTURA ORGANIZACIONAL E O DESEMPENHO OPERACIONAL NA PRESTAÇÃO DE SERVIÇOS DE TI DE ALTO VALOR AGREGADO
title ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
spellingShingle ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
Giraldeli, Carlos Giovani
Organizational structure
Operational Efficiency
Information Technology
IT Service.
Estructura Operacional
Tecnología de la Información
Servicios de TI.
Estrutura Operacional
Tecnologia da Informação
Serviços de TI.
title_short ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
title_full ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
title_fullStr ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
title_full_unstemmed ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
title_sort ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
author Giraldeli, Carlos Giovani
author_facet Giraldeli, Carlos Giovani
Picchiai, Djair
author_role author
author2 Picchiai, Djair
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Giraldeli, Carlos Giovani
Picchiai, Djair
dc.subject.por.fl_str_mv Organizational structure
Operational Efficiency
Information Technology
IT Service.
Estructura Operacional
Tecnología de la Información
Servicios de TI.
Estrutura Operacional
Tecnologia da Informação
Serviços de TI.
topic Organizational structure
Operational Efficiency
Information Technology
IT Service.
Estructura Operacional
Tecnología de la Información
Servicios de TI.
Estrutura Operacional
Tecnologia da Informação
Serviços de TI.
description Hiring IT as a service can ensure efficiency, control of investments and scalability of solutions as required hire’s needs. The aim in this work was to analyze the relationship between structures used in services and its operational efficiency from the perspective of the customer. Through a study case, we searched clarify the relationship between organizational structures set by a service provider in distinct scenarios, and their operational efficiency. We concluded that introducing organic characteristics   can bring excellence and agility for a service with more benefit.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770
10.19177/reen.v8e32015205-243
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770
identifier_str_mv 10.19177/reen.v8e32015205-243
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770/2593
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 205-243
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220656648847360