ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770 |
Resumo: | Hiring IT as a service can ensure efficiency, control of investments and scalability of solutions as required hire’s needs. The aim in this work was to analyze the relationship between structures used in services and its operational efficiency from the perspective of the customer. Through a study case, we searched clarify the relationship between organizational structures set by a service provider in distinct scenarios, and their operational efficiency. We concluded that introducing organic characteristics can bring excellence and agility for a service with more benefit. |
id |
UNISUL-1_f5e402848846f531461bf514f92533d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2770 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICESANÁLISIS DE LA RELACIÓN ENTRE LA ESTRUCTURA ORGANIZACIONAL Y EL RENDIMIENTO OPERATIVO EN LOS SERVICIOS DE TI CON ALTO VALOR AÑADIDOANÁLISE DA RELAÇÃO ENTRE A ESTRUTURA ORGANIZACIONAL E O DESEMPENHO OPERACIONAL NA PRESTAÇÃO DE SERVIÇOS DE TI DE ALTO VALOR AGREGADOOrganizational structureOperational EfficiencyInformation TechnologyIT Service.Estructura OperacionalTecnología de la InformaciónServicios de TI.Estrutura OperacionalTecnologia da InformaçãoServiços de TI.Hiring IT as a service can ensure efficiency, control of investments and scalability of solutions as required hire’s needs. The aim in this work was to analyze the relationship between structures used in services and its operational efficiency from the perspective of the customer. Through a study case, we searched clarify the relationship between organizational structures set by a service provider in distinct scenarios, and their operational efficiency. We concluded that introducing organic characteristics can bring excellence and agility for a service with more benefit.La contratación de servicios de Tecnología de la Información (TI) por las empresas puede asegurar mayor eficiencia, control de inversiones y escalabilidad de las soluciones, de acuerdo con el atendimiento de las necesidades de la empresa contratista. El objetivo de este trabajo fue analizar la relación entre modelos de estructuras organizacionales utilizadas para prestación de servicios y la eficiencia operacional, en la percepción del cliente, la empresa contratista. Por medio de un estudio de caso, fue buscado aclarar la relación entre estructuras organizacionales, formateadas por un proveedor de servicios en escenarios distintos, y la eficiencia operacional. Se concluye que al introducir características de estructuras orgánicas se puede traer excelencia y agilidad para un servicio.A contratação de serviços de tecnologia da informação (TI) pelas empresas pode garantir maior eficiência, controle dos investimentos e escalabilidade das soluções, conforme o atendimento das necessidades da empresa contratante. O objetivo deste trabalho foi analisar a relação entre modelos de estruturas organizacionais utilizados na prestação de serviços e a eficiência operacional na percepção do cliente, a empresa contratante. Por meio de um estudo de caso, buscou-se esclarecer a relação entre estruturas organizacionais, formatadas por um provedor de serviços em cenários distintos, e a eficiência operacional. Conclui-se que, ao introduzir características de estruturas orgânicas, podem-se trazer excelência e agilidade para um serviço prestado.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/277010.19177/reen.v8e32015205-243Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 205-2431984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770/2593Giraldeli, Carlos GiovaniPicchiai, Djairinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-09-15T14:04:32Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2770Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:28.436370Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES ANÁLISIS DE LA RELACIÓN ENTRE LA ESTRUCTURA ORGANIZACIONAL Y EL RENDIMIENTO OPERATIVO EN LOS SERVICIOS DE TI CON ALTO VALOR AÑADIDO ANÁLISE DA RELAÇÃO ENTRE A ESTRUTURA ORGANIZACIONAL E O DESEMPENHO OPERACIONAL NA PRESTAÇÃO DE SERVIÇOS DE TI DE ALTO VALOR AGREGADO |
title |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES |
spellingShingle |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES Giraldeli, Carlos Giovani Organizational structure Operational Efficiency Information Technology IT Service. Estructura Operacional Tecnología de la Información Servicios de TI. Estrutura Operacional Tecnologia da Informação Serviços de TI. |
title_short |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES |
title_full |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES |
title_fullStr |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES |
title_full_unstemmed |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES |
title_sort |
ANALYSIS OF RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND OPERATING PERFORMANCE IN IT HIGH VALUE-ADDED SERVICES |
author |
Giraldeli, Carlos Giovani |
author_facet |
Giraldeli, Carlos Giovani Picchiai, Djair |
author_role |
author |
author2 |
Picchiai, Djair |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Giraldeli, Carlos Giovani Picchiai, Djair |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Organizational structure Operational Efficiency Information Technology IT Service. Estructura Operacional Tecnología de la Información Servicios de TI. Estrutura Operacional Tecnologia da Informação Serviços de TI. |
topic |
Organizational structure Operational Efficiency Information Technology IT Service. Estructura Operacional Tecnología de la Información Servicios de TI. Estrutura Operacional Tecnologia da Informação Serviços de TI. |
description |
Hiring IT as a service can ensure efficiency, control of investments and scalability of solutions as required hire’s needs. The aim in this work was to analyze the relationship between structures used in services and its operational efficiency from the perspective of the customer. Through a study case, we searched clarify the relationship between organizational structures set by a service provider in distinct scenarios, and their operational efficiency. We concluded that introducing organic characteristics can bring excellence and agility for a service with more benefit. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-03-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770 10.19177/reen.v8e32015205-243 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v8e32015205-243 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2770/2593 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 205-243 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220656648847360 |