The rhetorical organization of academic reviews
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagem em (Dis)curso (Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/226 |
Resumo: | This work describes the organization of book reviews. It analyzes a corpus of 60 book reviews, thirty produced by specialist writers and thirty by students, in the field of Theology. The analysis shows a similar organizational pattern in both groups, but it also shows certain specificities resulting from the communicative purposes of each group of reviewers. |
id |
UNISUL-3_f9fe4691612bc0e823e722188b59f189 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/226 |
network_acronym_str |
UNISUL-3 |
network_name_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The rhetorical organization of academic reviewsLa organización retórica de revisiones académicasL’organisation rhétorique des compte rendus académiquesA organização retórica de resenhas acadêmicasBook reviewsGenreRethorical organization.Reseña de librosGéneroOrganización retóricaGenres de texteOrganisation rhétoriqueCompte renduGêneros textuaisOrganização retóricaResenhaThis work describes the organization of book reviews. It analyzes a corpus of 60 book reviews, thirty produced by specialist writers and thirty by students, in the field of Theology. The analysis shows a similar organizational pattern in both groups, but it also shows certain specificities resulting from the communicative purposes of each group of reviewers.Este trabajo describe la organización de reseña de libros. Analiza un cuerpo de 60 reseñas de libros, treinta producidos por escritores especialistas y treinta por estudiantes, en el campo de Teología. El análisis muestra un modelo orgánico similar en los dos grupos, pero también muestra ciertas especificidades que son el resultado de los propósitos comunicativos de cada grupo de críticos. Ce travail décrit l’organisation rhétorique du genre “compte rendu” (de livres). On analyse un corpus de 60 compte rendus, dont trente ont été produits par des spécialistes et trente par des étudiants, dans le champ de la Théologie. L’analyse montre un modèle d’organisation semblable dans les deux groupes, mais il montre aussi certaines spécificités découlant des propos communicatifs à chaque instance d’ énonciation.Descreve-se, no presente artigo, a organização retórica do gênero resenha. Analisa-se um corpus de 60 resenhas, sendo trinta produzidas por escritores especialistas e trinta por estudantes, na área de Teologia. Os resultados da análise mostram um padrão organizacional similar nos dois grupos, mas apontam para certas especificidades decorrentes dos respectivos propósitos comunicativos em cada instância de enunciação.Silvânia Siebert2010-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/226Linguagem em (Dis)curso; Vol. 3 No. 1 (2002); p. 37-68Linguagem em (Dis)curso; v. 3 n. 1 (2002); p. 37-681982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/226/240Bezerra, Benedito Gomesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-10-21T13:16:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/226Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2010-10-21T13:16:42Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The rhetorical organization of academic reviews La organización retórica de revisiones académicas L’organisation rhétorique des compte rendus académiques A organização retórica de resenhas acadêmicas |
title |
The rhetorical organization of academic reviews |
spellingShingle |
The rhetorical organization of academic reviews Bezerra, Benedito Gomes Book reviews Genre Rethorical organization. Reseña de libros Género Organización retórica Genres de texte Organisation rhétorique Compte rendu Gêneros textuais Organização retórica Resenha |
title_short |
The rhetorical organization of academic reviews |
title_full |
The rhetorical organization of academic reviews |
title_fullStr |
The rhetorical organization of academic reviews |
title_full_unstemmed |
The rhetorical organization of academic reviews |
title_sort |
The rhetorical organization of academic reviews |
author |
Bezerra, Benedito Gomes |
author_facet |
Bezerra, Benedito Gomes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bezerra, Benedito Gomes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Book reviews Genre Rethorical organization. Reseña de libros Género Organización retórica Genres de texte Organisation rhétorique Compte rendu Gêneros textuais Organização retórica Resenha |
topic |
Book reviews Genre Rethorical organization. Reseña de libros Género Organización retórica Genres de texte Organisation rhétorique Compte rendu Gêneros textuais Organização retórica Resenha |
description |
This work describes the organization of book reviews. It analyzes a corpus of 60 book reviews, thirty produced by specialist writers and thirty by students, in the field of Theology. The analysis shows a similar organizational pattern in both groups, but it also shows certain specificities resulting from the communicative purposes of each group of reviewers. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/226 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/226 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/226/240 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso; Vol. 3 No. 1 (2002); p. 37-68 Linguagem em (Dis)curso; v. 3 n. 1 (2002); p. 37-68 1982-4017 reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
collection |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||lemd@unisul.br |
_version_ |
1800220573025959936 |