FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1305 |
Resumo: | The article presents a survey of special education services in the state of Santa Catarina in the context of politics of funds (FUNDEF/FUNDEB) in financing education, established from the second half of the 1990s. Formed the basis of analyzing the data obtained on enrollment in School Census conducted between 1996 and 2011, organized in historical series of tables and graphs. The analysis identified the factor inducing policy stimulus funds coming from the financial services and the expansion of the policy of inclusion of persons with disabilities in the regular education. |
id |
UNISUL-4_36186cdaa2409a1145e75c8a60bb62d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1305 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINAThe article presents a survey of special education services in the state of Santa Catarina in the context of politics of funds (FUNDEF/FUNDEB) in financing education, established from the second half of the 1990s. Formed the basis of analyzing the data obtained on enrollment in School Census conducted between 1996 and 2011, organized in historical series of tables and graphs. The analysis identified the factor inducing policy stimulus funds coming from the financial services and the expansion of the policy of inclusion of persons with disabilities in the regular education.Universidade do Sul de Santa Catarina2012-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Solicitadoapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/130510.19177/prppge.v6e102012377-394Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 6 n. 10 (2012); 377-3942179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1305/1057Edgar Bassi (UFPR), Dr. Marcosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T17:17:31Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1305Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T17:17:31Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA |
title |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA |
spellingShingle |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA Edgar Bassi (UFPR), Dr. Marcos |
title_short |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA |
title_full |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA |
title_fullStr |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA |
title_full_unstemmed |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA |
title_sort |
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO E EDUCAÇÃO ESPECIAL: POLÍTICA DE FUNDOS E INCLUSÃO EM SANTA CATARINA |
author |
Edgar Bassi (UFPR), Dr. Marcos |
author_facet |
Edgar Bassi (UFPR), Dr. Marcos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Edgar Bassi (UFPR), Dr. Marcos |
description |
The article presents a survey of special education services in the state of Santa Catarina in the context of politics of funds (FUNDEF/FUNDEB) in financing education, established from the second half of the 1990s. Formed the basis of analyzing the data obtained on enrollment in School Census conducted between 1996 and 2011, organized in historical series of tables and graphs. The analysis identified the factor inducing policy stimulus funds coming from the financial services and the expansion of the policy of inclusion of persons with disabilities in the regular education. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Solicitado |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1305 10.19177/prppge.v6e102012377-394 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1305 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v6e102012377-394 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1305/1057 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 6 n. 10 (2012); 377-394 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218747066122240 |