The platformization of internal communication: an analysis of the use of Slack
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Memorare |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/memorare_grupep/article/view/20163 |
Resumo: | The field of internal communication is constantly evolving. By comparing the field's performance before the pandemic and today, we can see how digitization is changing the way it operates. From bulletin boards and printed magazines, we moved to digital versions and corporate TVs. Today, we already think of a platformized internal communication, with news apps, use of social networks or internal social media, following a change in society as a whole. In this article, we propose to analyze how internal communication has become more digitized and platformized. The focus of the text is on the analysis of the internal social media platform, Slack, and its use as a tool for internal communication and corporate culture dissemination. For this, we use the bibliographic research methodology and an observation of Slack and its features. |
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The platformization of internal communication: an analysis of the use of SlackA plataformización de la comunicación interna: un análisis del uso de SlackA plataformização da comunicação interna: uma análise sobre o uso do Slack internal communicationsplatformizationSlackcomunicación internaplatformizaciónSlackcomunicação internaplataformizaçãoSlackThe field of internal communication is constantly evolving. By comparing the field's performance before the pandemic and today, we can see how digitization is changing the way it operates. From bulletin boards and printed magazines, we moved to digital versions and corporate TVs. Today, we already think of a platformized internal communication, with news apps, use of social networks or internal social media, following a change in society as a whole. In this article, we propose to analyze how internal communication has become more digitized and platformized. The focus of the text is on the analysis of the internal social media platform, Slack, and its use as a tool for internal communication and corporate culture dissemination. For this, we use the bibliographic research methodology and an observation of Slack and its features.El área de la Comunicación Interna está en constante cambio. Si comparamos el desempeño del área antes de la pandemia y actualmente, podemos ver cómo la digitalización ha ido cambiando su forma de operar. De los periódicos murales y las revistas impresas pasamos a los murales digitales y a los televisores corporativos. Hoy en día ya pensamos en la comunicación interna de plataformas, con aplicaciones de noticias y con el uso de redes sociales o medios sociales internos. En este artículo nos proponemos a analizar cómo la comunicación interna se ha digitalizado y se plataformizado. El foco del texto es el análisis de la plataforma de red social interna, Slack, y su uso como herramienta de comunicación interna y difusión de la cultura corporativa. Para eso, utilizamos la metodología de investigación bibliográfica y observamos a Slack y a sus recursos.A área de Comunicação interna está em constante transformação. Se compararmos a atuação da área antes da pandemia e atualmente, podemos perceber como a digitalização vem mudando seu modo de operar. Dos jornais murais e revistas impressas, passamos para os murais digitais e TVs corporativas. Hoje, já pensamos em uma comunicação interna plataformizada, com aplicativos de notícias, uso de redes sociais ou mídias sociais internas, acompanhando uma mudança da sociedade como um todo. Neste artigo, propomos analisar como a comunicação interna tem se digitalizado se tornando mais plataformizada. O foco do texto parte para a análise da plataforma de redes sociais interna, Slack, e seu uso como ferramenta de comunicação interna e disseminação da cultura corporativa. Para isso, usamos a metodologia de pesquisa bibliográfica e observamos o Slack e seus recursos.Editora Unisul2023-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/memorare_grupep/article/view/20163Revista Memorare; v. 10 n. 2 (2023): Especial Dossiê: Linguagem e comunicação digital no contexto pós-pandêmico; 29-512358-05932358-0593reponame:Revista Memorareinstname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/memorare_grupep/article/view/20163/19047Copyright (c) 2023 Silvia Cristina Dalpicolo, Carolina Frazon Terrahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDalpicolo, Silvia CristinaDalpicolo, Silvia CristinaDalpicolo, Silvia CristinaFrazon Terra, Carolina2023-12-19T21:57:01Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/20163Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/memorare_grupepPUBhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/memorare_grupep/oai||revistamemorare@outlook.com2358-05932358-0593opendoar:2023-12-19T21:57:01Revista Memorare - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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