THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional |
Texto Completo: | https://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/3596 |
Resumo: | The present study analyzes the construction of a regional policy of permanent education for health professionals. Taking as reference the work of CIES (Comissão de Integração Ensino-Serviço) from region 28 of health, in Rio Grande do Sul, attentive to the emergency process of this discussion in a Health Region, emphasizing the importance of this Commission not only in discussion of the importance of a permanent education for health professionals, capable of boosting the training of these professionals based on the assumptions, expectations, needs posed by Sistema Único de Saúde (SUS); but, also and especially, the mobilization in the discussion, in the provocation for policy formulation, in the monitoring and control of the regional policy of permanent education in health, integrating representations of both the government and different segments of civil society. |
id |
UNITAU-3_963fff060dc97387865a7b9d58d262f9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.rbgdr.net:article/3596 |
network_acronym_str |
UNITAU-3 |
network_name_str |
Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional |
repository_id_str |
|
spelling |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RSA CONSTRUÇÃO REGIONAL DE POLÍTICAS DE EDUCAÇÃO EM SAÚDE: UMA ANÁLISE A PARTIR DA CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) NA REGIÃO 28 DE SAÚDE – RSPolítica PúblicaEducação em SaúdeRegionalizaçãoComissão de Integração Ensino-Serviço.Public policyHealth educationRegionalizationEducation-Service Integration Commission.The present study analyzes the construction of a regional policy of permanent education for health professionals. Taking as reference the work of CIES (Comissão de Integração Ensino-Serviço) from region 28 of health, in Rio Grande do Sul, attentive to the emergency process of this discussion in a Health Region, emphasizing the importance of this Commission not only in discussion of the importance of a permanent education for health professionals, capable of boosting the training of these professionals based on the assumptions, expectations, needs posed by Sistema Único de Saúde (SUS); but, also and especially, the mobilization in the discussion, in the provocation for policy formulation, in the monitoring and control of the regional policy of permanent education in health, integrating representations of both the government and different segments of civil society.O presente estudo analisa a construção de uma política regional de educação permanente aos profissionais da área da saúde. Tomando como referência a atuação da CIES (Comissão de Integração Ensino-Serviço) da Região 28 de Saúde, no Rio Grande do Sul, atenta-se para o processo emergencial dessa discussão numa Região da Saúde, enfatizando a importância da referida Comissão não somente na discussão da importância de uma educação permanente para os profissionais de saúde, capaz de impulsionar a formação desses profissionais a partir dos pressupostos, expectativas, necessidades colocadas pelo Sistema Único de Saúde (SUS); mas, também e principalmente, na mobilização, na discussão, na provocação para a formulação de políticas, no acompanhamento e na fiscalização da política regional de educação permanente em saúde, integrando representações tanto do governo quanto de diferentes segmentos da sociedade civil.Universidade de Taubaté2018-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/359610.54399/rbgdr.v14i2.3596Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional; Vol. 14 No. 2 (2018): ed. especialRBGDR; Vol. 14 Núm. 2 (2018): ed. especialRevista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional; v. 14 n. 2 (2018): ed. especial1809-239X10.54399/rbgdr.v14i2reponame:Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regionalinstname:Universidade de Taubaté (UNITAU)instacron:UNITAUporhttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/3596/670Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSteyer, Maria Raquel PilarCadoná, Marco AndréWeigelt, Leni Dias2018-03-21T17:36:18Zoai:ojs2.rbgdr.net:article/3596Revistahttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdrPUBhttps://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/oai||monicafcarniello@gmail.com1809-239X1809-239Xopendoar:2018-03-21T17:36:18Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional - Universidade de Taubaté (UNITAU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS A CONSTRUÇÃO REGIONAL DE POLÍTICAS DE EDUCAÇÃO EM SAÚDE: UMA ANÁLISE A PARTIR DA CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) NA REGIÃO 28 DE SAÚDE – RS |
title |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS |
spellingShingle |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS Steyer, Maria Raquel Pilar Política Pública Educação em Saúde Regionalização Comissão de Integração Ensino-Serviço. Public policy Health education Regionalization Education-Service Integration Commission. |
title_short |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS |
title_full |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS |
title_fullStr |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS |
title_full_unstemmed |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS |
title_sort |
THE REGIONAL CONSTRUCTION OF HEALTH EDUCATION POLICIES: NA ANALYSIS FROM THE CIES (COMISSÃO DE INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO) IN REGION 28 OF HEALTH – RS |
author |
Steyer, Maria Raquel Pilar |
author_facet |
Steyer, Maria Raquel Pilar Cadoná, Marco André Weigelt, Leni Dias |
author_role |
author |
author2 |
Cadoná, Marco André Weigelt, Leni Dias |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Steyer, Maria Raquel Pilar Cadoná, Marco André Weigelt, Leni Dias |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Política Pública Educação em Saúde Regionalização Comissão de Integração Ensino-Serviço. Public policy Health education Regionalization Education-Service Integration Commission. |
topic |
Política Pública Educação em Saúde Regionalização Comissão de Integração Ensino-Serviço. Public policy Health education Regionalization Education-Service Integration Commission. |
description |
The present study analyzes the construction of a regional policy of permanent education for health professionals. Taking as reference the work of CIES (Comissão de Integração Ensino-Serviço) from region 28 of health, in Rio Grande do Sul, attentive to the emergency process of this discussion in a Health Region, emphasizing the importance of this Commission not only in discussion of the importance of a permanent education for health professionals, capable of boosting the training of these professionals based on the assumptions, expectations, needs posed by Sistema Único de Saúde (SUS); but, also and especially, the mobilization in the discussion, in the provocation for policy formulation, in the monitoring and control of the regional policy of permanent education in health, integrating representations of both the government and different segments of civil society. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/3596 10.54399/rbgdr.v14i2.3596 |
url |
https://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/3596 |
identifier_str_mv |
10.54399/rbgdr.v14i2.3596 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/3596/670 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Taubaté |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Taubaté |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional; Vol. 14 No. 2 (2018): ed. especial RBGDR; Vol. 14 Núm. 2 (2018): ed. especial Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional; v. 14 n. 2 (2018): ed. especial 1809-239X 10.54399/rbgdr.v14i2 reponame:Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional instname:Universidade de Taubaté (UNITAU) instacron:UNITAU |
instname_str |
Universidade de Taubaté (UNITAU) |
instacron_str |
UNITAU |
institution |
UNITAU |
reponame_str |
Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional |
collection |
Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista brasileira de gestão e desenvolvimento regional - Universidade de Taubaté (UNITAU) |
repository.mail.fl_str_mv |
||monicafcarniello@gmail.com |
_version_ |
1800220469609103360 |