The urban landscape as a tourism resource: a study of the built landscape of Irati - PR as a tourism attraction
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Turismo : Visão e Ação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/222 |
Resumo: | The landscape plays an important role, as it is the main indicator of physical change in the environment, and the one that is first perceived by the tourist. As it is the first contact the tourist has with the place he is visiting, we can consider the landscape as being at the heart of a location’s tourism attractiveness. The landscape is what is seen in a particular place, the way in which the space is arranged, and the range of geographical elements in a place. Landscape can be classified as either natural or urban. As it is a representation of the space, the landscape is a dynamic element that is transformed over time. This article seeks to analyze the urban landscape of Irati – Paraná, as a tourism attraction. Its results indicate its significance as a tourism resource. Key words: Landscape; Urban Landscape; Tourism; Irati. |
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The urban landscape as a tourism resource: a study of the built landscape of Irati - PR as a tourism attractionEl paisaje urbano como recurso turístico: un estudio del paisaje edificado de Irati - PR como atracción turísticaA paisagem urbana como recurso turístico: um estudo da paisagem edificada de Irati – PR enquanto atrativo turísticoThe landscape plays an important role, as it is the main indicator of physical change in the environment, and the one that is first perceived by the tourist. As it is the first contact the tourist has with the place he is visiting, we can consider the landscape as being at the heart of a location’s tourism attractiveness. The landscape is what is seen in a particular place, the way in which the space is arranged, and the range of geographical elements in a place. Landscape can be classified as either natural or urban. As it is a representation of the space, the landscape is a dynamic element that is transformed over time. This article seeks to analyze the urban landscape of Irati – Paraná, as a tourism attraction. Its results indicate its significance as a tourism resource. Key words: Landscape; Urban Landscape; Tourism; Irati.El paisaje posee un papel importante, pues es el gran indicador de la transformación física del ambiente notada primeramente por el turista. Siendo el primer contacto del turista con el lugar visitado, podemos considerar que el paisaje está en el centro de la atractividad turística de una localidad. El paisaje es lo que se ve en un determinado espacio, es la forma del espacio, el conjunto de los elementos geográficos de un lugar, que puede ser clasificado en paisaje natural o urbano. Por tratarse de una representación del espacio, el paisaje es un elemento dinámico que se transforma con el tiempo. El presente artículo tuvo como objetivo general analizar el paisaje urbano de Irati - Paraná, como atracción turística, cuyos resultados apuntan a su expresividad como recurso turístico. Palabras-clave: Paisaje; Paisaje Urbano; Turismo; Irati.A paisagem possui um papel importante, pois ela é o grande indicador da mudança física do ambiente percebida primeiramente pelo turista. Sendo primeiro contato do turista com o lugar visitado, podemos considerar que a paisagem está no centro da atratividade turística de uma localidade. A paisagem é o que se vê em um determinado espaço, é a forma do espaço, o conjunto dos elementos geográficos de um lugar, podendo ser classificada em paisagem natural ou urbana. Por se tratar de uma representação do espaço, a paisagem é um elemento dinâmico que se transforma com o tempo. O presente artigo teve com objetivo geral analisar a paisagem urbana de Irati - Paraná, enquanto atrativo turístico, cujos resultados apontam para a sua expressividade enquanto recurso turístico. Palavras-Chave: Paisagem; Paisagem Urbana; Turismo; Irati.Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI / SC2008-08-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/22210.14210/rtva.v9n1.p83-94Turismo: Visão e Ação; Vol. 9 No. 1 (2007); 83-94Turismo: Visão e Ação; Vol. 9 Núm. 1 (2007); 83-94Turismo: Visão e Ação; v. 9 n. 1 (2007); 83-941983-71511415-639310.14210/rtva.v9i1reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/222/192Oliveira, Josildete Pereira deFernandes, Diogo LüdersStach, Claudiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-08-19T23:14:48Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/222Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/rtvaPUBhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/oailuiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br1983-71511415-6393opendoar:2008-08-19T23:14:48Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false |
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