THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Viviane Paula da
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Castro, Cleber Augusto Trindade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Turismo : Visão e Ação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670
Resumo: The purpose of signage, whether for the purpose of guiding traffic or tourists, is to direct users of urban and rural routes, helping them reach their intended destinations. Tourist signage, in particular, aims to inform tourists the existence of attractions and tourist services at a destination, and routes that tourists can take to reach these places. Signage therefore has important function in the use of the tourist spaces. This work aims to understand the perceptions of tourists driving hired cars, of the tourist signage in Natal, RN. It also seeks to determine the degree of satisfaction of these visitors with this service provided by the city. Exploratory empirical research was carried out through the application of questionnaires with objective and closed questions, at Natal International Airport. The data were analysed using principles of descriptive statistics. The research results indicate a positive perception of the tourist signage, and a high degree of satisfaction with this aspect of the city’s infrastructure. However, the positive perception of tourist signage diminishes when dimensions are included related to the continuity and efficiency of this structure to direct visitors, as they transit around the city.
id UNIVALI-3_aaed51da4d12f3916e8c2e287aedd36a
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.univali.br:article/11670
network_acronym_str UNIVALI-3
network_name_str Turismo : Visão e Ação (Online)
repository_id_str
spelling THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RNA PERCEPÇÃO DOS VIAJANTES LOCATÁRIOS DE VEÍCULOS SOBRE A SINALIZAÇÃO DE ORIENTAÇÃO TURÍSTICA DE NATAL-RNTourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space.Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico.The purpose of signage, whether for the purpose of guiding traffic or tourists, is to direct users of urban and rural routes, helping them reach their intended destinations. Tourist signage, in particular, aims to inform tourists the existence of attractions and tourist services at a destination, and routes that tourists can take to reach these places. Signage therefore has important function in the use of the tourist spaces. This work aims to understand the perceptions of tourists driving hired cars, of the tourist signage in Natal, RN. It also seeks to determine the degree of satisfaction of these visitors with this service provided by the city. Exploratory empirical research was carried out through the application of questionnaires with objective and closed questions, at Natal International Airport. The data were analysed using principles of descriptive statistics. The research results indicate a positive perception of the tourist signage, and a high degree of satisfaction with this aspect of the city’s infrastructure. However, the positive perception of tourist signage diminishes when dimensions are included related to the continuity and efficiency of this structure to direct visitors, as they transit around the city.A finalidade de uma sinalização, seja essa de indicação de trânsito ou de orientação turística, é orientar os usuários das vias urbanas e rurais, auxiliando-os e direcionando-os a atingir os destinos pretendidos. A sinalização de orientação turística, em particular, pretende informar a existência de atrativos e serviços turísticos em um destino, além das rotas que os turistas podem percorrer para acessar esses elementos, por isso tem função importante no uso dos espaços turísticos. Portanto, este trabalho teve o objetivo de compreender a percepção dos viajantes locatários de veículos sobre a sinalização de orientação turística em Natal-RN. Além disso, buscou-se verificar o grau de satisfação desses visitantes sobre esse serviço prestado pela cidade. Foi realizada uma pesquisa empírica exploratória, por meio da aplicação de questionários com perguntas objetivas e fechadas no Aeroporto Internacional de Natal. Os dados foram analisados utilizando princípios da estatística descritiva. Os resultados da pesquisa apontam uma percepção positiva sobre a existência da sinalização turística e um alto grau de satisfação com esse aspecto da infraestrutura da cidade. No entanto, a percepção positiva da sinalização turística diminui quando são consideradas dimensões relacionadas à continuidade e à eficiência dessa estrutura em orientar os deslocamentos dos visitantes pela cidade.Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC2017-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/1167010.14210/rtva.v19n3.p589-613Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 No. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 Núm. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613Turismo: Visão e Ação; v. 19 n. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-6131983-71511415-6393reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670/6714Copyright (c) 2017 Turismo - Visão e Açãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Viviane Paula daCastro, Cleber Augusto Trindade2017-10-31T17:53:32Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/11670Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/rtvaPUBhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/oailuiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br1983-71511415-6393opendoar:2017-10-31T17:53:32Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false
dc.title.none.fl_str_mv THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
A PERCEPÇÃO DOS VIAJANTES LOCATÁRIOS DE VEÍCULOS SOBRE A SINALIZAÇÃO DE ORIENTAÇÃO TURÍSTICA DE NATAL-RN
title THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
spellingShingle THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
Silva, Viviane Paula da
Tourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space.
Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico.
title_short THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
title_full THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
title_fullStr THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
title_full_unstemmed THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
title_sort THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
author Silva, Viviane Paula da
author_facet Silva, Viviane Paula da
Castro, Cleber Augusto Trindade
author_role author
author2 Castro, Cleber Augusto Trindade
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Viviane Paula da
Castro, Cleber Augusto Trindade
dc.subject.por.fl_str_mv Tourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space.
Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico.
topic Tourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space.
Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico.
description The purpose of signage, whether for the purpose of guiding traffic or tourists, is to direct users of urban and rural routes, helping them reach their intended destinations. Tourist signage, in particular, aims to inform tourists the existence of attractions and tourist services at a destination, and routes that tourists can take to reach these places. Signage therefore has important function in the use of the tourist spaces. This work aims to understand the perceptions of tourists driving hired cars, of the tourist signage in Natal, RN. It also seeks to determine the degree of satisfaction of these visitors with this service provided by the city. Exploratory empirical research was carried out through the application of questionnaires with objective and closed questions, at Natal International Airport. The data were analysed using principles of descriptive statistics. The research results indicate a positive perception of the tourist signage, and a high degree of satisfaction with this aspect of the city’s infrastructure. However, the positive perception of tourist signage diminishes when dimensions are included related to the continuity and efficiency of this structure to direct visitors, as they transit around the city.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670
10.14210/rtva.v19n3.p589-613
url https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670
identifier_str_mv 10.14210/rtva.v19n3.p589-613
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670/6714
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Turismo - Visão e Ação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Turismo - Visão e Ação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC
dc.source.none.fl_str_mv Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 No. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613
Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 Núm. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613
Turismo: Visão e Ação; v. 19 n. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613
1983-7151
1415-6393
reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)
instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)
instacron:UNIVALI
instname_str Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)
instacron_str UNIVALI
institution UNIVALI
reponame_str Turismo : Visão e Ação (Online)
collection Turismo : Visão e Ação (Online)
repository.name.fl_str_mv Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)
repository.mail.fl_str_mv luiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br
_version_ 1798045021575839744