THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Turismo : Visão e Ação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670 |
Resumo: | The purpose of signage, whether for the purpose of guiding traffic or tourists, is to direct users of urban and rural routes, helping them reach their intended destinations. Tourist signage, in particular, aims to inform tourists the existence of attractions and tourist services at a destination, and routes that tourists can take to reach these places. Signage therefore has important function in the use of the tourist spaces. This work aims to understand the perceptions of tourists driving hired cars, of the tourist signage in Natal, RN. It also seeks to determine the degree of satisfaction of these visitors with this service provided by the city. Exploratory empirical research was carried out through the application of questionnaires with objective and closed questions, at Natal International Airport. The data were analysed using principles of descriptive statistics. The research results indicate a positive perception of the tourist signage, and a high degree of satisfaction with this aspect of the city’s infrastructure. However, the positive perception of tourist signage diminishes when dimensions are included related to the continuity and efficiency of this structure to direct visitors, as they transit around the city. |
id |
UNIVALI-3_aaed51da4d12f3916e8c2e287aedd36a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.univali.br:article/11670 |
network_acronym_str |
UNIVALI-3 |
network_name_str |
Turismo : Visão e Ação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RNA PERCEPÇÃO DOS VIAJANTES LOCATÁRIOS DE VEÍCULOS SOBRE A SINALIZAÇÃO DE ORIENTAÇÃO TURÍSTICA DE NATAL-RNTourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space.Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico.The purpose of signage, whether for the purpose of guiding traffic or tourists, is to direct users of urban and rural routes, helping them reach their intended destinations. Tourist signage, in particular, aims to inform tourists the existence of attractions and tourist services at a destination, and routes that tourists can take to reach these places. Signage therefore has important function in the use of the tourist spaces. This work aims to understand the perceptions of tourists driving hired cars, of the tourist signage in Natal, RN. It also seeks to determine the degree of satisfaction of these visitors with this service provided by the city. Exploratory empirical research was carried out through the application of questionnaires with objective and closed questions, at Natal International Airport. The data were analysed using principles of descriptive statistics. The research results indicate a positive perception of the tourist signage, and a high degree of satisfaction with this aspect of the city’s infrastructure. However, the positive perception of tourist signage diminishes when dimensions are included related to the continuity and efficiency of this structure to direct visitors, as they transit around the city.A finalidade de uma sinalização, seja essa de indicação de trânsito ou de orientação turística, é orientar os usuários das vias urbanas e rurais, auxiliando-os e direcionando-os a atingir os destinos pretendidos. A sinalização de orientação turística, em particular, pretende informar a existência de atrativos e serviços turísticos em um destino, além das rotas que os turistas podem percorrer para acessar esses elementos, por isso tem função importante no uso dos espaços turísticos. Portanto, este trabalho teve o objetivo de compreender a percepção dos viajantes locatários de veículos sobre a sinalização de orientação turística em Natal-RN. Além disso, buscou-se verificar o grau de satisfação desses visitantes sobre esse serviço prestado pela cidade. Foi realizada uma pesquisa empírica exploratória, por meio da aplicação de questionários com perguntas objetivas e fechadas no Aeroporto Internacional de Natal. Os dados foram analisados utilizando princípios da estatística descritiva. Os resultados da pesquisa apontam uma percepção positiva sobre a existência da sinalização turística e um alto grau de satisfação com esse aspecto da infraestrutura da cidade. No entanto, a percepção positiva da sinalização turística diminui quando são consideradas dimensões relacionadas à continuidade e à eficiência dessa estrutura em orientar os deslocamentos dos visitantes pela cidade.Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI / SC2017-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/1167010.14210/rtva.v19n3.p589-613Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 No. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 Núm. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613Turismo: Visão e Ação; v. 19 n. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-6131983-71511415-6393reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670/6714Copyright (c) 2017 Turismo - Visão e Açãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Viviane Paula daCastro, Cleber Augusto Trindade2017-10-31T17:53:32Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/11670Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/rtvaPUBhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/oailuiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br1983-71511415-6393opendoar:2017-10-31T17:53:32Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN A PERCEPÇÃO DOS VIAJANTES LOCATÁRIOS DE VEÍCULOS SOBRE A SINALIZAÇÃO DE ORIENTAÇÃO TURÍSTICA DE NATAL-RN |
title |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN |
spellingShingle |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN Silva, Viviane Paula da Tourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space. Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico. |
title_short |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN |
title_full |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN |
title_fullStr |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN |
title_full_unstemmed |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN |
title_sort |
THE PERCEPTION OF TOURISTS DRIVING HIRE CARS, OF TOURIST SIGNAGE IN NATAL, RN |
author |
Silva, Viviane Paula da |
author_facet |
Silva, Viviane Paula da Castro, Cleber Augusto Trindade |
author_role |
author |
author2 |
Castro, Cleber Augusto Trindade |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Viviane Paula da Castro, Cleber Augusto Trindade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space. Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico. |
topic |
Tourist Sign. Tourist Infrastructure. Tourist Urban Space. Sinalização Turística. Infraestrutura turística. Espaço Urbano Turístico. |
description |
The purpose of signage, whether for the purpose of guiding traffic or tourists, is to direct users of urban and rural routes, helping them reach their intended destinations. Tourist signage, in particular, aims to inform tourists the existence of attractions and tourist services at a destination, and routes that tourists can take to reach these places. Signage therefore has important function in the use of the tourist spaces. This work aims to understand the perceptions of tourists driving hired cars, of the tourist signage in Natal, RN. It also seeks to determine the degree of satisfaction of these visitors with this service provided by the city. Exploratory empirical research was carried out through the application of questionnaires with objective and closed questions, at Natal International Airport. The data were analysed using principles of descriptive statistics. The research results indicate a positive perception of the tourist signage, and a high degree of satisfaction with this aspect of the city’s infrastructure. However, the positive perception of tourist signage diminishes when dimensions are included related to the continuity and efficiency of this structure to direct visitors, as they transit around the city. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670 10.14210/rtva.v19n3.p589-613 |
url |
https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670 |
identifier_str_mv |
10.14210/rtva.v19n3.p589-613 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/11670/6714 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Turismo - Visão e Ação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Turismo - Visão e Ação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI / SC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI / SC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 No. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613 Turismo: Visão e Ação; Vol. 19 Núm. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613 Turismo: Visão e Ação; v. 19 n. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 589-613 1983-7151 1415-6393 reponame:Turismo : Visão e Ação (Online) instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) instacron:UNIVALI |
instname_str |
Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) |
instacron_str |
UNIVALI |
institution |
UNIVALI |
reponame_str |
Turismo : Visão e Ação (Online) |
collection |
Turismo : Visão e Ação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) |
repository.mail.fl_str_mv |
luiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br |
_version_ |
1798045021575839744 |