URBAN TOURISM MARKETING AND PATRIMONIAL INTERVENTION IN TIMES OF GLOBALIZATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bessa, Altamiro Sérgio Mol
Data de Publicação: 2005
Outros Autores: Teixeira, Luiz Antônio Antunes, Filho, Nelson Antônio Quadros Vieira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Turismo : Visão e Ação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/517
Resumo: The main objective of this article is to show the role of urban tourism marketing and its strategies of operation in the planning of tourism destinations, particularly those with a significant patrimonial heritage, as a means of contributing, with specialists in the areas of tourism and marketing, to the understanding of a subject which has traditionally been the domain of architects, urban planners and specialists in patrimony. The work uses bibliographic review on urban marketing, material and immaterial heritage, and patrimonial intervention, seeking to demonstrate how the resolution of various issues related to tourism can be supported by a knowledge of the areas studied, its mastery therefore being of fundamental importance for planners and specialists in this area. Key words: Urban tourism marketing, Marketing and intervention in the heritage, urban marketing and tourism.
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spelling URBAN TOURISM MARKETING AND PATRIMONIAL INTERVENTION IN TIMES OF GLOBALIZATIONMARKETING TURÍSTICO URBANO E INTERVENCIÓN PATRIMONIAL EN TIEMPOS DE GLOBALIZACIÓNMARKETING TURÍSTICO URBANO E INTERVENÇÃO PATRIMONIAL EM TEMPOS DE GLOBALIZAÇÃOThe main objective of this article is to show the role of urban tourism marketing and its strategies of operation in the planning of tourism destinations, particularly those with a significant patrimonial heritage, as a means of contributing, with specialists in the areas of tourism and marketing, to the understanding of a subject which has traditionally been the domain of architects, urban planners and specialists in patrimony. The work uses bibliographic review on urban marketing, material and immaterial heritage, and patrimonial intervention, seeking to demonstrate how the resolution of various issues related to tourism can be supported by a knowledge of the areas studied, its mastery therefore being of fundamental importance for planners and specialists in this area. Key words: Urban tourism marketing, Marketing and intervention in the heritage, urban marketing and tourism.El principal objetivo de este artículo es el de mostrar el papel del marketing turístico urbano y sus estrategias de actuación en la planificación de destinaciones turísticas, principalmente aquellas con un corpus patrimonial expresivo, como forma de contribuir con los especialistas de las áreas de turismo y marketing en la comprensión de un asunto que normalmente ha quedado restricto a arquitectos, urbanistas y especialistas en patrimonio. El trabajo recurre a la revisión bibliográfica sobre marketing urbano, patrimonio material e inmaterial e intervenciones patrimoniales, buscando demostrar como la solución de diversas cuestiones relacionadas a la problemática del turismo puede ser subsidiada por los conocimientos de las áreas estudiadas siendo, por lo tanto, su dominio de fundamental importancia para planeadores y especialistas de esta área. Palabras-clave: Marketing turístico urbano, Marketing e intervención patrimonial, Marketing urbano y turismo.O principal objetivo deste artigo é o de mostrar o papel do marketing turístico urbano e as suas estratégias de atuação no planejamento de destinações turísticas, principalmente, aquelas com um corpus patrimonial expressivo, como forma de contribuir com os especialistas das áreas de turismo e marketing na compreensão de um assunto que, normalmente, tem ficado restrito a arquitetos, urbanistas e especialistas em patrimônio. O trabalho recorre à revisão bibliográfica sobre marketing urbano, patrimônio material e imaterial e intervenções patrimoniais, procurando demonstrar como a solução de diversas questões relacionadas à problemática do turismo podem ser subsidiadas pelos conhecimentos das áreas estudadas sendo, portanto, o seu domínio de fundamental importância para planejadores e especialistas desta área. Palavras-chave: Marketing turístico urbano, Marketing e intervenção patrimonial, Marketing urbano e turismo.Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC2005-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Comunicações", " Resumos de Teses, Dissertações e Livroapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/51710.14210/rtva.v7n3.p551-559Turismo: Visão e Ação; Vol. 7 No. 3 (2005); 551-559Turismo: Visão e Ação; Vol. 7 Núm. 3 (2005); 551-559Turismo: Visão e Ação; v. 7 n. 3 (2005); 551-5591983-71511415-639310.14210/rtva.v7i3reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/517/447Bessa, Altamiro Sérgio MolTeixeira, Luiz Antônio AntunesFilho, Nelson Antônio Quadros Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-08-04T00:15:19Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/517Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/rtvaPUBhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/oailuiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br1983-71511415-6393opendoar:2009-08-04T00:15:19Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false
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