The inter-american development Bank’s Project of Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Melgarejo, Mariano Moura
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Shiroma, Eneida Oto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Roteiro (Joaçaba. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896
Resumo: This paper discusses the project of Education developed by the, some aspects of the Inter-American Development Bank, its history, its internal organization and contracts addressed to Brazil. We analyzed a huge documental corpus about the general guidelines of IADB, its milestone and projects for the sector of Education. The findings evidence that, under the pretext of poverty alleviation, the IADB’s policies aim at narrow the teacher training; strength control over teaching work through the curriculum reform, implement large scales assessment, coaching; adopt flexible management; destroy the teaching career by its replacement by meritocratic; introduce measures of accountability; adopt vouchers besides other forms of privatization of education, which affect since the material choice until the management outsourcing of the public schools.
id UNOESC-3_8494f0bc89d2c15a7c72414f8e462c66
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/20896
network_acronym_str UNOESC-3
network_name_str Roteiro (Joaçaba. Online)
repository_id_str
spelling The inter-american development Bank’s Project of EducationEl proyecto de educación del Banco Interamericano de DesarrolloO projeto de educação do Banco Interamericano de DesenvolvimentoOrganizações MultilateraisBanco Interamericano de DesenvolvimentoPolítica EducacionalOrganismos multilateralesBanco Interamericano de DesarrolloPolítica EducativaMultilateral OrganizationsInter-American Development BankEducation PolicyThis paper discusses the project of Education developed by the, some aspects of the Inter-American Development Bank, its history, its internal organization and contracts addressed to Brazil. We analyzed a huge documental corpus about the general guidelines of IADB, its milestone and projects for the sector of Education. The findings evidence that, under the pretext of poverty alleviation, the IADB’s policies aim at narrow the teacher training; strength control over teaching work through the curriculum reform, implement large scales assessment, coaching; adopt flexible management; destroy the teaching career by its replacement by meritocratic; introduce measures of accountability; adopt vouchers besides other forms of privatization of education, which affect since the material choice until the management outsourcing of the public schools.El presente artículo aborda el proyecto de Educación sostenido por el Banco Interamericano de Desarrollo, algunos aspectos de su historia, organización interna y contratos en Brasil. El análisis se desarrolló a partir de un amplio corpus documental compuesto por las directrices generales del Banco, marcos sectoriales y proyectos para el sector Educación. Constatamos que, bajo el pretexto de combatir la pobreza, en esencia las políticas del Banco pretenden estrechar la formación docente; ejercer un fuerte control sobre su trabajo a través de las reformas curriculares, evaluaciones a gran escala y coaching; flexibilizar la gestión; destruir la carrera del magisterio a partir de su sustitución por políticas meritocráticas; implementar políticas de accountability; establecer la política de vouchers; además de las diversas otras formas de privatización, que alcanzan desde la elección de los materiales didácticos hasta la tercerización de la gestión de escuelas públicas.O presente artigo aborda o projeto de Educação sustentado pelo Banco Interamericano de Desenvolvimento, alguns aspectos da sua história, organização interna e contratos no Brasil. A análise desenvolveu-se a partir de um amplo corpus documental, composto pelas diretrizes gerais do Banco, marcos setoriais e projetos para o setor Educação. Constatamos que, sob o pretexto de combater a pobreza, em essência as políticas do Banco visam estreitar a formação docente; exercer forte controle sobre seu trabalho por meio das reformas curriculares, avaliações em larga escala e coaching; flexibilizar a gestão; destruir a carreira do magistério a partir da sua substituição por políticas meritocráticas; implementar políticas de accountability; estabelecer a política de vouchers; além das diversas outras formas de privatização, que atingem desde a escolha dos materiais didáticos até a terceirização da gestão de escolas públicas.Universidade do Oeste de Santa Catarina2019-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/2089610.18593/r.v44i3.20896Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 44 Núm. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; v. 44 n. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 44 N.º 3 (2019): Roteiro; 1-242177-60590104-431110.18593/r.v44i3reponame:Roteiro (Joaçaba. Online)instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)instacron:UNOESCporhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14023https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14024Copyright (c) 2019 Mariano Moura Melgarejo, Eneida Oto Shiromainfo:eu-repo/semantics/openAccessMelgarejo, Mariano MouraShiroma, Eneida Oto2022-08-16T14:18:36Zoai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/20896Revistahttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteirohttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/oairoteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br2177-60590104-4311opendoar:2022-08-16T14:18:36Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)false
dc.title.none.fl_str_mv The inter-american development Bank’s Project of Education
El proyecto de educación del Banco Interamericano de Desarrollo
O projeto de educação do Banco Interamericano de Desenvolvimento
title The inter-american development Bank’s Project of Education
spellingShingle The inter-american development Bank’s Project of Education
Melgarejo, Mariano Moura
Organizações Multilaterais
Banco Interamericano de Desenvolvimento
Política Educacional
Organismos multilaterales
Banco Interamericano de Desarrollo
Política Educativa
Multilateral Organizations
Inter-American Development Bank
Education Policy
title_short The inter-american development Bank’s Project of Education
title_full The inter-american development Bank’s Project of Education
title_fullStr The inter-american development Bank’s Project of Education
title_full_unstemmed The inter-american development Bank’s Project of Education
title_sort The inter-american development Bank’s Project of Education
author Melgarejo, Mariano Moura
author_facet Melgarejo, Mariano Moura
Shiroma, Eneida Oto
author_role author
author2 Shiroma, Eneida Oto
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Melgarejo, Mariano Moura
Shiroma, Eneida Oto
dc.subject.por.fl_str_mv Organizações Multilaterais
Banco Interamericano de Desenvolvimento
Política Educacional
Organismos multilaterales
Banco Interamericano de Desarrollo
Política Educativa
Multilateral Organizations
Inter-American Development Bank
Education Policy
topic Organizações Multilaterais
Banco Interamericano de Desenvolvimento
Política Educacional
Organismos multilaterales
Banco Interamericano de Desarrollo
Política Educativa
Multilateral Organizations
Inter-American Development Bank
Education Policy
description This paper discusses the project of Education developed by the, some aspects of the Inter-American Development Bank, its history, its internal organization and contracts addressed to Brazil. We analyzed a huge documental corpus about the general guidelines of IADB, its milestone and projects for the sector of Education. The findings evidence that, under the pretext of poverty alleviation, the IADB’s policies aim at narrow the teacher training; strength control over teaching work through the curriculum reform, implement large scales assessment, coaching; adopt flexible management; destroy the teaching career by its replacement by meritocratic; introduce measures of accountability; adopt vouchers besides other forms of privatization of education, which affect since the material choice until the management outsourcing of the public schools.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896
10.18593/r.v44i3.20896
url https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896
identifier_str_mv 10.18593/r.v44i3.20896
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14023
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14024
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Mariano Moura Melgarejo, Eneida Oto Shiroma
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Mariano Moura Melgarejo, Eneida Oto Shiroma
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Oeste de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Oeste de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24
Roteiro; Vol. 44 Núm. 3 (2019): Roteiro; 1-24
Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24
Roteiro; v. 44 n. 3 (2019): Roteiro; 1-24
Roteiro; Vol. 44 N.º 3 (2019): Roteiro; 1-24
2177-6059
0104-4311
10.18593/r.v44i3
reponame:Roteiro (Joaçaba. Online)
instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)
instacron:UNOESC
instname_str Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)
instacron_str UNOESC
institution UNOESC
reponame_str Roteiro (Joaçaba. Online)
collection Roteiro (Joaçaba. Online)
repository.name.fl_str_mv Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)
repository.mail.fl_str_mv roteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br
_version_ 1800220531068239872