The inter-american development Bank’s Project of Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Roteiro (Joaçaba. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896 |
Resumo: | This paper discusses the project of Education developed by the, some aspects of the Inter-American Development Bank, its history, its internal organization and contracts addressed to Brazil. We analyzed a huge documental corpus about the general guidelines of IADB, its milestone and projects for the sector of Education. The findings evidence that, under the pretext of poverty alleviation, the IADB’s policies aim at narrow the teacher training; strength control over teaching work through the curriculum reform, implement large scales assessment, coaching; adopt flexible management; destroy the teaching career by its replacement by meritocratic; introduce measures of accountability; adopt vouchers besides other forms of privatization of education, which affect since the material choice until the management outsourcing of the public schools. |
id |
UNOESC-3_8494f0bc89d2c15a7c72414f8e462c66 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/20896 |
network_acronym_str |
UNOESC-3 |
network_name_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The inter-american development Bank’s Project of EducationEl proyecto de educación del Banco Interamericano de DesarrolloO projeto de educação do Banco Interamericano de DesenvolvimentoOrganizações MultilateraisBanco Interamericano de DesenvolvimentoPolítica EducacionalOrganismos multilateralesBanco Interamericano de DesarrolloPolítica EducativaMultilateral OrganizationsInter-American Development BankEducation PolicyThis paper discusses the project of Education developed by the, some aspects of the Inter-American Development Bank, its history, its internal organization and contracts addressed to Brazil. We analyzed a huge documental corpus about the general guidelines of IADB, its milestone and projects for the sector of Education. The findings evidence that, under the pretext of poverty alleviation, the IADB’s policies aim at narrow the teacher training; strength control over teaching work through the curriculum reform, implement large scales assessment, coaching; adopt flexible management; destroy the teaching career by its replacement by meritocratic; introduce measures of accountability; adopt vouchers besides other forms of privatization of education, which affect since the material choice until the management outsourcing of the public schools.El presente artículo aborda el proyecto de Educación sostenido por el Banco Interamericano de Desarrollo, algunos aspectos de su historia, organización interna y contratos en Brasil. El análisis se desarrolló a partir de un amplio corpus documental compuesto por las directrices generales del Banco, marcos sectoriales y proyectos para el sector Educación. Constatamos que, bajo el pretexto de combatir la pobreza, en esencia las políticas del Banco pretenden estrechar la formación docente; ejercer un fuerte control sobre su trabajo a través de las reformas curriculares, evaluaciones a gran escala y coaching; flexibilizar la gestión; destruir la carrera del magisterio a partir de su sustitución por políticas meritocráticas; implementar políticas de accountability; establecer la política de vouchers; además de las diversas otras formas de privatización, que alcanzan desde la elección de los materiales didácticos hasta la tercerización de la gestión de escuelas públicas.O presente artigo aborda o projeto de Educação sustentado pelo Banco Interamericano de Desenvolvimento, alguns aspectos da sua história, organização interna e contratos no Brasil. A análise desenvolveu-se a partir de um amplo corpus documental, composto pelas diretrizes gerais do Banco, marcos setoriais e projetos para o setor Educação. Constatamos que, sob o pretexto de combater a pobreza, em essência as políticas do Banco visam estreitar a formação docente; exercer forte controle sobre seu trabalho por meio das reformas curriculares, avaliações em larga escala e coaching; flexibilizar a gestão; destruir a carreira do magistério a partir da sua substituição por políticas meritocráticas; implementar políticas de accountability; estabelecer a política de vouchers; além das diversas outras formas de privatização, que atingem desde a escolha dos materiais didáticos até a terceirização da gestão de escolas públicas.Universidade do Oeste de Santa Catarina2019-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/2089610.18593/r.v44i3.20896Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 44 Núm. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; v. 44 n. 3 (2019): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 44 N.º 3 (2019): Roteiro; 1-242177-60590104-431110.18593/r.v44i3reponame:Roteiro (Joaçaba. Online)instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)instacron:UNOESCporhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14023https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14024Copyright (c) 2019 Mariano Moura Melgarejo, Eneida Oto Shiromainfo:eu-repo/semantics/openAccessMelgarejo, Mariano MouraShiroma, Eneida Oto2022-08-16T14:18:36Zoai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/20896Revistahttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteirohttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/oairoteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br2177-60590104-4311opendoar:2022-08-16T14:18:36Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The inter-american development Bank’s Project of Education El proyecto de educación del Banco Interamericano de Desarrollo O projeto de educação do Banco Interamericano de Desenvolvimento |
title |
The inter-american development Bank’s Project of Education |
spellingShingle |
The inter-american development Bank’s Project of Education Melgarejo, Mariano Moura Organizações Multilaterais Banco Interamericano de Desenvolvimento Política Educacional Organismos multilaterales Banco Interamericano de Desarrollo Política Educativa Multilateral Organizations Inter-American Development Bank Education Policy |
title_short |
The inter-american development Bank’s Project of Education |
title_full |
The inter-american development Bank’s Project of Education |
title_fullStr |
The inter-american development Bank’s Project of Education |
title_full_unstemmed |
The inter-american development Bank’s Project of Education |
title_sort |
The inter-american development Bank’s Project of Education |
author |
Melgarejo, Mariano Moura |
author_facet |
Melgarejo, Mariano Moura Shiroma, Eneida Oto |
author_role |
author |
author2 |
Shiroma, Eneida Oto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Melgarejo, Mariano Moura Shiroma, Eneida Oto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Organizações Multilaterais Banco Interamericano de Desenvolvimento Política Educacional Organismos multilaterales Banco Interamericano de Desarrollo Política Educativa Multilateral Organizations Inter-American Development Bank Education Policy |
topic |
Organizações Multilaterais Banco Interamericano de Desenvolvimento Política Educacional Organismos multilaterales Banco Interamericano de Desarrollo Política Educativa Multilateral Organizations Inter-American Development Bank Education Policy |
description |
This paper discusses the project of Education developed by the, some aspects of the Inter-American Development Bank, its history, its internal organization and contracts addressed to Brazil. We analyzed a huge documental corpus about the general guidelines of IADB, its milestone and projects for the sector of Education. The findings evidence that, under the pretext of poverty alleviation, the IADB’s policies aim at narrow the teacher training; strength control over teaching work through the curriculum reform, implement large scales assessment, coaching; adopt flexible management; destroy the teaching career by its replacement by meritocratic; introduce measures of accountability; adopt vouchers besides other forms of privatization of education, which affect since the material choice until the management outsourcing of the public schools. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896 10.18593/r.v44i3.20896 |
url |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896 |
identifier_str_mv |
10.18593/r.v44i3.20896 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14023 https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/20896/14024 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Mariano Moura Melgarejo, Eneida Oto Shiroma info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Mariano Moura Melgarejo, Eneida Oto Shiroma |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24 Roteiro; Vol. 44 Núm. 3 (2019): Roteiro; 1-24 Roteiro; Vol. 44 No. 3 (2019): Roteiro; 1-24 Roteiro; v. 44 n. 3 (2019): Roteiro; 1-24 Roteiro; Vol. 44 N.º 3 (2019): Roteiro; 1-24 2177-6059 0104-4311 10.18593/r.v44i3 reponame:Roteiro (Joaçaba. Online) instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) instacron:UNOESC |
instname_str |
Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
instacron_str |
UNOESC |
institution |
UNOESC |
reponame_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
collection |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
roteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br |
_version_ |
1800220531068239872 |