Educação a distância e as novas demandas ocupacionais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.282 http://hdl.handle.net/11449/212432 |
Resumo: | Due to the new dynamic of the information society and knowledge which favors the development of human resources, we find two central analysis: the democratization of the educational process in order to develop citizens and to prepare them for the job market. However, we will try to discuss educational trends in this study, especially distance education as a information society solution for qualifying workers for the job market, described as occupational demands and their new requirements. |
id |
UNSP_097f96405a83c0723766f99abf106825 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/212432 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionaisDistance education and the new ocupational demandsdistance educationoccupational demandsjob marketeducação a distânciademandas ocupacionaismundo do trabalhoDue to the new dynamic of the information society and knowledge which favors the development of human resources, we find two central analysis: the democratization of the educational process in order to develop citizens and to prepare them for the job market. However, we will try to discuss educational trends in this study, especially distance education as a information society solution for qualifying workers for the job market, described as occupational demands and their new requirements.Com a nova dinâmica da sociedade da informação e do conhecimento, que privilegia a formação de recursos humanos, nos deparamos com duas análises primordiais: a democratização do processo educativo para a formação de cidadãos e a preparação para o mundo do trabalho. Portanto, neste trabalho, procuraremos discutir as tendências educacionais especialmente a educação a distância como um dos caminhos para a solução de qualificação da sociedade da informação para o mundo do trabalho, caracterizado enquanto demandas de ocupação e suas novas exigências.Universidade do Sagrado Coração em Bauru, Centro de Filosofia e Ciências HumanasUniversidade Estadual Paulista, Departamento de EducaçãoUniversidade Estadual Paulista, Departamento de EducaçãoSetor de Educação da Universidade Federal do ParanáUniversidade do Sagrado Coração em BauruUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Barros, Daniela Melaré Vieira [UNESP]2021-07-14T10:39:52Z2021-07-14T10:39:52Z2003-06info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article01-21application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.282Educar em Revista. Curitiba, PR, Brazil: Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 21, p. 01-21, 2003.0104-40601984-0411http://hdl.handle.net/11449/21243210.1590/0104-4060.282S0104-40602003000100005S0104-40602003000100005.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEducar em Revistainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-17T13:16:57Zoai:repositorio.unesp.br:11449/212432Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:09:41.331779Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais Distance education and the new ocupational demands |
title |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais |
spellingShingle |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais Barros, Daniela Melaré Vieira [UNESP] distance education occupational demands job market educação a distância demandas ocupacionais mundo do trabalho |
title_short |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais |
title_full |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais |
title_fullStr |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais |
title_full_unstemmed |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais |
title_sort |
Educação a distância e as novas demandas ocupacionais |
author |
Barros, Daniela Melaré Vieira [UNESP] |
author_facet |
Barros, Daniela Melaré Vieira [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade do Sagrado Coração em Bauru Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Daniela Melaré Vieira [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
distance education occupational demands job market educação a distância demandas ocupacionais mundo do trabalho |
topic |
distance education occupational demands job market educação a distância demandas ocupacionais mundo do trabalho |
description |
Due to the new dynamic of the information society and knowledge which favors the development of human resources, we find two central analysis: the democratization of the educational process in order to develop citizens and to prepare them for the job market. However, we will try to discuss educational trends in this study, especially distance education as a information society solution for qualifying workers for the job market, described as occupational demands and their new requirements. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-06 2021-07-14T10:39:52Z 2021-07-14T10:39:52Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.282 Educar em Revista. Curitiba, PR, Brazil: Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 21, p. 01-21, 2003. 0104-4060 1984-0411 http://hdl.handle.net/11449/212432 10.1590/0104-4060.282 S0104-40602003000100005 S0104-40602003000100005.pdf |
url |
http://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.282 http://hdl.handle.net/11449/212432 |
identifier_str_mv |
Educar em Revista. Curitiba, PR, Brazil: Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 21, p. 01-21, 2003. 0104-4060 1984-0411 10.1590/0104-4060.282 S0104-40602003000100005 S0104-40602003000100005.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Educar em Revista |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
01-21 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
SciELO reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129292049055744 |