A indústria criativa de games no Brasil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/124345 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-05-13/000829986.pdf |
Resumo: | The games are a worldwide fever, since 80's is becoming more popular and featured in the media, in the culture and economy. The sector fits in creative economy, a sector of economy that is growing gaining prominence for being a driver for economic, cultural and environmental development. The producing process, competition and logic of cultural games industry differ from traditional economy. The article seeks to show what is necessary to the game industry be able to establish and remain on the market, and what is the obstacles that this industry will face in Brazil, a potential creative economy country |
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A indústria criativa de games no BrasilEconomiaJogosJogos eletrônicosElectronic gamesThe games are a worldwide fever, since 80's is becoming more popular and featured in the media, in the culture and economy. The sector fits in creative economy, a sector of economy that is growing gaining prominence for being a driver for economic, cultural and environmental development. The producing process, competition and logic of cultural games industry differ from traditional economy. The article seeks to show what is necessary to the game industry be able to establish and remain on the market, and what is the obstacles that this industry will face in Brazil, a potential creative economy countryOs games são uma febre mundial, que desde os anos 80 vem ganhando espaço e destaque na mídia, na cultura e na economia. O setor se enquadra na Economia Criativa, um setor da economia que vem crescendo e ganhando destaque por ser um motor do desenvolvimento econômico, cultural e ambiental. Os processos de produção, a competição e lógica da indústria cultural de games diferem da economia tradicional. O trabalho procura mostrar o que é necessário para que uma indústria de game possa se estabelecer e se manter no mercado, e quais são os obstáculos que essa indústria enfrenta no Brasil, um país que tem potencial na economia criativaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Casagrande, Elton Eustáquio [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Rocha, Leonardo Lucas Rodrigues [UNESP]2015-07-13T12:09:37Z2015-07-13T12:09:37Z2015-01-22info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfROCHA, Leonardo Lucas Rodrigues. A indústria criativa de games no Brasil. 2015. 1 CD-ROM. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Ciências Econômicas) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras (Campus de Araraquara), 2015.http://hdl.handle.net/11449/124345000829986http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-05-13/000829986.pdf8335553919867015Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-11T17:50:36Zoai:repositorio.unesp.br:11449/124345Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T13:32:14.488037Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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