A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/134190 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/25-01-2016/000858068.pdf |
Resumo: | The research aims to analyze the possibilities of using the interactivity in the Second Screen tool. The Brazilian Digital TV brought with in the possibility of the viewer interact with the television content through tablets, mobile and other technological devices, such as in apps, content platforms to browse or in social networks. Thus, many authors have named the new experiences as Second Screen and Social TV. But, many times because they are aggregated with a digital televisional content, they are mistaken as a single platform. Through a 'transmetodologíca' research with a documentary literature, we try to discuss issues in order to provide a study of deepening as the base for a possible definition of concepts and to establish the differences and similarities between the two technologies. To this end, and exploratory field study will be used in order to exemplify the current reality. What we observe is that there is a necessity to publish these technologies and how they work in order to extend knowledge or the Second Screen tool. We aim, even though new questions, to disseminate and build aggregate knowledge about the themes and their use in the standard of Brazilian Digital TV, to improve understanding of the population about these innovations |
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A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativosComunicaçãoMídia digitalInternetTelevisão digitalCommunicationThe research aims to analyze the possibilities of using the interactivity in the Second Screen tool. The Brazilian Digital TV brought with in the possibility of the viewer interact with the television content through tablets, mobile and other technological devices, such as in apps, content platforms to browse or in social networks. Thus, many authors have named the new experiences as Second Screen and Social TV. But, many times because they are aggregated with a digital televisional content, they are mistaken as a single platform. Through a 'transmetodologíca' research with a documentary literature, we try to discuss issues in order to provide a study of deepening as the base for a possible definition of concepts and to establish the differences and similarities between the two technologies. To this end, and exploratory field study will be used in order to exemplify the current reality. What we observe is that there is a necessity to publish these technologies and how they work in order to extend knowledge or the Second Screen tool. We aim, even though new questions, to disseminate and build aggregate knowledge about the themes and their use in the standard of Brazilian Digital TV, to improve understanding of the population about these innovationsA pesquisa visa analisar as possibilidades de utilização da interatividade na ferramenta Segudna Tela. A tv digital brasileira trouxe com ela a potencialidade do espectador interagir com o conteúdo televisivo através de tablets, mobiles e outros dispositivos tecnológicos, sejam em aplicativos (apps), plataformas de conteúdos para navegação ou redes sociais. Assim, muitos estudiosos denominaram as novas experiências como Segunda Tela e TV Social. Mas, por muitas vezes devido estarem agregadas conjuntamente ao conteúdo televisional digital, sao confundidas como uma plataforma única. Através de uma pesquisa transmetodológica, com um levantamento bibliográfico documental, procuramos debater questões a fim de proporcionar um aprofundamento do estudo que servirá de base para uma possível definição dos conceitos e para estabelecer as diferenças e semelhanças entre as duas tecnologias. Para tal, um estudo de campo exploratório foi utilizado de forma a exemplificara realidade atual. O que observamos é que há uma necessidade de divulgação das tecnologias e de como estas funcionam, a fim de ampliar o conhecimento sobre a ferramenta Segunda Tela. Objetivamos, mesmo que através de novos questionamentos, difundir conhecimento agregado sobre as temáticas e sua utilização no padrão brasileiro de TV Digital, para melhorar a compreensão da população sobre as inovaçõesUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Gobbi, Maria Cristina [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Bernardini, Gleice [UNESP]2016-02-05T18:30:07Z2016-02-05T18:30:07Z2015-08-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis159 f. : il.application/pdfBERNARDINI, Gleice. A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos. 2015. 159 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015.http://hdl.handle.net/11449/134190000858068http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/25-01-2016/000858068.pdf33004056081P42302756561160804Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-22T13:27:06Zoai:repositorio.unesp.br:11449/134190Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:44:39.016736Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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