A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bernardini, Gleice [UNESP]
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/134190
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/25-01-2016/000858068.pdf
Resumo: The research aims to analyze the possibilities of using the interactivity in the Second Screen tool. The Brazilian Digital TV brought with in the possibility of the viewer interact with the television content through tablets, mobile and other technological devices, such as in apps, content platforms to browse or in social networks. Thus, many authors have named the new experiences as Second Screen and Social TV. But, many times because they are aggregated with a digital televisional content, they are mistaken as a single platform. Through a 'transmetodologíca' research with a documentary literature, we try to discuss issues in order to provide a study of deepening as the base for a possible definition of concepts and to establish the differences and similarities between the two technologies. To this end, and exploratory field study will be used in order to exemplify the current reality. What we observe is that there is a necessity to publish these technologies and how they work in order to extend knowledge or the Second Screen tool. We aim, even though new questions, to disseminate and build aggregate knowledge about the themes and their use in the standard of Brazilian Digital TV, to improve understanding of the population about these innovations
id UNSP_118fc432ed34a8a6aebd4ae76d33cf4e
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/134190
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativosComunicaçãoMídia digitalInternetTelevisão digitalCommunicationThe research aims to analyze the possibilities of using the interactivity in the Second Screen tool. The Brazilian Digital TV brought with in the possibility of the viewer interact with the television content through tablets, mobile and other technological devices, such as in apps, content platforms to browse or in social networks. Thus, many authors have named the new experiences as Second Screen and Social TV. But, many times because they are aggregated with a digital televisional content, they are mistaken as a single platform. Through a 'transmetodologíca' research with a documentary literature, we try to discuss issues in order to provide a study of deepening as the base for a possible definition of concepts and to establish the differences and similarities between the two technologies. To this end, and exploratory field study will be used in order to exemplify the current reality. What we observe is that there is a necessity to publish these technologies and how they work in order to extend knowledge or the Second Screen tool. We aim, even though new questions, to disseminate and build aggregate knowledge about the themes and their use in the standard of Brazilian Digital TV, to improve understanding of the population about these innovationsA pesquisa visa analisar as possibilidades de utilização da interatividade na ferramenta Segudna Tela. A tv digital brasileira trouxe com ela a potencialidade do espectador interagir com o conteúdo televisivo através de tablets, mobiles e outros dispositivos tecnológicos, sejam em aplicativos (apps), plataformas de conteúdos para navegação ou redes sociais. Assim, muitos estudiosos denominaram as novas experiências como Segunda Tela e TV Social. Mas, por muitas vezes devido estarem agregadas conjuntamente ao conteúdo televisional digital, sao confundidas como uma plataforma única. Através de uma pesquisa transmetodológica, com um levantamento bibliográfico documental, procuramos debater questões a fim de proporcionar um aprofundamento do estudo que servirá de base para uma possível definição dos conceitos e para estabelecer as diferenças e semelhanças entre as duas tecnologias. Para tal, um estudo de campo exploratório foi utilizado de forma a exemplificara realidade atual. O que observamos é que há uma necessidade de divulgação das tecnologias e de como estas funcionam, a fim de ampliar o conhecimento sobre a ferramenta Segunda Tela. Objetivamos, mesmo que através de novos questionamentos, difundir conhecimento agregado sobre as temáticas e sua utilização no padrão brasileiro de TV Digital, para melhorar a compreensão da população sobre as inovaçõesUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Gobbi, Maria Cristina [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Bernardini, Gleice [UNESP]2016-02-05T18:30:07Z2016-02-05T18:30:07Z2015-08-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis159 f. : il.application/pdfBERNARDINI, Gleice. A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos. 2015. 159 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015.http://hdl.handle.net/11449/134190000858068http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/25-01-2016/000858068.pdf33004056081P42302756561160804Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-22T13:27:06Zoai:repositorio.unesp.br:11449/134190Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:44:39.016736Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
title A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
spellingShingle A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
Bernardini, Gleice [UNESP]
Comunicação
Mídia digital
Internet
Televisão digital
Communication
title_short A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
title_full A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
title_fullStr A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
title_full_unstemmed A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
title_sort A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos
author Bernardini, Gleice [UNESP]
author_facet Bernardini, Gleice [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Gobbi, Maria Cristina [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Bernardini, Gleice [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação
Mídia digital
Internet
Televisão digital
Communication
topic Comunicação
Mídia digital
Internet
Televisão digital
Communication
description The research aims to analyze the possibilities of using the interactivity in the Second Screen tool. The Brazilian Digital TV brought with in the possibility of the viewer interact with the television content through tablets, mobile and other technological devices, such as in apps, content platforms to browse or in social networks. Thus, many authors have named the new experiences as Second Screen and Social TV. But, many times because they are aggregated with a digital televisional content, they are mistaken as a single platform. Through a 'transmetodologíca' research with a documentary literature, we try to discuss issues in order to provide a study of deepening as the base for a possible definition of concepts and to establish the differences and similarities between the two technologies. To this end, and exploratory field study will be used in order to exemplify the current reality. What we observe is that there is a necessity to publish these technologies and how they work in order to extend knowledge or the Second Screen tool. We aim, even though new questions, to disseminate and build aggregate knowledge about the themes and their use in the standard of Brazilian Digital TV, to improve understanding of the population about these innovations
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-08-14
2016-02-05T18:30:07Z
2016-02-05T18:30:07Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv BERNARDINI, Gleice. A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos. 2015. 159 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015.
http://hdl.handle.net/11449/134190
000858068
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/25-01-2016/000858068.pdf
33004056081P4
2302756561160804
identifier_str_mv BERNARDINI, Gleice. A segunda tela na tv digital brasileira: um estudo dos processos midiáticos interativos. 2015. 159 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015.
000858068
33004056081P4
2302756561160804
url http://hdl.handle.net/11449/134190
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/25-01-2016/000858068.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 159 f. : il.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129353024798720