Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nakamura, Priscila Miyuki [UNESP]
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/120138
Resumo: This study is the result of a bibliographical research on the performance of the Third Sector in the current society. From references the study tried to locate the sprouting of the Third Sector in the international scene, whit the bankruptcy of welfare state, until its insertion in the Brazilian scene. Following this historical context, the paper of Communitarian Communication, Social Marketing and Communitarian Public Relations is discussed the importance of the communication of this Sector. Moreover, it has the effort of making one brief conceptualization and definition of the present terms. Working whit the concepts of Communitarian Communication and Communitarian Public Relations the study tried to focus the importance of creating a bond whit the development of a new educational model. Finally, the relation and the paper of the Communication in the construction of a new conception of citizenship was discussed. The hypothesis that crossed this study with respect to the potentialities of the Third Sector are considered an answer to the current social economic and political questions. Confiding, thus, a dynamic and stimulating field for the professional of Public Relations that, opposing what some studies had tries to show, are not necessarily the service of the market or private interests, but can collaborate whit its expertise to help to rescues the ethical values capable to change the life into a more solidary society
id UNSP_128170a74f026246a960f7b4700c77f7
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/120138
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação socialAssociações sem fins lucrativosRelações publicasResponsabilidade socialComunicação no desenvolvimento da comunidadeCidadaniaSocial ResponsibilityThis study is the result of a bibliographical research on the performance of the Third Sector in the current society. From references the study tried to locate the sprouting of the Third Sector in the international scene, whit the bankruptcy of welfare state, until its insertion in the Brazilian scene. Following this historical context, the paper of Communitarian Communication, Social Marketing and Communitarian Public Relations is discussed the importance of the communication of this Sector. Moreover, it has the effort of making one brief conceptualization and definition of the present terms. Working whit the concepts of Communitarian Communication and Communitarian Public Relations the study tried to focus the importance of creating a bond whit the development of a new educational model. Finally, the relation and the paper of the Communication in the construction of a new conception of citizenship was discussed. The hypothesis that crossed this study with respect to the potentialities of the Third Sector are considered an answer to the current social economic and political questions. Confiding, thus, a dynamic and stimulating field for the professional of Public Relations that, opposing what some studies had tries to show, are not necessarily the service of the market or private interests, but can collaborate whit its expertise to help to rescues the ethical values capable to change the life into a more solidary societyEste estudo é resultado de uma pesquisa bibliográfica sobre a atuação do Terceiro Setor na sociedade atual. A partir de referências procurei localizar o surgimento do Terceiro setor no cenário internacional, com a falência do welfare state, até sua inserção no cenário brasileiro. Conseguinte a esta contextualização histórica, passo a discutir o papel da Comunicação no desenvolvimento e manutenção destas organizações na sociedade. Com base em estudos sobre a Comunicação Comunitária, Marketing Social e Relações Públicas Comunitárias, discuto a importância da comunicação dentro deste Setor. Além disso, há o esforço em fazer uma breve conceituação e definição dos termos apresentados. Trabalhando com os conceitos de Comunicação Comunitária e Relações Públicas Comunitárias procurei enfocar a importância e se criar um vínculo com o desenvolvimento de um novo modelo educacional. Por fim, busco discutir a relação e o papel da comunicação na construção de uma nova concepção de cidadania. A hipótese que atravessou este trabalho aponta para as potencialidades do Terceiro Setor propor resposta a questões sociais, econômicas e políticas atuais. Abrindo-se, assim, um campo dinâmico e estimulante para os profissionais de Relações Públicas que, contrariando o que alguns estudos procuraram mostrar, não está necessariamente a serviço do mercado ou de interesses privados, mas pode colaborar com sua expertise para ajudar a resgatar os valores éticos capazes de tornar a vida em sociedade mais solidáriaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Silva, Larissa Maués Pelúcio [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Nakamura, Priscila Miyuki [UNESP]2015-03-23T15:24:22Z2015-03-23T15:24:22Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfNAKAMURA, Priscila Miyuki. Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.http://hdl.handle.net/11449/120138000645654nakamura_pm_tcc_bauru.pdf50183855484958720000-0001-6212-3629Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:14:00Zoai:repositorio.unesp.br:11449/120138Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T14:17:07.653897Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
title Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
spellingShingle Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
Nakamura, Priscila Miyuki [UNESP]
Associações sem fins lucrativos
Relações publicas
Responsabilidade social
Comunicação no desenvolvimento da comunidade
Cidadania
Social Responsibility
title_short Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
title_full Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
title_fullStr Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
title_full_unstemmed Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
title_sort Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social
author Nakamura, Priscila Miyuki [UNESP]
author_facet Nakamura, Priscila Miyuki [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, Larissa Maués Pelúcio [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Nakamura, Priscila Miyuki [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Associações sem fins lucrativos
Relações publicas
Responsabilidade social
Comunicação no desenvolvimento da comunidade
Cidadania
Social Responsibility
topic Associações sem fins lucrativos
Relações publicas
Responsabilidade social
Comunicação no desenvolvimento da comunidade
Cidadania
Social Responsibility
description This study is the result of a bibliographical research on the performance of the Third Sector in the current society. From references the study tried to locate the sprouting of the Third Sector in the international scene, whit the bankruptcy of welfare state, until its insertion in the Brazilian scene. Following this historical context, the paper of Communitarian Communication, Social Marketing and Communitarian Public Relations is discussed the importance of the communication of this Sector. Moreover, it has the effort of making one brief conceptualization and definition of the present terms. Working whit the concepts of Communitarian Communication and Communitarian Public Relations the study tried to focus the importance of creating a bond whit the development of a new educational model. Finally, the relation and the paper of the Communication in the construction of a new conception of citizenship was discussed. The hypothesis that crossed this study with respect to the potentialities of the Third Sector are considered an answer to the current social economic and political questions. Confiding, thus, a dynamic and stimulating field for the professional of Public Relations that, opposing what some studies had tries to show, are not necessarily the service of the market or private interests, but can collaborate whit its expertise to help to rescues the ethical values capable to change the life into a more solidary society
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2015-03-23T15:24:22Z
2015-03-23T15:24:22Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv NAKAMURA, Priscila Miyuki. Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.
http://hdl.handle.net/11449/120138
000645654
nakamura_pm_tcc_bauru.pdf
5018385548495872
0000-0001-6212-3629
identifier_str_mv NAKAMURA, Priscila Miyuki. Comunicação no terceiro setor: novos paradigmas para transformação social. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.
000645654
nakamura_pm_tcc_bauru.pdf
5018385548495872
0000-0001-6212-3629
url http://hdl.handle.net/11449/120138
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128340316389376