O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP]
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721
http://hdl.handle.net/11449/42549
Resumo: The objective of this study is to present the trajectory of a research project (ALLEVATO, 2005) whose phenomenon of interest is the teaching of mathematics using problem solving with computers. The text is an attempt to portray this trajectory, from the point of view of the methodological route followed by the researcher, which was based on two main axes: the guidance of the educator Thomas A. Romberg (1992), and the guidelines provided by the foundations of qualitative research. The study was developed during a doctoral course offered by the Graduate Program in Mathematics Education at the State University of São Paulo (UNESP), Rio Claro campus.
id UNSP_169278d477528cd543fff44933f8f4a9
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/42549
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educaçãoThe Romberg' Model and the Methodological Route of a Qualitative Research in Mathematical EducationRomberg ModelQualitative ResearchMathematics EducationThe objective of this study is to present the trajectory of a research project (ALLEVATO, 2005) whose phenomenon of interest is the teaching of mathematics using problem solving with computers. The text is an attempt to portray this trajectory, from the point of view of the methodological route followed by the researcher, which was based on two main axes: the guidance of the educator Thomas A. Romberg (1992), and the guidelines provided by the foundations of qualitative research. The study was developed during a doctoral course offered by the Graduate Program in Mathematics Education at the State University of São Paulo (UNESP), Rio Claro campus.UNESP Rio Claro SP, São Paulo, BrazilUniv Cruzeiro Sul, UNICSUL, São Paulo, BrazilUNESP Rio Claro SP, São Paulo, BrazilUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de MatemáticaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Univ Cruzeiro SulGomes Allevato, Norma Suely [UNESP]2014-05-20T15:34:29Z2014-05-20T15:34:29Z2008-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article175-197application/pdfhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 29, p. 175-197, 2008.0103-636Xhttp://hdl.handle.net/11449/42549WOS:000272527600009WOS000272527600009.pdfWeb of Sciencereponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporBolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematicainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-29T06:26:05Zoai:repositorio.unesp.br:11449/42549Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-06T00:12:15.696467Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
The Romberg' Model and the Methodological Route of a Qualitative Research in Mathematical Education
title O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
spellingShingle O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP]
Romberg Model
Qualitative Research
Mathematics Education
title_short O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
title_full O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
title_fullStr O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
title_full_unstemmed O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
title_sort O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
author Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP]
author_facet Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Univ Cruzeiro Sul
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Romberg Model
Qualitative Research
Mathematics Education
topic Romberg Model
Qualitative Research
Mathematics Education
description The objective of this study is to present the trajectory of a research project (ALLEVATO, 2005) whose phenomenon of interest is the teaching of mathematics using problem solving with computers. The text is an attempt to portray this trajectory, from the point of view of the methodological route followed by the researcher, which was based on two main axes: the guidance of the educator Thomas A. Romberg (1992), and the guidelines provided by the foundations of qualitative research. The study was developed during a doctoral course offered by the Graduate Program in Mathematics Education at the State University of São Paulo (UNESP), Rio Claro campus.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-01-01
2014-05-20T15:34:29Z
2014-05-20T15:34:29Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 29, p. 175-197, 2008.
0103-636X
http://hdl.handle.net/11449/42549
WOS:000272527600009
WOS000272527600009.pdf
url http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721
http://hdl.handle.net/11449/42549
identifier_str_mv Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 29, p. 175-197, 2008.
0103-636X
WOS:000272527600009
WOS000272527600009.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 175-197
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática
dc.source.none.fl_str_mv Web of Science
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129594831667200