O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721 http://hdl.handle.net/11449/42549 |
Resumo: | The objective of this study is to present the trajectory of a research project (ALLEVATO, 2005) whose phenomenon of interest is the teaching of mathematics using problem solving with computers. The text is an attempt to portray this trajectory, from the point of view of the methodological route followed by the researcher, which was based on two main axes: the guidance of the educator Thomas A. Romberg (1992), and the guidelines provided by the foundations of qualitative research. The study was developed during a doctoral course offered by the Graduate Program in Mathematics Education at the State University of São Paulo (UNESP), Rio Claro campus. |
id |
UNSP_169278d477528cd543fff44933f8f4a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/42549 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educaçãoThe Romberg' Model and the Methodological Route of a Qualitative Research in Mathematical EducationRomberg ModelQualitative ResearchMathematics EducationThe objective of this study is to present the trajectory of a research project (ALLEVATO, 2005) whose phenomenon of interest is the teaching of mathematics using problem solving with computers. The text is an attempt to portray this trajectory, from the point of view of the methodological route followed by the researcher, which was based on two main axes: the guidance of the educator Thomas A. Romberg (1992), and the guidelines provided by the foundations of qualitative research. The study was developed during a doctoral course offered by the Graduate Program in Mathematics Education at the State University of São Paulo (UNESP), Rio Claro campus.UNESP Rio Claro SP, São Paulo, BrazilUniv Cruzeiro Sul, UNICSUL, São Paulo, BrazilUNESP Rio Claro SP, São Paulo, BrazilUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de MatemáticaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Univ Cruzeiro SulGomes Allevato, Norma Suely [UNESP]2014-05-20T15:34:29Z2014-05-20T15:34:29Z2008-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article175-197application/pdfhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 29, p. 175-197, 2008.0103-636Xhttp://hdl.handle.net/11449/42549WOS:000272527600009WOS000272527600009.pdfWeb of Sciencereponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporBolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematicainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-29T06:26:05Zoai:repositorio.unesp.br:11449/42549Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-06T00:12:15.696467Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação The Romberg' Model and the Methodological Route of a Qualitative Research in Mathematical Education |
title |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação |
spellingShingle |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP] Romberg Model Qualitative Research Mathematics Education |
title_short |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação |
title_full |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação |
title_fullStr |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação |
title_full_unstemmed |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação |
title_sort |
O modelo de Romberg e o percurso metodológico de uma pesquisa qualitativa em educação de uma pesquisa qualitativa em educação |
author |
Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP] |
author_facet |
Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) Univ Cruzeiro Sul |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes Allevato, Norma Suely [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Romberg Model Qualitative Research Mathematics Education |
topic |
Romberg Model Qualitative Research Mathematics Education |
description |
The objective of this study is to present the trajectory of a research project (ALLEVATO, 2005) whose phenomenon of interest is the teaching of mathematics using problem solving with computers. The text is an attempt to portray this trajectory, from the point of view of the methodological route followed by the researcher, which was based on two main axes: the guidance of the educator Thomas A. Romberg (1992), and the guidelines provided by the foundations of qualitative research. The study was developed during a doctoral course offered by the Graduate Program in Mathematics Education at the State University of São Paulo (UNESP), Rio Claro campus. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-01-01 2014-05-20T15:34:29Z 2014-05-20T15:34:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721 Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 29, p. 175-197, 2008. 0103-636X http://hdl.handle.net/11449/42549 WOS:000272527600009 WOS000272527600009.pdf |
url |
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1721 http://hdl.handle.net/11449/42549 |
identifier_str_mv |
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 29, p. 175-197, 2008. 0103-636X WOS:000272527600009 WOS000272527600009.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
175-197 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática |
dc.source.none.fl_str_mv |
Web of Science reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129594831667200 |