Blog corporativo como ferramenta da Intranet

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zaia, Mariana Teresa [UNESP]
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/121796
Resumo: This project aimed at discussing about the possibility of transforming a corporate blog into an Intranet tool. The objective is to make the internal communication more interactive by bringing the employee closer to the organization through conversing in a less formal environment. In the first series of discussions, issues such as how the organizational communication works as a whole, which communications vehicles are normally used to reach the target group and the role of public relations in the organizational communication, were conducted aiming the discussion around the internal communication and the personnel, one of the objectives of this paper. Following these discussions, the focal points was around digital communication and its possibilities in the organization, as well as talking about and discussing the blog and the Intranet. Finally a theoretical discussion was conducted concerning the possibilities of turning this corporate blog into an Intranet tool and the reasons why public relations should manage this new communications tool
id UNSP_41a79afb7cda978e6a1e03607d467bb1
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/121796
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Blog corporativo como ferramenta da IntranetComunicação nas organizaçõesComunicação e tecnologiaBlogsRelações publicasIntranetsThis project aimed at discussing about the possibility of transforming a corporate blog into an Intranet tool. The objective is to make the internal communication more interactive by bringing the employee closer to the organization through conversing in a less formal environment. In the first series of discussions, issues such as how the organizational communication works as a whole, which communications vehicles are normally used to reach the target group and the role of public relations in the organizational communication, were conducted aiming the discussion around the internal communication and the personnel, one of the objectives of this paper. Following these discussions, the focal points was around digital communication and its possibilities in the organization, as well as talking about and discussing the blog and the Intranet. Finally a theoretical discussion was conducted concerning the possibilities of turning this corporate blog into an Intranet tool and the reasons why public relations should manage this new communications toolEste trabalho buscou discutir sobre a possibilidade de tonar o blog corporativo uma ferramenta da Intranet. O objetivo é fazer com que a comunicação interna seja mais interativa, aproximando o funcionário da organização por meio do diálogo e da informalidade. Nas primeiras discussões, foram tratados da comunicação organizacional como um todo, isto é, como esta comunicação acontece na empresa, quais são os veículos de comunicação normalmente usados para atingir os públicos de interesse e qual o papel do relações-públicas na comunicação organizacional, para assim direcionar a discussão para a comunicação interna e o público interno, um dos objetos de estudo deste trabalho. Em seguida, as reflexões foram em torno da comunicação digital e suas possibilidades na organização, além de abordar e discutir sobre o blog e a Intranet. Por último foi feita uma discussão teórica sobre as possibilidades de tornar o blog corporativo uma ferramenta da Intranet e os motivos pelos quais o relações-públicas deve ser o gerenciador desta nova ferramenta de comunicaçãoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Maciel, Suely [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Zaia, Mariana Teresa [UNESP]2015-03-23T15:29:47Z2015-03-23T15:29:47Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfZAIA, Mariana Teresa. Blog corporativo como ferramenta da Intranet. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.http://hdl.handle.net/11449/121796000682558zaia_mt_tcc_bauru.pdf7490480851976989Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:19:05Zoai:repositorio.unesp.br:11449/121796Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:10:32.801924Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Blog corporativo como ferramenta da Intranet
title Blog corporativo como ferramenta da Intranet
spellingShingle Blog corporativo como ferramenta da Intranet
Zaia, Mariana Teresa [UNESP]
Comunicação nas organizações
Comunicação e tecnologia
Blogs
Relações publicas
Intranets
title_short Blog corporativo como ferramenta da Intranet
title_full Blog corporativo como ferramenta da Intranet
title_fullStr Blog corporativo como ferramenta da Intranet
title_full_unstemmed Blog corporativo como ferramenta da Intranet
title_sort Blog corporativo como ferramenta da Intranet
author Zaia, Mariana Teresa [UNESP]
author_facet Zaia, Mariana Teresa [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Maciel, Suely [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Zaia, Mariana Teresa [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação nas organizações
Comunicação e tecnologia
Blogs
Relações publicas
Intranets
topic Comunicação nas organizações
Comunicação e tecnologia
Blogs
Relações publicas
Intranets
description This project aimed at discussing about the possibility of transforming a corporate blog into an Intranet tool. The objective is to make the internal communication more interactive by bringing the employee closer to the organization through conversing in a less formal environment. In the first series of discussions, issues such as how the organizational communication works as a whole, which communications vehicles are normally used to reach the target group and the role of public relations in the organizational communication, were conducted aiming the discussion around the internal communication and the personnel, one of the objectives of this paper. Following these discussions, the focal points was around digital communication and its possibilities in the organization, as well as talking about and discussing the blog and the Intranet. Finally a theoretical discussion was conducted concerning the possibilities of turning this corporate blog into an Intranet tool and the reasons why public relations should manage this new communications tool
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011
2015-03-23T15:29:47Z
2015-03-23T15:29:47Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv ZAIA, Mariana Teresa. Blog corporativo como ferramenta da Intranet. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.
http://hdl.handle.net/11449/121796
000682558
zaia_mt_tcc_bauru.pdf
7490480851976989
identifier_str_mv ZAIA, Mariana Teresa. Blog corporativo como ferramenta da Intranet. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.
000682558
zaia_mt_tcc_bauru.pdf
7490480851976989
url http://hdl.handle.net/11449/121796
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129293465681920