Blog corporativo como ferramenta da Intranet
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/121796 |
Resumo: | This project aimed at discussing about the possibility of transforming a corporate blog into an Intranet tool. The objective is to make the internal communication more interactive by bringing the employee closer to the organization through conversing in a less formal environment. In the first series of discussions, issues such as how the organizational communication works as a whole, which communications vehicles are normally used to reach the target group and the role of public relations in the organizational communication, were conducted aiming the discussion around the internal communication and the personnel, one of the objectives of this paper. Following these discussions, the focal points was around digital communication and its possibilities in the organization, as well as talking about and discussing the blog and the Intranet. Finally a theoretical discussion was conducted concerning the possibilities of turning this corporate blog into an Intranet tool and the reasons why public relations should manage this new communications tool |
id |
UNSP_41a79afb7cda978e6a1e03607d467bb1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/121796 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Blog corporativo como ferramenta da IntranetComunicação nas organizaçõesComunicação e tecnologiaBlogsRelações publicasIntranetsThis project aimed at discussing about the possibility of transforming a corporate blog into an Intranet tool. The objective is to make the internal communication more interactive by bringing the employee closer to the organization through conversing in a less formal environment. In the first series of discussions, issues such as how the organizational communication works as a whole, which communications vehicles are normally used to reach the target group and the role of public relations in the organizational communication, were conducted aiming the discussion around the internal communication and the personnel, one of the objectives of this paper. Following these discussions, the focal points was around digital communication and its possibilities in the organization, as well as talking about and discussing the blog and the Intranet. Finally a theoretical discussion was conducted concerning the possibilities of turning this corporate blog into an Intranet tool and the reasons why public relations should manage this new communications toolEste trabalho buscou discutir sobre a possibilidade de tonar o blog corporativo uma ferramenta da Intranet. O objetivo é fazer com que a comunicação interna seja mais interativa, aproximando o funcionário da organização por meio do diálogo e da informalidade. Nas primeiras discussões, foram tratados da comunicação organizacional como um todo, isto é, como esta comunicação acontece na empresa, quais são os veículos de comunicação normalmente usados para atingir os públicos de interesse e qual o papel do relações-públicas na comunicação organizacional, para assim direcionar a discussão para a comunicação interna e o público interno, um dos objetos de estudo deste trabalho. Em seguida, as reflexões foram em torno da comunicação digital e suas possibilidades na organização, além de abordar e discutir sobre o blog e a Intranet. Por último foi feita uma discussão teórica sobre as possibilidades de tornar o blog corporativo uma ferramenta da Intranet e os motivos pelos quais o relações-públicas deve ser o gerenciador desta nova ferramenta de comunicaçãoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Maciel, Suely [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Zaia, Mariana Teresa [UNESP]2015-03-23T15:29:47Z2015-03-23T15:29:47Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfZAIA, Mariana Teresa. Blog corporativo como ferramenta da Intranet. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.http://hdl.handle.net/11449/121796000682558zaia_mt_tcc_bauru.pdf7490480851976989Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:19:05Zoai:repositorio.unesp.br:11449/121796Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:10:32.801924Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet |
title |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet |
spellingShingle |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet Zaia, Mariana Teresa [UNESP] Comunicação nas organizações Comunicação e tecnologia Blogs Relações publicas Intranets |
title_short |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet |
title_full |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet |
title_fullStr |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet |
title_full_unstemmed |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet |
title_sort |
Blog corporativo como ferramenta da Intranet |
author |
Zaia, Mariana Teresa [UNESP] |
author_facet |
Zaia, Mariana Teresa [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Maciel, Suely [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zaia, Mariana Teresa [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação nas organizações Comunicação e tecnologia Blogs Relações publicas Intranets |
topic |
Comunicação nas organizações Comunicação e tecnologia Blogs Relações publicas Intranets |
description |
This project aimed at discussing about the possibility of transforming a corporate blog into an Intranet tool. The objective is to make the internal communication more interactive by bringing the employee closer to the organization through conversing in a less formal environment. In the first series of discussions, issues such as how the organizational communication works as a whole, which communications vehicles are normally used to reach the target group and the role of public relations in the organizational communication, were conducted aiming the discussion around the internal communication and the personnel, one of the objectives of this paper. Following these discussions, the focal points was around digital communication and its possibilities in the organization, as well as talking about and discussing the blog and the Intranet. Finally a theoretical discussion was conducted concerning the possibilities of turning this corporate blog into an Intranet tool and the reasons why public relations should manage this new communications tool |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2015-03-23T15:29:47Z 2015-03-23T15:29:47Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
ZAIA, Mariana Teresa. Blog corporativo como ferramenta da Intranet. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011. http://hdl.handle.net/11449/121796 000682558 zaia_mt_tcc_bauru.pdf 7490480851976989 |
identifier_str_mv |
ZAIA, Mariana Teresa. Blog corporativo como ferramenta da Intranet. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011. 000682558 zaia_mt_tcc_bauru.pdf 7490480851976989 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/121796 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129293465681920 |