Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.redalyc.org/pdf/946/94622764004.pdf http://hdl.handle.net/11449/124706 |
Resumo: | This essay, linked to the project “Clemente Quaglio (1872-1948): pedological canon of science - historical critical study, denotes aspects from Clemente Quaglio’s scientific production. Consultations with institutional archives enabled to summon documentary sources of lower historiographical status - educational and scientific pamphlets - and interpret them with appropriate theoretical framework. This research aims to prioritize the study of theconcepts of psychogenesis, autoctisi and living school, contained in the re-elaboration of the pedologist’s theroretical plan. |
id |
UNSP_55fb0117823004e60479a36b422a953a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/124706 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente QuaglioPsychogenesis, autoctisi and living school: Clemente Quaglio’s assertive conceptsClemente QuaglioPsychogenesisAutoctisiClemente QuaglioPsicogêneseAutoctisiThis essay, linked to the project “Clemente Quaglio (1872-1948): pedological canon of science - historical critical study, denotes aspects from Clemente Quaglio’s scientific production. Consultations with institutional archives enabled to summon documentary sources of lower historiographical status - educational and scientific pamphlets - and interpret them with appropriate theoretical framework. This research aims to prioritize the study of theconcepts of psychogenesis, autoctisi and living school, contained in the re-elaboration of the pedologist’s theroretical plan.Esta comunicação, vinculada ao projeto “Clemente Quaglio (1872-1948): cânon da ciência pedológica — estudo histórico-crítico, demarca aspectos da produção científica de Clemente Quaglio. Consultas a acervos institucionais possibilitaram convocar fontes documentárias de menor estatuto historiográfico — opúsculos didático-científicos — e interpretá-las com referencial teórico apropriado. Os objetivos da pesquisa priorizaram o estudo dos conceitos de psicogênese, autoctisi e escola viva, constantes na reelaboração do plano teórico do pedologista.Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de AraraquaraUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de AraraquaraUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Monarcha, Carlos Roberto da Silva [UNESP]2015-07-15T18:27:31Z2015-07-15T18:27:31Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article323-337http://www.redalyc.org/pdf/946/94622764004.pdfBoletim - Academia Paulista de Psicologia, v. 31, n. 81, p. 323-337, 2011.1415-711Xhttp://hdl.handle.net/11449/1247062610871783347348Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporBoletim - Academia Paulista de Psicologiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-10T18:11:20Zoai:repositorio.unesp.br:11449/124706Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-06T00:06:54.556648Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio Psychogenesis, autoctisi and living school: Clemente Quaglio’s assertive concepts |
title |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio |
spellingShingle |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio Monarcha, Carlos Roberto da Silva [UNESP] Clemente Quaglio Psychogenesis Autoctisi Clemente Quaglio Psicogênese Autoctisi |
title_short |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio |
title_full |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio |
title_fullStr |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio |
title_full_unstemmed |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio |
title_sort |
Psicogênese, autoctisi e escola viva: conceitos assertivos de Clemente Quaglio |
author |
Monarcha, Carlos Roberto da Silva [UNESP] |
author_facet |
Monarcha, Carlos Roberto da Silva [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monarcha, Carlos Roberto da Silva [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Clemente Quaglio Psychogenesis Autoctisi Clemente Quaglio Psicogênese Autoctisi |
topic |
Clemente Quaglio Psychogenesis Autoctisi Clemente Quaglio Psicogênese Autoctisi |
description |
This essay, linked to the project “Clemente Quaglio (1872-1948): pedological canon of science - historical critical study, denotes aspects from Clemente Quaglio’s scientific production. Consultations with institutional archives enabled to summon documentary sources of lower historiographical status - educational and scientific pamphlets - and interpret them with appropriate theoretical framework. This research aims to prioritize the study of theconcepts of psychogenesis, autoctisi and living school, contained in the re-elaboration of the pedologist’s theroretical plan. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2015-07-15T18:27:31Z 2015-07-15T18:27:31Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.redalyc.org/pdf/946/94622764004.pdf Boletim - Academia Paulista de Psicologia, v. 31, n. 81, p. 323-337, 2011. 1415-711X http://hdl.handle.net/11449/124706 2610871783347348 |
url |
http://www.redalyc.org/pdf/946/94622764004.pdf http://hdl.handle.net/11449/124706 |
identifier_str_mv |
Boletim - Academia Paulista de Psicologia, v. 31, n. 81, p. 323-337, 2011. 1415-711X 2610871783347348 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Boletim - Academia Paulista de Psicologia |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
323-337 |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129585073618944 |