Revista o cruzeiro: a figura feminina em publicidades de sabonetes de 1949
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://publicacoes.unifran.br/index.php/dialogospertinentes/article/view/271 http://hdl.handle.net/11449/125227 |
Resumo: | This article aims at the application of semiotic theory of French line to soap advertisements publicized in the magazine O Cruzeiro in the year 1949. Our objective is to reconstruct the women’s figure present in these texts and to establish its relation to the persuasion of the reader who is led to acquire not only the products, but mainly the values hidden in the announced objects. From the theory we use the generative course of meaning, focusing on the discourse level and assimilating the consumption axiologies proposed by each advertisement. Finally, we intend to assimilate the standard behavior of that society post-Second World War. |
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Revista o cruzeiro: a figura feminina em publicidades de sabonetes de 1949O CruzeiroWomen’s figureAdvertisements1949SemioticsFormas de vidaMulherRevista o CruzeiroThis article aims at the application of semiotic theory of French line to soap advertisements publicized in the magazine O Cruzeiro in the year 1949. Our objective is to reconstruct the women’s figure present in these texts and to establish its relation to the persuasion of the reader who is led to acquire not only the products, but mainly the values hidden in the announced objects. From the theory we use the generative course of meaning, focusing on the discourse level and assimilating the consumption axiologies proposed by each advertisement. Finally, we intend to assimilate the standard behavior of that society post-Second World War.O artigo consiste na aplicação da teoria semiótica de linha francesa a publicidades de sabonetes anunciadas na revista O Cruzeiro no ano de 1949. Nosso objetivo é reconstruir a figura feminina presente nesses textos e estabelecer sua relação com a persuasão do enunciatário que é levado a adquirir não somente os produtos, mas principalmente os valores investidos nos objetos anunciados. Da teoria empregamos o percurso gerativo do sentido, focalizando o nível discursivo e depreendendo as axiologias de consumo propostas por cada anúncio publicitário. Finalmente, depreendemos o padrão comportamental daquela sociedade pós-Segunda Guerra Mundial.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade de Franca (Unifran)Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Universidade de Franca (Unifran)Oliveira, Raíssa Medici deNascimento, Edna Maria Fernandes dos Santos [UNESP]2015-07-15T18:28:42Z2015-07-15T18:28:42Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article163-185http://publicacoes.unifran.br/index.php/dialogospertinentes/article/view/271Diálogos Pertinentes!, v. 6, n. 1, p. 163-185, 2010.1809-17682177-9856http://hdl.handle.net/11449/12522726153532615300461447283462507759Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporDiálogos Pertinentes!info:eu-repo/semantics/openAccess2021-10-23T16:23:11Zoai:repositorio.unesp.br:11449/125227Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:57:13.921605Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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