O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n53a08 http://hdl.handle.net/11449/168273 |
Resumo: | This article aims to present some discussions about the use of (auto)biographical narratives as source to realize Mathematics Education's researches having, as background, considerations about Inclusive (Mathematics) Education. Throughout the article, these issues will be discussed from some memoir excerpts related to Rosa's (2013) master's research, expecting to outline how mathematics teachers approached the Inclusive (Mathematics) Education and some practices in specialized or inclusive classes. |
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O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) InclusivaThe use of (auto)biographical narratives as a means to research the teachers' practice in Inclusive (Mathematics) EducationEducation's MemoirInclusionTeachers EducationVisual DisabilityThis article aims to present some discussions about the use of (auto)biographical narratives as source to realize Mathematics Education's researches having, as background, considerations about Inclusive (Mathematics) Education. Throughout the article, these issues will be discussed from some memoir excerpts related to Rosa's (2013) master's research, expecting to outline how mathematics teachers approached the Inclusive (Mathematics) Education and some practices in specialized or inclusive classes.Universidade Estadual Paulista (UNESP), Av. Maricá, 250, bl.16/apto.307, AlcântaraDepartamento de Matemática Faculdade de Ciências Universidade Estadual Paulista (UNESP)Programas de Pós-Graduação em Educação Matemática (PPGEM) Universidade Estadual Paulista (UNESP)Educação para Ciências (PPGEC) Universidade Estadual Paulista (UNESP) Departamento de Matemática, Av. Eng. Luiz Edmundo C. Coube, 14-01Universidade Estadual Paulista (UNESP), Av. Maricá, 250, bl.16/apto.307, AlcântaraDepartamento de Matemática Faculdade de Ciências Universidade Estadual Paulista (UNESP)Programas de Pós-Graduação em Educação Matemática (PPGEM) Universidade Estadual Paulista (UNESP)Educação para Ciências (PPGEC) Universidade Estadual Paulista (UNESP) Departamento de Matemática, Av. Eng. Luiz Edmundo C. Coube, 14-01Universidade Estadual Paulista (Unesp)Da Rosa, Fernanda Malinosky C. [UNESP]Baraldi, Ivete Maria [UNESP]2018-12-11T16:40:33Z2018-12-11T16:40:33Z2015-12-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article936-954application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n53a08Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 29, n. 53, p. 936-954, 2015.1980-44150103-636Xhttp://hdl.handle.net/11449/16827310.1590/1980-4415v29n53a08S0103-636X20150003009362-s2.0-84953379784S0103-636X2015000300936.pdfScopusreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporBolema - Mathematics Education Bulletin0,196info:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-19T06:28:08Zoai:repositorio.unesp.br:11449/168273Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:23:37.677863Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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