O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Da Rosa, Fernanda Malinosky C. [UNESP]
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Baraldi, Ivete Maria [UNESP]
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n53a08
http://hdl.handle.net/11449/168273
Resumo: This article aims to present some discussions about the use of (auto)biographical narratives as source to realize Mathematics Education's researches having, as background, considerations about Inclusive (Mathematics) Education. Throughout the article, these issues will be discussed from some memoir excerpts related to Rosa's (2013) master's research, expecting to outline how mathematics teachers approached the Inclusive (Mathematics) Education and some practices in specialized or inclusive classes.
id UNSP_5a8e93e9f7f5f3ffccd824f2411f1b4d
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/168273
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) InclusivaThe use of (auto)biographical narratives as a means to research the teachers' practice in Inclusive (Mathematics) EducationEducation's MemoirInclusionTeachers EducationVisual DisabilityThis article aims to present some discussions about the use of (auto)biographical narratives as source to realize Mathematics Education's researches having, as background, considerations about Inclusive (Mathematics) Education. Throughout the article, these issues will be discussed from some memoir excerpts related to Rosa's (2013) master's research, expecting to outline how mathematics teachers approached the Inclusive (Mathematics) Education and some practices in specialized or inclusive classes.Universidade Estadual Paulista (UNESP), Av. Maricá, 250, bl.16/apto.307, AlcântaraDepartamento de Matemática Faculdade de Ciências Universidade Estadual Paulista (UNESP)Programas de Pós-Graduação em Educação Matemática (PPGEM) Universidade Estadual Paulista (UNESP)Educação para Ciências (PPGEC) Universidade Estadual Paulista (UNESP) Departamento de Matemática, Av. Eng. Luiz Edmundo C. Coube, 14-01Universidade Estadual Paulista (UNESP), Av. Maricá, 250, bl.16/apto.307, AlcântaraDepartamento de Matemática Faculdade de Ciências Universidade Estadual Paulista (UNESP)Programas de Pós-Graduação em Educação Matemática (PPGEM) Universidade Estadual Paulista (UNESP)Educação para Ciências (PPGEC) Universidade Estadual Paulista (UNESP) Departamento de Matemática, Av. Eng. Luiz Edmundo C. Coube, 14-01Universidade Estadual Paulista (Unesp)Da Rosa, Fernanda Malinosky C. [UNESP]Baraldi, Ivete Maria [UNESP]2018-12-11T16:40:33Z2018-12-11T16:40:33Z2015-12-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article936-954application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n53a08Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 29, n. 53, p. 936-954, 2015.1980-44150103-636Xhttp://hdl.handle.net/11449/16827310.1590/1980-4415v29n53a08S0103-636X20150003009362-s2.0-84953379784S0103-636X2015000300936.pdfScopusreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporBolema - Mathematics Education Bulletin0,196info:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-19T06:28:08Zoai:repositorio.unesp.br:11449/168273Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:23:37.677863Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
The use of (auto)biographical narratives as a means to research the teachers' practice in Inclusive (Mathematics) Education
title O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
spellingShingle O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
Da Rosa, Fernanda Malinosky C. [UNESP]
Education's Memoir
Inclusion
Teachers Education
Visual Disability
title_short O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
title_full O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
title_fullStr O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
title_full_unstemmed O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
title_sort O uso de narrativas (auto)biográficas como uma possibilidade de pesquisa da prática de professores acerca da Educação (Matemática) Inclusiva
author Da Rosa, Fernanda Malinosky C. [UNESP]
author_facet Da Rosa, Fernanda Malinosky C. [UNESP]
Baraldi, Ivete Maria [UNESP]
author_role author
author2 Baraldi, Ivete Maria [UNESP]
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Da Rosa, Fernanda Malinosky C. [UNESP]
Baraldi, Ivete Maria [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Education's Memoir
Inclusion
Teachers Education
Visual Disability
topic Education's Memoir
Inclusion
Teachers Education
Visual Disability
description This article aims to present some discussions about the use of (auto)biographical narratives as source to realize Mathematics Education's researches having, as background, considerations about Inclusive (Mathematics) Education. Throughout the article, these issues will be discussed from some memoir excerpts related to Rosa's (2013) master's research, expecting to outline how mathematics teachers approached the Inclusive (Mathematics) Education and some practices in specialized or inclusive classes.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-01
2018-12-11T16:40:33Z
2018-12-11T16:40:33Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n53a08
Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 29, n. 53, p. 936-954, 2015.
1980-4415
0103-636X
http://hdl.handle.net/11449/168273
10.1590/1980-4415v29n53a08
S0103-636X2015000300936
2-s2.0-84953379784
S0103-636X2015000300936.pdf
url http://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v29n53a08
http://hdl.handle.net/11449/168273
identifier_str_mv Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 29, n. 53, p. 936-954, 2015.
1980-4415
0103-636X
10.1590/1980-4415v29n53a08
S0103-636X2015000300936
2-s2.0-84953379784
S0103-636X2015000300936.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Bolema - Mathematics Education Bulletin
0,196
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 936-954
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Scopus
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129515426152448