Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lázaro, Cristiane Alexandra [UNESP]
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Rodrigues, Tatiana Miguel [UNESP], Fabricio, Ana Maria Maggi Trotti [UNESP], Silva, Ana Beatriz Alves Ribeiro da [UNESP], Porcel, Daniel Zarpelão [UNESP], Cruz, Gabriel Alexandre da [UNESP], Rosa, Laís Fernanda Macedo [UNESP]
Tipo de documento: Artigo de conferência
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1207
http://hdl.handle.net/11449/142113
Resumo: One of the goals of the mathematics departments of Brazilian universities is to stimulate the interest of the students entering the logical reasoning. Another angle is to look for ways to encourage to students and teachers in an attempt to contribute to the improvement of the Brazilian situation that arises. As described in the National Curriculum Parameters (High School), Part III - Natural Sciences, Mathematics and its technologies, learn math in high school should be more than memorize results of science and the acquisition of mathematical knowledge must be linked to domain one know how to make mathematics and a knowledge mathematical thinking. So we want with this project stimulate a love for Mathematics, providing greater teacher / student interaction and promote a community approach / university, causing the student to have a new view of mathematics through games. Thus, in a playful way, I think this student the concepts learned in the classroom to question the logic used to do the thinking, making this student make connections between the various areas of mathematics.
id UNSP_647782198ebbe7997fec86b8c8656609
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/142113
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informáticaMathematicsGamesMatemáticaJogosOne of the goals of the mathematics departments of Brazilian universities is to stimulate the interest of the students entering the logical reasoning. Another angle is to look for ways to encourage to students and teachers in an attempt to contribute to the improvement of the Brazilian situation that arises. As described in the National Curriculum Parameters (High School), Part III - Natural Sciences, Mathematics and its technologies, learn math in high school should be more than memorize results of science and the acquisition of mathematical knowledge must be linked to domain one know how to make mathematics and a knowledge mathematical thinking. So we want with this project stimulate a love for Mathematics, providing greater teacher / student interaction and promote a community approach / university, causing the student to have a new view of mathematics through games. Thus, in a playful way, I think this student the concepts learned in the classroom to question the logic used to do the thinking, making this student make connections between the various areas of mathematics.Um dos objetivos dos departamentos de Matemática das universidades brasileiras é estimular o interesse dos graduandos ingressantes pelo raciocínio lógico. Outro ângulo é buscar meios de incentivo para alunos e professores, na tentativa de colaborar para a melhoria do quadro brasileiro que se coloca. Conforme descrito nos Parâmetros Curriculares Nacionais (Ensino Médio), Parte III - Ciências da Natureza, Matemática e suas Tecnologias, aprender Matemática no Ensino Médio deve ser mais do que memorizar resultados dessa ciência e que a aquisição do conhecimento matemático deve estar vinculada ao domínio de um saber fazer Matemática e de um saber pensar matemático. Por isso queremos com este projeto estimular o gosto pela Matemática, propiciando uma interação maior entre professor/aluno e promover uma aproximação comunidade/universidade, fazendo com que o aluno tenha uma nova visão da Matemática através dos jogos. Assim, de forma lúdica, faremos este aluno pensar nos conceitos aprendidos na sala de aula, questionar a lógica usada para fazer o pensamento, fazendo com que este estudante crie conexões entre as várias áreas da matemática.Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)Universidade Estadual Paulista (UNESP), Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências de BauruUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Universidade Estadual Paulista (Unesp)Lázaro, Cristiane Alexandra [UNESP]Rodrigues, Tatiana Miguel [UNESP]Fabricio, Ana Maria Maggi Trotti [UNESP]Silva, Ana Beatriz Alves Ribeiro da [UNESP]Porcel, Daniel Zarpelão [UNESP]Cruz, Gabriel Alexandre da [UNESP]Rosa, Laís Fernanda Macedo [UNESP]2016-08-04T13:34:23Z2016-08-04T13:34:23Z2015-09-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObject1-4application/pdfhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/12078º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.2176-9761http://hdl.handle.net/11449/142113ISSN2176-9761-2015-01-04-lazaro-cristiane.pdf48147900570773550000-0002-0260-6976PROEXreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporCongresso de extensão universitária da UNESPinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-29T14:59:56Zoai:repositorio.unesp.br:11449/142113Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-29T14:59:56Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
title Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
spellingShingle Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
Lázaro, Cristiane Alexandra [UNESP]
Mathematics
Games
Matemática
Jogos
title_short Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
title_full Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
title_fullStr Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
title_full_unstemmed Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
title_sort Ensinando matemática através de jogos, modelos geométricos e informática
author Lázaro, Cristiane Alexandra [UNESP]
author_facet Lázaro, Cristiane Alexandra [UNESP]
Rodrigues, Tatiana Miguel [UNESP]
Fabricio, Ana Maria Maggi Trotti [UNESP]
Silva, Ana Beatriz Alves Ribeiro da [UNESP]
Porcel, Daniel Zarpelão [UNESP]
Cruz, Gabriel Alexandre da [UNESP]
Rosa, Laís Fernanda Macedo [UNESP]
author_role author
author2 Rodrigues, Tatiana Miguel [UNESP]
Fabricio, Ana Maria Maggi Trotti [UNESP]
Silva, Ana Beatriz Alves Ribeiro da [UNESP]
Porcel, Daniel Zarpelão [UNESP]
Cruz, Gabriel Alexandre da [UNESP]
Rosa, Laís Fernanda Macedo [UNESP]
author2_role author
author
author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Lázaro, Cristiane Alexandra [UNESP]
Rodrigues, Tatiana Miguel [UNESP]
Fabricio, Ana Maria Maggi Trotti [UNESP]
Silva, Ana Beatriz Alves Ribeiro da [UNESP]
Porcel, Daniel Zarpelão [UNESP]
Cruz, Gabriel Alexandre da [UNESP]
Rosa, Laís Fernanda Macedo [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Mathematics
Games
Matemática
Jogos
topic Mathematics
Games
Matemática
Jogos
description One of the goals of the mathematics departments of Brazilian universities is to stimulate the interest of the students entering the logical reasoning. Another angle is to look for ways to encourage to students and teachers in an attempt to contribute to the improvement of the Brazilian situation that arises. As described in the National Curriculum Parameters (High School), Part III - Natural Sciences, Mathematics and its technologies, learn math in high school should be more than memorize results of science and the acquisition of mathematical knowledge must be linked to domain one know how to make mathematics and a knowledge mathematical thinking. So we want with this project stimulate a love for Mathematics, providing greater teacher / student interaction and promote a community approach / university, causing the student to have a new view of mathematics through games. Thus, in a playful way, I think this student the concepts learned in the classroom to question the logic used to do the thinking, making this student make connections between the various areas of mathematics.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-09-21
2016-08-04T13:34:23Z
2016-08-04T13:34:23Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/conferenceObject
format conferenceObject
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1207
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
2176-9761
http://hdl.handle.net/11449/142113
ISSN2176-9761-2015-01-04-lazaro-cristiane.pdf
4814790057077355
0000-0002-0260-6976
url http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1207
http://hdl.handle.net/11449/142113
identifier_str_mv 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
2176-9761
ISSN2176-9761-2015-01-04-lazaro-cristiane.pdf
4814790057077355
0000-0002-0260-6976
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Congresso de extensão universitária da UNESP
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 1-4
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv PROEX
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799964405703639040