A publicidade na canção: diversão como sedução de solução
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v41-3_sumario.php http://hdl.handle.net/11449/125146 |
Resumo: | This article intends to cause reflection on the advertisement strategy applied by Fernanda Abreu (FA) in order to understand the song “Disco Club 2 (Melo Radical)” from the album SLA radical dance disco club by FA. The composition seduces the subjects involved in the song process to listen to it somehow. The analysis is based on chronotopy, conception developed by the Bakhtin, Medvedev and Volochinov Circle. The idea carried by the song is a meeting at night at a funk club where FA is with other people. Therefore, the song becomes its own advertisement as a product of consumerism. |
id |
UNSP_78fa5abc7f72273f5856733e65583f36 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/125146 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A publicidade na canção: diversão como sedução de soluçãoAdvertisement on the song: entertainment as seduction of solutionSongAdvertisementSpeechBakhtiMedvedevVolochinov CircleCançãoPublicidadeDiscursoCírculo BakhtinMedvedevVolochinovThis article intends to cause reflection on the advertisement strategy applied by Fernanda Abreu (FA) in order to understand the song “Disco Club 2 (Melo Radical)” from the album SLA radical dance disco club by FA. The composition seduces the subjects involved in the song process to listen to it somehow. The analysis is based on chronotopy, conception developed by the Bakhtin, Medvedev and Volochinov Circle. The idea carried by the song is a meeting at night at a funk club where FA is with other people. Therefore, the song becomes its own advertisement as a product of consumerism.Este artigo se propõe a refletir sobre a estratégia publicitária utilizada por Fernanda Abreu (FA), com o objetivo de compreender como a canção “Disco Club 2 (Melô do Radical)”, do álbum SLA radical dance disco club, de FA, com essa estratégia, seduz os sujeitos envolvidos no processo cancioneiro a consumirem a canção SLA de FA. Na análise, trabalhar-se-á com a noção de cronotopo desenvolvida pelo Círculo Bakhtin, Medvedev, Volochinov. O encontro dos sujeitos com o SLA funk no clube à noite é a ideia vendida pela e na canção. Assim, a canção se publiciza como produto de consumo.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, BrasilDepartamento de LinguísticaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Paula, Luciane de [UNESP]2015-07-15T18:28:31Z2015-07-15T18:28:31Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article999-1012http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v41-3_sumario.phpEstudos Linguísticos, v. 43, n. 3, p. 999-1012, 2012.1413-0939http://hdl.handle.net/11449/1251469546185363173636Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEstudos Linguísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-14T14:47:56Zoai:repositorio.unesp.br:11449/125146Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T16:58:58.660684Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução Advertisement on the song: entertainment as seduction of solution |
title |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução |
spellingShingle |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução Paula, Luciane de [UNESP] Song Advertisement Speech Bakhti Medvedev Volochinov Circle Canção Publicidade Discurso Círculo Bakhtin Medvedev Volochinov |
title_short |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução |
title_full |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução |
title_fullStr |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução |
title_full_unstemmed |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução |
title_sort |
A publicidade na canção: diversão como sedução de solução |
author |
Paula, Luciane de [UNESP] |
author_facet |
Paula, Luciane de [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paula, Luciane de [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Song Advertisement Speech Bakhti Medvedev Volochinov Circle Canção Publicidade Discurso Círculo Bakhtin Medvedev Volochinov |
topic |
Song Advertisement Speech Bakhti Medvedev Volochinov Circle Canção Publicidade Discurso Círculo Bakhtin Medvedev Volochinov |
description |
This article intends to cause reflection on the advertisement strategy applied by Fernanda Abreu (FA) in order to understand the song “Disco Club 2 (Melo Radical)” from the album SLA radical dance disco club by FA. The composition seduces the subjects involved in the song process to listen to it somehow. The analysis is based on chronotopy, conception developed by the Bakhtin, Medvedev and Volochinov Circle. The idea carried by the song is a meeting at night at a funk club where FA is with other people. Therefore, the song becomes its own advertisement as a product of consumerism. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012 2015-07-15T18:28:31Z 2015-07-15T18:28:31Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v41-3_sumario.php Estudos Linguísticos, v. 43, n. 3, p. 999-1012, 2012. 1413-0939 http://hdl.handle.net/11449/125146 9546185363173636 |
url |
http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v41-3_sumario.php http://hdl.handle.net/11449/125146 |
identifier_str_mv |
Estudos Linguísticos, v. 43, n. 3, p. 999-1012, 2012. 1413-0939 9546185363173636 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Estudos Linguísticos |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
999-1012 |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128729415680000 |