Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Matheus Pegorim [UNESP]
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/203420
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-05-23/000915212.pdf
Resumo: The Locus project consists of an experimental educational application on Virtual Reality (VR) in order to instigate and assist in the transmission and adaptation of educational content in an objective and interactive way to Basic Education students. From a study on the principles of Interface Design within Virtual Reality, the project will be based on the adaptation and application of two-dimensional (2D) Graphic Design, as we already know, to an interactive interface in Virtual Reality developed in the software Unity, dedicated to this technology. To optimize costs and make it viable to use in public educational institutions, the application will be designed for playing on Android smartphones compatible with Google Cardboard headset. As a demonstration of the concept, we will use contents from History of Brazil, which were little explored and made available in this new platform, with queries to books, articles and/or specialized teachers in this discipline.
id UNSP_79baf3f7e698c139f2c86295b1f36d71
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/203420
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtualDesignInterface de programação de aplicativos (software de computador)Realidade virtualEnsino auxiliado por computadorAplicativos móveisVirtual realityThe Locus project consists of an experimental educational application on Virtual Reality (VR) in order to instigate and assist in the transmission and adaptation of educational content in an objective and interactive way to Basic Education students. From a study on the principles of Interface Design within Virtual Reality, the project will be based on the adaptation and application of two-dimensional (2D) Graphic Design, as we already know, to an interactive interface in Virtual Reality developed in the software Unity, dedicated to this technology. To optimize costs and make it viable to use in public educational institutions, the application will be designed for playing on Android smartphones compatible with Google Cardboard headset. As a demonstration of the concept, we will use contents from History of Brazil, which were little explored and made available in this new platform, with queries to books, articles and/or specialized teachers in this discipline.O projeto Locus consiste em um aplicativo educativo experimental em Realidade Virtual (VR) com o intuito de instigar e auxiliar na transmissão e adaptação de conteúdo didático de modo objetivo e interativo para alunos da Educação Básica. A partir de um estudo sobre os princípios do Design de Interfaces dentro da Realidade Virtual, o projeto terá como base a adaptação e aplicação do Design Gráfico bidimensional (2D), como já conhecemos, para uma interface interativa em Realidade Virtual desenvolvida no software Unity, dedicado à essa tecnologia. Para otimizar os custos e tornar viável a utilização em instituições públicas de ensino, o aplicativo será elaborado para reprodução em smartphones Android compatíveis com o headset Google Cardboard. Como demonstração do conceito, utilizaremos conteúdos de História do Brasil, que foram pouco explorados e disponibilizados nessa nova plataforma, com consultas a livros, artigos e/ou professores especializados na disciplina.Universidade Estadual Paulista (Unesp)Henriques, Fernanda [UNESP]Domiciano, Cássia Letícia Carrara [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Pinheiro, Matheus Pegorim [UNESP]2021-03-10T12:57:00Z2021-03-10T12:57:00Z2017-08-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis[104] f.application/pdfPINHEIRO, Matheus Pegorim. Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual. . [104] f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Design Gráfico) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação.http://hdl.handle.net/11449/203420990009152120206341http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-05-23/000915212.pdf99608638265420880000-0003-4303-9274Almareponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-10T17:06:40Zoai:repositorio.unesp.br:11449/203420Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:40:01.843417Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
title Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
spellingShingle Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
Pinheiro, Matheus Pegorim [UNESP]
Design
Interface de programação de aplicativos (software de computador)
Realidade virtual
Ensino auxiliado por computador
Aplicativos móveis
Virtual reality
title_short Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
title_full Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
title_fullStr Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
title_full_unstemmed Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
title_sort Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual
author Pinheiro, Matheus Pegorim [UNESP]
author_facet Pinheiro, Matheus Pegorim [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Henriques, Fernanda [UNESP]
Domiciano, Cássia Letícia Carrara [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Pinheiro, Matheus Pegorim [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Design
Interface de programação de aplicativos (software de computador)
Realidade virtual
Ensino auxiliado por computador
Aplicativos móveis
Virtual reality
topic Design
Interface de programação de aplicativos (software de computador)
Realidade virtual
Ensino auxiliado por computador
Aplicativos móveis
Virtual reality
description The Locus project consists of an experimental educational application on Virtual Reality (VR) in order to instigate and assist in the transmission and adaptation of educational content in an objective and interactive way to Basic Education students. From a study on the principles of Interface Design within Virtual Reality, the project will be based on the adaptation and application of two-dimensional (2D) Graphic Design, as we already know, to an interactive interface in Virtual Reality developed in the software Unity, dedicated to this technology. To optimize costs and make it viable to use in public educational institutions, the application will be designed for playing on Android smartphones compatible with Google Cardboard headset. As a demonstration of the concept, we will use contents from History of Brazil, which were little explored and made available in this new platform, with queries to books, articles and/or specialized teachers in this discipline.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-08-15
2021-03-10T12:57:00Z
2021-03-10T12:57:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv PINHEIRO, Matheus Pegorim. Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual. . [104] f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Design Gráfico) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação.
http://hdl.handle.net/11449/203420
990009152120206341
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-05-23/000915212.pdf
9960863826542088
0000-0003-4303-9274
identifier_str_mv PINHEIRO, Matheus Pegorim. Locus VR: aplicativo experimental de realidade virtual. . [104] f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Design Gráfico) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação.
990009152120206341
9960863826542088
0000-0003-4303-9274
url http://hdl.handle.net/11449/203420
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-05-23/000915212.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv [104] f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Alma
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129232160686080