Delimitação, intensidade e especialização de áreas comerciais: uma proposição para o estudo das áreas centrais em cidades médias a partir da análise dos Índices de Densidade Informacional para os casos de Presidente Prudente - SP e Ribeirão Preto - SP

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carli, Letícia Aparecida Dias [UNESP]
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/139253
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-05-30/000865985.pdf
Resumo: This study aims to identify and define the commercial and service areas from the Informational Density Index, developed by Whitacker (2003). This index is an indicator representing the economic activities in a dual relationship between the location (land uses) and differentiated content companies, describing the different levels of informational density through use of information technology and teleinformatics. We adopt this methodological approach and study the cases of Presidente Prudente and Ribeirão Preto, São Paulo and two medium-sized cities. We analyze the relationship between the real and the virtual in the central areas, considering the centrality exercised by these areas, seeking elements that reinforce (or not) this centrality. We will check the informational density of shops and services, as a basis for analysis of our results. For the identification of commercial and service areas, we use the documents drawn up by official bodies, and survey of establishments use the database with information from the National Address List for statistics (CNEFE) and the National Classification of Economic Activities (CNAE)...
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