Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Boaventura, Marina da Silva [UNESP]
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/140176
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-06-13/000866065.pdf
Resumo: The present project has as principal theme the education for the media. Considering the onipresent of the media in our day by day, it is believed to be of crucial matter that the individuals are capable to do a creative and critical use of the media content. For this, the text addresses some concepts and the historical traject of the media literacy, just like your perspectives of study in the areas of Comunication and Education. Observed the caracteristics and the metodology of media literacy, it has as this project principal intent, the inclusion of the theme in the academical extent for the students of Public Relations at Universidade Estadual Paulista (UNESP). The study improves with the aplication of questionaries and the observation of discussions performed at classes with the students, demonstrating, therefore, the important in develop actions of educative character in the atuation of the Public Relation career. Alliyng actions of media literacy and Public Relations in the organizational environment, concludes that its possible to work with the formation of the internal public, expanding their empowerment as citizen and searching more participation in discussion as the gender issue in the organizations
id UNSP_9f8f6ba8f421da5cce14d84e8aa74252
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/140176
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadoraComunicaçãoRelações publicasMídia socialCidadaniaCommunicationThe present project has as principal theme the education for the media. Considering the onipresent of the media in our day by day, it is believed to be of crucial matter that the individuals are capable to do a creative and critical use of the media content. For this, the text addresses some concepts and the historical traject of the media literacy, just like your perspectives of study in the areas of Comunication and Education. Observed the caracteristics and the metodology of media literacy, it has as this project principal intent, the inclusion of the theme in the academical extent for the students of Public Relations at Universidade Estadual Paulista (UNESP). The study improves with the aplication of questionaries and the observation of discussions performed at classes with the students, demonstrating, therefore, the important in develop actions of educative character in the atuation of the Public Relation career. Alliyng actions of media literacy and Public Relations in the organizational environment, concludes that its possible to work with the formation of the internal public, expanding their empowerment as citizen and searching more participation in discussion as the gender issue in the organizationsA presente pesquisa tem como tema principal a educação para as mídias. Considerando a onipresença das mídias em nosso cotidiano, acredita-se ser de suma importância que os indivíduos sejam capazes de fazer um uso crítico e criativo do conteúdo midiático. Para isso, o texto aborda alguns conceitos e a trajetória histórica da mídia-educação, bem como suas perspectivas de estudo nas áreas da Comunicação e Educação. Observadas as características e a metodologia de mídia-educação, têm-se como objetivo principal desta pesquisa a inclusão do tema no âmbito acadêmico para os alunos do curso de Relações Públicas da Universidade Estadual Paulista (UNESP). O estudo se aprofunda com a aplicação de questionário e da observação de debate realizados em aula com os alunos, demostrando, assim, a importância em desenvolver ações de caráter educativo na atuação do profissional de Relações Públicas. Ao aliar ações de mídia-educação e Relações Públicas no âmbito organizacional, conclui-se que é possível trabalhar com a formação do público interno, ampliando seu empoderamento como cidadão e buscando maior participação em debates como a questão do gênero nas organizaçõesUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Andrelo, Roseane [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Boaventura, Marina da Silva [UNESP]2016-07-01T13:09:42Z2016-07-01T13:09:42Z2016-02-23info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfBOAVENTURA, Marina da Silva. Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora. 2016. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2016.http://hdl.handle.net/11449/140176866065http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-06-13/000866065.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:14:52Zoai:repositorio.unesp.br:11449/140176Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-19T19:14:52Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
title Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
spellingShingle Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
Boaventura, Marina da Silva [UNESP]
Comunicação
Relações publicas
Mídia social
Cidadania
Communication
title_short Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
title_full Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
title_fullStr Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
title_full_unstemmed Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
title_sort Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora
author Boaventura, Marina da Silva [UNESP]
author_facet Boaventura, Marina da Silva [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Andrelo, Roseane [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Boaventura, Marina da Silva [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação
Relações publicas
Mídia social
Cidadania
Communication
topic Comunicação
Relações publicas
Mídia social
Cidadania
Communication
description The present project has as principal theme the education for the media. Considering the onipresent of the media in our day by day, it is believed to be of crucial matter that the individuals are capable to do a creative and critical use of the media content. For this, the text addresses some concepts and the historical traject of the media literacy, just like your perspectives of study in the areas of Comunication and Education. Observed the caracteristics and the metodology of media literacy, it has as this project principal intent, the inclusion of the theme in the academical extent for the students of Public Relations at Universidade Estadual Paulista (UNESP). The study improves with the aplication of questionaries and the observation of discussions performed at classes with the students, demonstrating, therefore, the important in develop actions of educative character in the atuation of the Public Relation career. Alliyng actions of media literacy and Public Relations in the organizational environment, concludes that its possible to work with the formation of the internal public, expanding their empowerment as citizen and searching more participation in discussion as the gender issue in the organizations
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07-01T13:09:42Z
2016-07-01T13:09:42Z
2016-02-23
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv BOAVENTURA, Marina da Silva. Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora. 2016. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2016.
http://hdl.handle.net/11449/140176
866065
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-06-13/000866065.pdf
identifier_str_mv BOAVENTURA, Marina da Silva. Mídia-educação e relações públicas: uma prática transformadora. 2016. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2016.
866065
url http://hdl.handle.net/11449/140176
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-06-13/000866065.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1797789564872425472