A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Camargo, Dereck Gabriel [UNESP]
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/203181
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-03-19/000913441.pdf
Resumo: This work aimed to investigate the impact of teacher education for the diversity and teaching of the theme homosexuality in physical education, in order to work with respect for differences and diversity, considering that being different does not mean being Unequal and we must work with the theme precisely to develop empathy and respect. Even though the taboo is considered, this theme arises precisely so that we can break these discourses and truths imposed on human sexuality. Aiming to identify and analyze the discourses of the undergraduate students of the physical education course of a public university about the inclusion of homosexuals in their future classes and also their pedagogical practice. This investigation was carried out through interviews and also from bibliographic review, 10 undergraduate students of physical education were interviewed and analyzed their answers, concluding that there is still a lack of many debates, dialogues and knowledge for the Future teachers, but although they need more preparation a great majority intends to work with the subject in the classroom. This research was based on authors such as Goellner, Guacira Lopes Louro, Leticia Lanz, Richard Misckolci, Judith Buttler, Willer Maffei, etc.
id UNSP_a8c4e11734f4619fbb324a514294f5d5
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/203181
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação FísicaHomossexualidadeEducação fisicaEstudantes universitariosHomosexualityThis work aimed to investigate the impact of teacher education for the diversity and teaching of the theme homosexuality in physical education, in order to work with respect for differences and diversity, considering that being different does not mean being Unequal and we must work with the theme precisely to develop empathy and respect. Even though the taboo is considered, this theme arises precisely so that we can break these discourses and truths imposed on human sexuality. Aiming to identify and analyze the discourses of the undergraduate students of the physical education course of a public university about the inclusion of homosexuals in their future classes and also their pedagogical practice. This investigation was carried out through interviews and also from bibliographic review, 10 undergraduate students of physical education were interviewed and analyzed their answers, concluding that there is still a lack of many debates, dialogues and knowledge for the Future teachers, but although they need more preparation a great majority intends to work with the subject in the classroom. This research was based on authors such as Goellner, Guacira Lopes Louro, Leticia Lanz, Richard Misckolci, Judith Buttler, Willer Maffei, etc.Neste trabalho buscou-se identificar e analisar os discursos dos licenciandos de um curso de Educação Física sobre a homossexualidade, afim de se trabalhar com o respeito as diferenças e a diversidade, tendo em vista que ser diferente não significa ser desigual e devemos trabalhar com a temática justamente para desenvolver empatia e respeito. Mesmo ainda sendo considerado o tabu este tema surge justamente para que possamos quebrar estes discurso e verdades impostas acerca da sexualidade humana. Tendo por objetivo identificar e analisar os discursos dos licenciandos do curso de Educação Física de uma universidade pública sobre a inclusão do alunos homossexuais em suas futuras aulas e também a sua pratica pedagógica. Esta investigação foi realizada por meio de entrevistas e também de revisão bibliográfica, foram entrevistados 10 alunos licenciandos de educação física e analisou-se suas respostas, concluindo-se que ainda falta muitos debates, diálogos e conhecimento para os futuros professores, mas embora eles necessitem de mais preparo uma grande maioria pretende trabalhar com o assunto em sala de aula. Para tanto essa pesquisa baseou-se em autores como Goellner, Guacira Lopes Louro, Leticia Lanz, Richard Misckolci, Judith Buttler, Willer Maffei, etc.Universidade Estadual Paulista (Unesp)Ferreira, Lilian Aparecida [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Camargo, Dereck Gabriel [UNESP]2021-03-10T12:55:51Z2021-03-10T12:55:51Z2018-11-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis40 f.application/pdfCAMARGO, Dereck Gabriel. A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física. 2018. 40 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Educação Física) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências, 2018.http://hdl.handle.net/11449/203181990009134410206341http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-03-19/000913441.pdfAlmareponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-11T17:32:29Zoai:repositorio.unesp.br:11449/203181Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T19:45:24.992269Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
title A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
spellingShingle A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
Camargo, Dereck Gabriel [UNESP]
Homossexualidade
Educação fisica
Estudantes universitarios
Homosexuality
title_short A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
title_full A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
title_fullStr A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
title_full_unstemmed A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
title_sort A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
author Camargo, Dereck Gabriel [UNESP]
author_facet Camargo, Dereck Gabriel [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Ferreira, Lilian Aparecida [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Camargo, Dereck Gabriel [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Homossexualidade
Educação fisica
Estudantes universitarios
Homosexuality
topic Homossexualidade
Educação fisica
Estudantes universitarios
Homosexuality
description This work aimed to investigate the impact of teacher education for the diversity and teaching of the theme homosexuality in physical education, in order to work with respect for differences and diversity, considering that being different does not mean being Unequal and we must work with the theme precisely to develop empathy and respect. Even though the taboo is considered, this theme arises precisely so that we can break these discourses and truths imposed on human sexuality. Aiming to identify and analyze the discourses of the undergraduate students of the physical education course of a public university about the inclusion of homosexuals in their future classes and also their pedagogical practice. This investigation was carried out through interviews and also from bibliographic review, 10 undergraduate students of physical education were interviewed and analyzed their answers, concluding that there is still a lack of many debates, dialogues and knowledge for the Future teachers, but although they need more preparation a great majority intends to work with the subject in the classroom. This research was based on authors such as Goellner, Guacira Lopes Louro, Leticia Lanz, Richard Misckolci, Judith Buttler, Willer Maffei, etc.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-11-09
2021-03-10T12:55:51Z
2021-03-10T12:55:51Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CAMARGO, Dereck Gabriel. A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física. 2018. 40 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Educação Física) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências, 2018.
http://hdl.handle.net/11449/203181
990009134410206341
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-03-19/000913441.pdf
identifier_str_mv CAMARGO, Dereck Gabriel. A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física. 2018. 40 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Educação Física) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências, 2018.
990009134410206341
url http://hdl.handle.net/11449/203181
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-03-19/000913441.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 40 f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Alma
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129113570934784