A narrativa audiovisual da transmissão direta e ao vivo da copa do mundo da FIFA: comparação entre a televisão analógica e a digital
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/123897 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/28-05-2015/000817617.pdf |
Resumo: | Each edition of the World Cup, new possibilities of communication (film, radio, TV) emerge the soccer competition. However, in 1970, the entire planet had a chance to watch the game simultaneously, while its realization broadcasting. From there, the TV system expands, modifies itself technically so that more countries follow directly from the city and live. But, in the 1998 World Cup finish the analog television system. And, in the 2010 World Cup, establish the digital television system. Thus, since the World Cup in 1970 and 2010, broadcasts of the games are the same? The broadcastings of Worl Cups 70,98 and 2010 were compared for analysis of representative structures of space and time produced by the TV. (Casetti, 1999). So, investigated the composition and organization of audiovisual language in these World Cups. There are three styles of broadcasting of the World Cup, one in each Cup. The World Cup 1970 creates a styles to witness the game on TV, resembles the direct contact of the fans in the stadium. The 1998 World Cup seeks to build a style in which reality is only visible by medium. And the 2010 World Cup deploys a hyper-realistic style that reveals details of scope that the viewer did not know existed or could not see |
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A narrativa audiovisual da transmissão direta e ao vivo da copa do mundo da FIFA: comparação entre a televisão analógica e a digitalFutebolCopa do mundo (Futebol)Recursos audiovisuaisTelevisãoSoccerEach edition of the World Cup, new possibilities of communication (film, radio, TV) emerge the soccer competition. However, in 1970, the entire planet had a chance to watch the game simultaneously, while its realization broadcasting. From there, the TV system expands, modifies itself technically so that more countries follow directly from the city and live. But, in the 1998 World Cup finish the analog television system. And, in the 2010 World Cup, establish the digital television system. Thus, since the World Cup in 1970 and 2010, broadcasts of the games are the same? The broadcastings of Worl Cups 70,98 and 2010 were compared for analysis of representative structures of space and time produced by the TV. (Casetti, 1999). So, investigated the composition and organization of audiovisual language in these World Cups. There are three styles of broadcasting of the World Cup, one in each Cup. The World Cup 1970 creates a styles to witness the game on TV, resembles the direct contact of the fans in the stadium. The 1998 World Cup seeks to build a style in which reality is only visible by medium. And the 2010 World Cup deploys a hyper-realistic style that reveals details of scope that the viewer did not know existed or could not seeA cada edição da Copa, novas possibilidades de comunicação (cinema, rádio , TV) surgem para o mundo acompanhar esta competição de futebol. Porém, em 1970, todo o planeta teve a possibilidade de assistir aos jogos simultaneamente a sua realização graças à transmissão televisiva via satélite. A partir daí, o sistema de televisão expande-se, modifica-se tecnicamente a fim de que cada vez mais países acompanhem direto da cidade da cidade-sede e ao vivo o evento. Entretanto, na Copa de 1998, chega ao fim o sistema televisivo analógico e, na Copa de 2010, firma-se o sistema televisivo digital. Desta forma, desde a Copa em 1970 até 2010, o que mudou nas transmissão televisivas dos jogos? Para esclarecer esta questão, foram comparadas as transmissões televisivas das Copas de 70,98 e 2010 por meio da análise das estruturas representativas do espaço e tempo elaborado pela tevê. (CASETTI, 1999), ou seja, investigou-se a composição e organização da linguagem audiovisual nessas Copas. Encontraram-se três estilos de transmissões televisivas das Copas, uma em cada Copa. A Copa de 1970 cria um estilo de presenciar o jogo pela tevê próximo da experiência estética que o torcedor costumava ter no estádio. A Copa de 1998 busca construir um estilo em que a realidade só é visível pelo meio televisivo. A Copa de 2010 implanta um estilo hiper realista, em que se revelam detalhes de um âmbito que o telespectador não sabia que existia ou não podia serUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Marques, José Carlos [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Ushinohama, Tatiana Zuardi [UNESP]2015-06-17T19:34:14Z2015-06-17T19:34:14Z2014-08-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis126 f. : il.application/pdfUSHINOHAMA, Tatiana Zuardi. A narrativa audiovisual da transmissão direta e ao vivo da copa do mundo da FIFA: comparação entre a televisão analógica e a digital. 2014. 126 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2014.http://hdl.handle.net/11449/123897000817617http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/28-05-2015/000817617.pdf33004056081P41983002105394146Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-22T13:26:40Zoai:repositorio.unesp.br:11449/123897Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T17:26:29.053094Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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